|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#242 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDe er offentlige personer alle sammen og de skjønte det ville bli spekulasjoner når de tok avstand fra faren. Jeg er helt sikker på st de bille foretrukket å ikke dra det frem.
![]() |
#243 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundet
Det er vel kort oppsummert her (lite utrdag fra kommentaren):
Jeg tror heller ikke det handler om erstatning, men om ikke å la dette bildet stå uimotsagt, og få formidle sin side av historien. Særlig siden veldig mange av de som uttalte seg, i kommentarfelt og andre steder, ga helhjertet støtte til Gjert, og omtalte sønnene nærmest som utakknemlige drittunger.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-09-24 kl 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Glamorøs
|
Ja, og at han, som ikke er en av løpesøsknene, også støtter oppom historien, slik at man ikke kan argumentere med at "jammen, det var en trenerstil".
![]() |
#245 |
Semiaktiv
Forsåvidt, men han var også den første Gjert var trener for. Selv om han sluttet, på grunn av alle anfallene de ikke fant ut av (som i ettertid har vist seg trolig å være panikkangst).
![]() |
#246 |
Glamorøs
|
Joda, men han forteller her om episoder fra før skolealder, der faren klemmer hodet til lillebroren mot gulvet med foten, samt episoder som ikke er knyttet til trening. Og i og med at han sluttet før han "ble noe" så kan man ikke dra utakknemlig/bortskjemt/"han er jo bare uortodoks i trenerstilen"-kortet, syns jeg.
![]() |
#247 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJa, og treåringen i dusjen kan heller ikke knyttes til treninerstil.
![]() |
#248 |
Semiaktiv
Ja, enig i det. Viktig at det kommer fram episoder som ikke er treningsrelaterte i det hele tatt.
![]() |
#249 |
Introvert textrovert
|
Ja, det er jeg klar over, alt fra Aftenposten er vel det omtrent?
![]() |
#250 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetMen altså, hvorfor er det ikke greit om de ønsker erstatning? Økonomisk erstatning er da helt vanlig - er det virkelig slik at det er galt om barn som har vokst opp med vold også ønsker det?
![]() |
![]() |
#251 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetMin reaksjon går på at de søker oppmerksomheten (kun) for å få erstatning, ikke at det er galt om de skulle få det. Jeg synes det er rart å trekke den konklusjonen at vi som reagerte mener det ut fra det som er skrevet.
![]() |
#252 |
Leser
|
Veldig mange voldsoffer (generelt, ikke spesifikt for denne saken) ønsker erstatning, fordi de opplever at det er en form for at de blir trodd "i offentligheten". Kanskje spesielt de personene som har saker som ikke blir behandlet i det "vanlige rettsapperatet" (<- vanlig blir litt feil ord, men ...) av forskjellige grunner. Tenk feks på fetteren til Birgitte Tengs som et eksempel.
![]() |
#253 |
fri
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetNå har NRK avpublisert serien: https://www.nrk.no/rogaland/nrk-avpu...en_-1.17031916 |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetDet er selvsagt helt greit at voldsofre å ønske erstatning. Det er veldig ugreit å antyde at det handler om grådighet eller ulegitime motiv. Jeg reagerer veldig på kommentaren, også den delen om NAV. Ikke alle voldsofre har et valg.
![]() |
![]() |
#255 |
Leser
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg leser nok GinaK litt anderledes enn flere her
![]() |
#256 |
På vei
Ja, her er du inne på noe vesentlig. Jeg har, som.tidligere nevnt her inne , vært utsatt for psykisk vold på jobb. Nevnt som en digresjon, det er mange likhetstrekk mellom dette og psykisk vold i nære relasjoner, både hvordan det utføres og de psykiske påkjenningene og skadene som oppstår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Henrik Ingebrigtsens tirade mot forbundetJeg er veldig takknemlig for at de orker å fortelle offentlig. Selv om jeg ser at kostnaden er vemmelig stor. Nettopp fordi det er dem, og fordi historien er som den er. Veldig ofte dreier det seg mer om en kamp mot systemet, om svikt i barnevernet, for eksempel. Her rettes fokuset endelig på foreldre som har hatt forutsetninger for å være bedre foreldre, men som ikke har vært det likevel. Noen har bedritne og traumatiske barndommer, som har vært milevis unna barnevernsoppmerksomhet. I ryddige middelklasse-rammer, med foreldre som så ypperlige ut, fra utsiden. Ingen åpenbar svikt, ingen substansmisbruk, ingen manglende klær, alltid på foreldremøter, samfunnsstøtter og deltakere. Det handler ikke om at ingen så, at ingen reagerte, men at det faktisk, for de fleste, ikke var noe å se. Det er foreldrenes svikt, og ingen andres. Er det nok til å så frem om, når man i folks øyne har fått alt man har trengt, og gjerne mere til? Nei, tolker jeg av enkelte her? Men hvorfor ikke? Hvorfor skal ikke vite at de foreldrene, og de historiene også finnes, og hvor godt man må se etter for å oppdage dem? Jeg er veldig glad for at fire så profilerte brødre orker å stå i det. Jeg hadde aldri klart det.
![]() |
![]() |
#258 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva mener du med gi opp her?
![]() |
![]() |
#259 |
Personlig pessimist
|
Jeg er veldig enig med Input. Å skulle definere hva en erstatning betyr eller ikke betyr for andre, det blir veldig merkelig. For noen er det den eneste formen for ansvarsplassering man kan få, og det tror jeg betyr veldig mye for mange.
![]() |
![]() |
#260 |
Leser
|
Synes det er vanskelig å formulere meg presis nok. Jeg mener at i enkelte tilfeller så er det slik at det å "gi opp" betyr at man ikke står opp for seg selv. (I andre tilfeller kan det bety at man ikke gidder. Men det var ikke slik jeg mente det. Og det var ikke slik jeg oppfattet GinaK heller.
Jeg opplever ikke at jeg har argumentert mot at folk bør få erstatning? Jeg sier at jeg tror mange har for store forhåpninger om hva erstatningen blir å gjøre for de
![]() |
|
|