|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Kontrollfrik
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Han skriver (ja, helt uten store bokstaver |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)De har tidvis gode priser på jakker fra Hagløfs på XXL. De er i en helt annen klasse enn Twentyfour på vanntetthet, om det er viktigst. Jeg blir ikke gjennomvåt i Twentyfour, men det preller heller ikke av, som på Hagløfs og Bergans. Hagløfs sine jakker er litt tynnere og lettere (og behageligere) i ytterstoffet enn Bergans, men de knitrer også mer. Det irriterer meg litt. Bergans sine Dermizax-plagg er velsignet lydløse.
![]() |
![]() |
#25 |
Kontrollfrik
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Ja, det kan jeg huske til neste gang. Mannen trenger nok snart ny skalljakke. Jeg liker min Bergans skallbukse med Dermizax. Har også skallbukse fra Twentyfour, og den sitter langt bedre på meg, men jeg har ikke brukt den i pøsregn. Den tetteste er en skallbukse fra Stormberg. Husker ikke modellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Jeg har både bukse og jakke fra Haglöfs sin LIM packlite-serie. Det er supertynne og lette goretexplagg, og fascinerende vanntette. Jakken puster også så godt at jeg bruker den som løpejakke i dårlig vær. Den kan rulles sammen til en ball og stappes oppi flaskelommen på løpebeltet.
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Hm. Jeg bruker sjelden sånne ytterklær tll å trene i, for jeg svetter sånn at jeg må vaske alt etterpå. Og det sliter vel en del? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Vasking sliter, ja. Jeg svetter nok ikke så mye, og vasker yttertøyet mitt veldig sjelden. Og denne jakken brukes jo ikke så ofte. Jeg prøver jo å unngå å løpe i pøsregn, hvis jeg kan.
![]() |
![]() |
#29 |
Kontrollfrik
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Jeg liker å løpe i pøsregn, vel å merke hvis det ikke er iskaldt. Bruker løpejakke. Vasker alt etter trening, men jeg svetter lite sånn til vanlig, og jeg vasker yttertøy veldig sjelden. Nesten aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Kontrollfrik
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)
Jeg løper aldri i karbonskoene (eller andre nye/fine sko) når det er vått. Hvis det er vått, men ikke regner, løper jeg i vanlige løpesko, helst noen jeg ikke er redd for, og hvis det regner, løper jeg i goretexløpesko. Sistnevnte blir ikke våte innvendig (vel, noen ganger), mens de andre naturlig nok blir våte. I det forrige huset hadde vi skotørker. Funket som en kule. Det har vi ikke i det nye huset, for vi vet ikke helt hvor vi skal plassere den. Mannen foreslår uteboden. Den er uisolert, men det er mulig det kan gå an. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Nå har det jo vært tilfeller av pøsregn og varmt, og jeg har hatt festlige erfaringer med søkkvåte sko, fordi det renner vann langs bena mine og ned i skoene.
![]() |
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Skotørker tar litt tid, ja, men å sette på badegolvet tar enda lenger tid. Men i skotørker tørker de på noen timer, og jeg har flere par å bytte på. Sko som surkler av vann har jeg opplevd flere ganger, og det er ikke så deilig når det skvulper mens man fremdeles er ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Øyboer
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Mannen kjøpte noen libero hybrid bleier på tilbud. Men det fungerte ikke på våre tvillinger. De bruker jeg nå til skotørkere. Utrolig hvor fort en bleie tørker sko. Vi må nok kjøpe oss en sko tørker, men inntil videre stapper jeg en bleie oppi med innsiden ut. 50% på alle bleier på coop og rema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Kontrollfrik
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)
Først trodde jeg du var i feil tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Bleier skal testes!
![]() |
![]() |
#37 |
Kontrollfrik
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Vel er jeg redd for de nyeste karbonskoene mine, men varmekabler hadde jeg glatt brukt. Nå brukes de mest på tredemølle, og ute hvis det er helt tørt. Noe det sjelden er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: God skalljakke til grei pris (mann)Vår Bergens-student fikk Skogstad: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|