Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-24, 16:06   #141
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)

Begge deler er bare tull.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 07:19   #142
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Og så har du R-gjengen som ler av Gus Walz når han heier på faren sin. Ler av at han snakker og rører seg litt anderledes enn gjennomsnittet. Fy fader for noen tapere.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 09:29   #143
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Og så har du R-gjengen som ler av Gus Walz når han heier på faren sin. Ler av at han snakker og rører seg litt anderledes enn gjennomsnittet. Fy fader for noen tapere.

Jeg forstår ikke den kultmentaliteten. Det er liksom ingenting som får den harde kjerne til å skifte mening, men at ikke alle de millionene av republikanere som er skikkelige folk sier at nok er nok, og i år kan vi ikke stemme på ondskap og dumskap?

Gammel 23-08-24, 09:49   #144
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var det flere som gjorde narr av Trumps yngste sønn også da, så jeg syns ikke den demokratiske siden skal sette seg altfor høyt opp på hesten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 09:59   #145
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne de bare konsentrere seg om å få frem politikken.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-24, 10:07   #146
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå var det flere som gjorde narr av Trumps yngste sønn også da, så jeg syns ikke den demokratiske siden skal sette seg altfor høyt opp på hesten.

Mener du at hvis noen er slemme så er det en unnskyldning for andre til å være slemme? Jeg antar du ikke mente det slik altså. Og så vidt jeg har fått med meg lærte D-folka av det slemme og dumme de gjorde den gangen for flere år siden. Det burde R-folka ha gjort også.

Gammel 23-08-24, 10:12   #147
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du at hvis noen er slemme så er det en unnskyldning for andre til å være slemme? Jeg antar du ikke mente det slik altså. Og så vidt jeg har fått med meg lærte D-folka av det slemme og dumme de gjorde den gangen for flere år siden. Det burde R-folka ha gjort også.

Nei, selvfølgelig er det ikke det jeg mener, det er jo heller ikke det jeg skriver. Men om man har vært slem selv, så bør man kanskje ikke bli veldig indignert om andre er slemme også. Og det går begge veier, ikke bare den veien vi "liker".

Gammel 23-08-24, 10:24   #148
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Kunne de bare konsentrere seg om å få frem politikken.

Enig. Jeg håper i det minste demokratene nå kan fokusere på politikken de ønsker å føre, i stedet for latterliggjøring og drittkasting om Trump. Vi vet at Trump er en tulling. Nå vil vi høre om politikken.

Gammel 23-08-24, 10:47   #149
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, selvfølgelig er det ikke det jeg mener, det er jo heller ikke det jeg skriver. Men om man har vært slem selv, så bør man kanskje ikke bli veldig indignert om andre er slemme også. Og det går begge veier, ikke bare den veien vi "liker".

Nei, det blir for dumt er jeg enig i. Demokratene lærte og har ikke vært så lavmål senere. Republikanerne kunne også ha lært av den episoden i steden for å ta det ut på en annen uskyldig person.

Gammel 23-08-24, 11:18   #150
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Demokratene lærte og har ikke vært så lavmål senere. Republikanerne kunne også ha lært av den episoden i steden for å ta det ut på en annen uskyldig person.

Ja, det er utrolig lavmål å gå løs på ungdommer og barn.

Gammel 23-08-24, 11:37   #151
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får se da, om republikanerne lærer av den enormt kritiske responsen de får nå på angrepet på sønnen til Tim Walz. Jeg ser at noen var raskt ute med å slette sine negative tweets, men glemte helt at på internettet lever alt for evig.

Gammel 25-08-24, 21:02   #152
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Denne er "lei"

Jeg reiser til Florida 6. november og jeg håper (og tror) at Harris da er president i USA. Jeg kommer til å følge valgsendingene hele natten før avreise.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20240825_201801_X.jpg (562,5 KB, 101 visninger)
Gammel 25-08-24, 22:18   #153
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Denne er "lei"

Jeg reiser til Florida 6. november og jeg håper (og tror) at Harris da er president i USA. Jeg kommer til å følge valgsendingene hele natten før avreise.

Er det ikke sånn at maktoverrekkelsen vanligvis er i starten av januar? Altså at Biden er president ut året sånn omtrent? Mulig jeg er helt på trynet her altså, oppklaring fra kunnskapsrike FPere blir tatt vel i mot.

Gammel 25-08-24, 22:57   #154
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Valget er 5. november, så blir presidenten tatt i ed i januar påfølgende de år, det er rundt den 20. januar.
Men jeg er redd det er mange sinte republikanere i den røde staten Florida om demokratene vinner - og det er gjerne sinte hvite 50+.

Gammel 28-08-24, 14:51   #155
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Denne er "lei"

Oida. Nå vet jeg ikke hvilket forhold de som har skrevet under har til Robert Kennedy, men det var i hvert fall ekstremt tydelig.

Valget er den 5. november, men siden det skal telles poststemmer er det både mulig og sannsynlig at resultatet vil la vente på seg. Jeg tror ikke at dette valget blir noen brakseier til noen av partene.

Gammel 28-08-24, 14:56   #156
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mens jeg har bestilt billetter til USA i månedsskiftet oktober/november nettopp for å _kunne_ være der under valget.

Gammel 28-08-24, 14:57   #157
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg skulle egentlig på roadtrip gjennom USA denne høsten, men vi var litt usikre på stemninga, og har utsatt ... På en måte tror jeg det kunne vært spennende, men orker ikke havne oppi potensielt voldelige situasjoner heller.

Gammel 28-08-24, 17:09   #158
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Roadtrip på den tiden hadde nok vært kult men i overkant uforutsigbart, ja. Jeg skal tross alt bo hos en norsk diplomat i en blå stat, så dette er ordnede forhold med høy grad av sikkerhet. Men er spent på å observere hvordan valget påvirker i dagene før/etter.

Gammel 28-08-24, 17:20   #159
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Roadtrip på den tiden hadde nok vært kult men i overkant uforutsigbart, ja. Jeg skal tross alt bo hos en norsk diplomat i en blå stat, så dette er ordnede forhold med høy grad av sikkerhet. Men er spent på å observere hvordan valget påvirker i dagene før/etter.

Ja, vi hadde tenkt å kjøre østkysten fra Georgia og opp til Canada, gjennom masse små steder og Washington DC.

Gammel 11-09-24, 09:26   #160
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Hva er tankene deres etter nattens debatt, og at Taylor Swift har erklært sin støtte til Harris?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.