Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-24, 20:21   #321
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #19

God bedring til alle syke.

Gammel 13-08-24, 21:50   #322
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Brukte opp den siste gamle testen vi hadde liggende da eldstemann var syk for litt over en uke siden, den ble negativ.

Har kvalme hostende, febrile mennesker i hus nå. Kanskje jeg burde prøvd å få tak i en test eller to.

Ingen av dem klarer å kaste opp, det bare føles sånn. Mannen her kjempet mot i mange timer pga ribbein men måte gi tapt. Dog bare ubrukelige brekninger. Nå sitter mellomste og mer hoster enn brekker seg.

Jeg hoster i det minste bare. Jeg er ikke kvalm. Jeg har ikke feber. Jeg brekker meg ikke. Jeg bare hoster.

Gammel 14-08-24, 07:19   #323
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Søvnløs natt.

Gammel 14-08-24, 07:40   #324
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Lite søvn her også. Ettersom mannen og datteren vekslet på å stå opp og brekke seg. Ikke at de kaster opp, vel datteren fikk opp litt galle på siste forsøk.

Feber og brekninger. Ikke omgangssyke. Hoste, feber og brekninger.

Helsivig bare hoster jeg. Uten feber og brekninger.

Gammel 14-08-24, 08:10   #325
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

God bedring til de syke!

Skal vedde på at busselskapet med vilje ikke bruker live tracking ved større forsinkelser. Å stå å tråkke på busstoppet i en time fordi jeg ikke vet om bussen er forsinka er skikkelig dritt. Kunne heller jobbet hvis jeg visste når bussen kom.

Sist redigert av star : 14-08-24 kl 09:56.
star er ikke aktiv  
Gammel 14-08-24, 08:13   #326
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God bedring til alle syke.

Jeg har post-ferie-blues og "jet-lag". Hodet mitt er stilt inn på søvn fra 01.00-ish til sånn 8-9-draget og det passer meg helt utmerket, sånn bortsett fra at jeg må opp 7. Så ferie-meg og jobb-meg spiller ikke på lag i det hele tatt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 14-08-24, 09:07   #327
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Hvorfor ta den høylytte skravletelefonen på morgen-T-banen hvor folk er på vei til jobb eller skole.

Jeg hørte damen gjennom øreproppene jeg beskytter meg med.

Hun stinket parfyme også.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 14-08-24, 09:44   #328
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

God bedring til alle syke

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 14-08-24, 11:21   #329
Malama

Malama sin avatar

Standard

Mannen har "bakteriell infeksjon i lungene". Lungebetennelse ? 7 dagers appocilin kur og sykemeldt ut uka. 13 åringen skal vi se an til i morgen og bestille time til henne om hun ikke er bedre da.

Jeg får lese meg opp.

Gammel 14-08-24, 13:18   #330
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mannen har "bakteriell infeksjon i lungene". Lungebetennelse ? 7 dagers appocilin kur og sykemeldt ut uka. 13 åringen skal vi se an til i morgen og bestille time til henne om hun ikke er bedre da.

Jeg får lese meg opp.

Samme som yngste hadde i mai. Han var skikkelig dårlig og innspurten av russetiden gikk i vasken.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 14-08-24, 13:54   #331
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Samme som yngste hadde i mai. Han var skikkelig dårlig og innspurten av russetiden gikk i vasken.

Så kjedelig

For mannen sin del så er det jo ikke noe vesentlig, for mellomste, dersom hun har det, hun er slett ikke bra, men vi får se i morgen, så er det oppstarten av ungdomsskolen som står på spill.

Og 16 års dagen til storebror som er på mandag.

Gammel 14-08-24, 17:26   #332
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakteriell infeksjon i lungene er lungebetennelse, ja.
God bedring til de syke.

007 er ikke aktiv  
Gammel 14-08-24, 17:40   #333
Malama

Malama sin avatar

Standard

Og ettersom legen lurte på om mannen har smittet mellomste så snakker vi vel om smittsom lungebetennelse da.

Definitivt går ikke jeg i min tantes 67 års dag på fredag og det er vel noe tvilsomt hvor mange av oss som sukker opp i feiringen av min mors 70 års dag på søndag også. Men det legger fort føringer for 16 års dagen her i huset på mandag ?

Men skolestart ?

Jaja, en ting av gangen. Først skal vi se om mellomste er på bedringens vei/frisk i morgen. Er hun ikke det skal hun til legen.

Jeg har ikke feber, bare hosten. Minstemor har en sånn tvilsomt 37,5 temperatur og hoster, så vi får se...

Vi håper i det lengste at bare mannen fikk lungebetennelse siden han ikke har hatt så god hoste pga brystsmerter så derfor har bakteriene kommet seg lenger ned.
.lov å håpe på den teorien, ikke sant ?

Gammel 14-08-24, 20:32   #334
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Ikea og Bring.

Gammel 16-08-24, 18:00   #335
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Dette er en lang historie dere skal slippe å få høre. Oppsummert: En kollega mobber (jeg har vært vitne til det i flere tilfeller), den som utsette får hjelp av meg bl.a. i fm å legge det fram hendelsesforløpene for lederne. En leder kontaktet meg i dag for å si jeg burde holde meg unna og ikke blande meg. Nå må jeg tilføye at det er den som mobber og baksnakket som har dratt meg inn for "Å hjelpe med å få stoppet den der feite kjærringa". Noe jeg nektet å gjøre, i steden fortalte jeg den utsatte hva som holdt på å skje. Jeg vil mene at ingen skal møte til mekling alene, og jeg har ikke blandet meg inn, jeg er dratt inn.
Kanskje sletter jeg denne senere.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-08-24, 19:25   #336
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat når jeg tror enkelte har nådd toppen av idioti, krones kransekaka med ÅRETS verste avgjørelse. Jeg er lynings!

Gammel 16-08-24, 20:33   #337
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bananfluer

Ja, og Trondheim AP.

Gammel 16-08-24, 21:50   #338
Malama

Malama sin avatar

Standard

Snart 3 døgn inn i antibiotikakuren sitter mannen her med 40,5 i feber. Det burde jo snart begynne å virke ?

Ibux nå for litt siden, selv om planen er paracet med antibiotikaen egentlig klokka ti. Det er jo greit nok å ta dem sammen eller tett på, men som han sier,vdrt kan blineinlang natt uten noen av dem da når effekten av den paraceten er ute av kroppen rundt 2. Han kan drøye det litt før han tar den, men det blir ei natt med lite søvn for meg dette her tror jeg.

Også ringer vi legevakta i morgen ? Om det ikke er snudd over natta. For det står i pakningsvedlegget at man skal ringe legen om det ikker er bedring innen 2-3 dager.

Blæ. Sjukdom..
Yngste hadde drøyt 39 tidligere i dag også. Og mellomste er heller ikke naturlig feberfri enda.

Tung uke. Skolestart på mandag. Skulle helst hatt ungene på skolen da. To av dem på ny skole. Greit p få med seg oppstarten. ..mannen må vel muligens få forlenget sykemeldingen sin, men det har blitt mindre konsekvenser.

Gammel 16-08-24, 21:52   #339
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Bananfluer

Ja, og Trondheim AP.

Ja. Det er vel reelt mer gruff enn mine feber-frustrasjoner.

Men når de febersyke ønsker seg nye nektariner, for det er noe av det eneste denne mannen min jsrbspaitbde siste 2 døgn, og der flyr duer rundt dem på butikken så gransket jeg nye den boksen jeg tok med meg....

Og trondheim ap spyr jeg av

Gammel 16-08-24, 23:18   #340
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ring legevakta, Malama. Det skulle vært litt bedring nå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.