Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-24, 15:10   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Nei, jeg mener ikke at alle barn fra tidligere forhold er ekskluderingsgrunn. . Derfor har jeg heller ikke nevnt det.

Nei, men du dro han inn nå. Og ja, hans livsstil nå kan selvsagt utgjøre en risiko. Men det er det jo veldig lite man kan gjøre noe med. Han vil ikke utgjøre en mindre risiko om han blir sparket ut av kongefamilien, kanskje til og med der. For han vil fortsatt være MMs sønn, men muligens ha mindre krav på beskyttelse. Da vil MM havne i en mye større skvis.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 15:20   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, men du dro han inn nå. Og ja, hans livsstil nå kan selvsagt utgjøre en risiko. Men det er det jo veldig lite man kan gjøre noe med. Han vil ikke utgjøre en mindre risiko om han blir sparket ut av kongefamilien, kanskje til og med der. For han vil fortsatt være MMs sønn, men muligens ha mindre krav på beskyttelse. Da vil MM havne i en mye større skvis.

Du ba om eksempler på hvordan «dårlige egg»
I kongefamilien kan påvirke meningsmann. Dette var et ekspempel på det. Nå håper jeg ikke MM eller HM betaler ofre eller media for å dysse ned, men det er altså et eksempel på hva som kan skje.

Jeg mener altså ikke at man skal kappe hånden av ham men AT:

Riskoarferd hos kongelige kan utgjøre en fare for menigmann. Og derfor bør vi 1. avvikle
2. hvis man absolutt skal beholde: minimere risiko.

Men nå begynner jeg å bli litt lei av å bli lest med vrangbriller og tillagt meninger, så emgasjementet begynner å dabbe av. Men gøy med litt temperatur i diskusjonene.

Gammel 13-08-24, 15:29   #3
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 100 % enig med deg at vi bør avvikle kongehuset. (Men ikke av hensyn til rikets sikkerhet.) Jeg er derimot ikke enig i at vi bør begrense (mer enn vi allerede gjør) hvem de har mulighet til å gifte seg med, så lenge vi har et kongehus.

Gammel 13-08-24, 15:33   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Du ba om eksempler på hvordan «dårlige egg»
I kongefamilien kan påvirke meningsmann. Dette var et ekspempel på det. Nå håper jeg ikke MM eller HM betaler ofre eller media for å dysse ned, men det er altså et eksempel på hva som kan skje.

Jeg mener altså ikke at man skal kappe hånden av ham men AT:

Riskoarferd hos kongelige kan utgjøre en fare for menigmann. Og derfor bør vi 1. avvikle
2. hvis man absolutt skal beholde: minimere risiko.

Men nå begynner jeg å bli litt lei av å bli lest med vrangbriller og tillagt meninger, så emgasjementet begynner å dabbe av. Men gøy med litt temperatur i diskusjonene.

Dersom noen kongelige utviser risikoadferd så er det vel kanskje lurt å ta fra dem kongelig status. Såvidt jeg kan se har det ikke vært en problemstilling hittil. Du snakker bare om hva som potensielt kunne ha skjedd. Det er mye som kunne ha skjedd, men vi må nesten forholde oss til virkeligheten. Det er jo ikke Mette Marit som har utvist risikoadferd her, det er sønnen hennes. Og det er ingen risikovurdering i verden som kunne forutsett det da han var tre-fire år, og foreldrene giftet seg. Disse problemene ville ikke blitt løst med strengere krav til ektefeller.

Sist redigert av My : 13-08-24 kl 15:39.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 15:40   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det ble jo gjort en sikkerhetsvurdering. Det ble jo konkludert med at hun ikke ville utgjøre noen trussel (antar jeg, de ble i alle fall gift), og det viste seg jo i etterkant at det stemte, så politiet gjorde en riktig vurdering.

Jeg tenkte mer på en utvidet som Apple har skrevet om.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg er 100 % enig med deg at vi bør avvikle kongehuset. (Men ikke av hensyn til rikets sikkerhet.) Jeg er derimot ikke enig i at vi bør begrense (mer enn vi allerede gjør) hvem de har mulighet til å gifte seg med, så lenge vi har et kongehus.

Jeg er ellers helt enig i dette.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 16:43   #6
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tenkte mer på en utvidet som Apple har skrevet.

Hvorfor skal kronprinsens framtidige kone ha en strengere sikkerhetsklarering enn de som for eksempel jobber tett på regjeringen?

Gammel 13-08-24, 17:30   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvorfor skal kronprinsens framtidige kone ha en strengere sikkerhetsklarering enn de som for eksempel jobber tett på regjeringen?

Jeg er helt enig med deg i at det ikke er nødvendig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.