Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-24, 16:15   #301
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Folk er altså så teite. Vi kjører på vanlig norsk vei. Fartsgrense 80km/t
Vi har stor tilhenger og slipper jevnlig forbi. Det sprutregner og er litt dårlig sikt.
Foran oss har vi 15-20 biler (så vi skaper ikke kø, vi ligger bakerst i køen) og jeg blir helt matt av kjøringen folk bedriver. De skal ligge 3-5 meter bak bilen foran og prøver stadig å kjøre forbi. Men det er jo ferietrafikk og mye motgående trafikk også.
Så det blir jo bare rykk og napp og masse bremsing og farlige situasjoner.
Hvorfor gjør de på dette viset?!?!
Kan de ikke bare tilpasse seg sin plass i køen, følge fartsgrensa og kjøre som folk?!?
Hvor jævla vanskelig kan det være?
Og de samme jævla idiotene stopper jo hver halvtime for å pisse/kjøpe pølse/fylle drivstoff/hvahardu. Rekorden tror jeg er å bli forbikjørt fem ganger av samme bilen på 20 mil. Da er du så dum da, at du skulle faen ikke hatt lappen.
Sånn. Takk for meg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 16:15   #302
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noen skikkelig vonde ryggmuskler etter å ha løftet tungt og dumt forrige helg. Det er aua å bøye seg, og hakket før jeg må sitte og ta på sko.

Jeg er ikke vant til å ha vondter, så har kort tålmodighet på det. Det blir gradvis bedre, og det hjelper å gå tur på sti, danse og ellers bevege seg. Men pilates, som føltes kjempebra mens jeg gjorde det, kjennes ikke like bra ut nå.

Gammel 09-08-24, 16:16   #303
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kan du ha tynne, skjøre slimhinner? Overgangsalder?

Vært i overgangsalderen siden 2019 (fjernet livmor med mer) og gått på Estradot plaster siden det. Legen foreslo soppinfeksjon og canesten.

Gammel 09-08-24, 16:46   #304
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

En koffert på avveie etter ferien. Jentene hadde klart å legge all sminke i innsjekket koffert, jeg bruker å be de legge over i håndveskene. Det er mye, dyrt og vanskelig å gjenanskaffe. Forsikring har vi, men hva selskapet mener er nødvendig vs hva jenter på 16 og 17 mener er nødvendig, kan avvike noe. Eldste tenkte å bytte vakt kl 00:45 i natt, kan ikke gå ut uten sminke må vite.

Gammel 09-08-24, 16:55   #305
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

En koffert på avveie etter ferien. Jentene hadde klart å legge all sminke i innsjekket koffert, jeg bruker å be de legge over i håndveskene. Det er mye, dyrt og vanskelig å gjenanskaffe. Forsikring har vi, men hva selskapet mener er nødvendig vs hva jenter på 16 og 17 mener er nødvendig, kan avvike noe. Eldste tenkte å bytte vakt kl 00:45 i natt, kan ikke gå ut uten sminke må vite.

Forsinket bagasje ved hjemreise dekkes dessverre sjelden, har du sjekket vilkårene på forsikringen?

Cauchy er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 16:59   #306
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Forsinket bagasje ved hjemreise dekkes dessverre sjelden, har du sjekket vilkårene på forsikringen?

Norwegian dekker 40 €, og en helårsfamilieforsikring dekker opptil 5000,- pr person for «nødvendige» kjøp.

Gammel 09-08-24, 17:09   #307
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Er det flere kiropraktorer der du går til behandling, sånn at en av de kan hjelpe deg?

Dessverre ikke, men han er på jobb igjen mandag. Har time torsdag, men må nok ringe med speak stemme mandag morgen. Meningen er jobb fra uka.

Gammel 09-08-24, 17:45   #308
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt ok rygg og nakke på ferie. Hjemme og en uke på jobb og det starter å knyte seg igjen. Det er ikke bare jobb og pc-jobb sin feil, men også ettermiddager med laptop i fanget og nett og serier.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 20:33   #309
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Føles ut som jeg har uvi, urinprøve og lege sa nei.

Overgangsalder! Har det ofte sånn. Kjøp Vagifem.

Gammel 12-08-24, 15:50   #310
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Når man må kjøpe mer garn for å bli kvitt restegarnet.

Gammel 12-08-24, 16:06   #311
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Når man må kjøpe mer garn for å bli kvitt restegarnet.

Der har jeg svart belte!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 12-08-24, 22:42   #312
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ei uke til skolestart
Ei uke til 16 års dagen

Mannen har gått rundt med brudd/brist i et ribbein eller i en uke og er ikke over smertetoppen enda.

Jeg begynner å hoste skikkelig slitsomt i dag og føler meg ikke bra.

Mannen legger minstemor og kommer opp og ber om en febermåling. Den viser ikke feber men mannen skjelver. Grunnet smertene tar han paracet, og en time senere skjelver han ikke lenger. Men han har 38,5 i kroppstemperatur.

Mellomste er kvalm. Og sannelig 38+ hun også.

Jeg tror vi går ned for telling. Og håper vi kommer til overflaten innen skolestart.

Gammel 12-08-24, 22:44   #313
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God bedring til dere alle Malama

Gammel 12-08-24, 23:04   #314
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Der har jeg svart belte!

Godt det ikke bare er meg.

Og god bedring til Malama-familien.

Gammel 13-08-24, 11:29   #315
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ei uke til skolestart
Ei uke til 16 års dagen

Mannen har gått rundt med brudd/brist i et ribbein eller i en uke og er ikke over smertetoppen enda.

Jeg begynner å hoste skikkelig slitsomt i dag og føler meg ikke bra.

Mannen legger minstemor og kommer opp og ber om en febermåling. Den viser ikke feber men mannen skjelver. Grunnet smertene tar han paracet, og en time senere skjelver han ikke lenger. Men han har 38,5 i kroppstemperatur.

Mellomste er kvalm. Og sannelig 38+ hun også.

Jeg tror vi går ned for telling. Og håper vi kommer til overflaten innen skolestart.

Oi. Det høres skikkelig leit og slitsomt ut. Jeg kan ikke hjelpe med noe annet enn et ønske om at dere har nådd bunnen eller i hvert fall gjør det snart og så kan klatre oppover igjen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 13-08-24, 12:34   #316
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Oi. Det høres skikkelig leit og slitsomt ut. Jeg kan ikke hjelpe med noe annet enn et ønske om at dere har nådd bunnen eller i hvert fall gjør det snart og så kan klatre oppover igjen.

Takk for det, og for de andre god bedring ønskene ogspå

Jeg sitter på jobb i dag med den ekle hosten min.

Hjemme sitter mannen med feber og "fikk nettopp skjelven" som han skriver så han tok ny dose paracet også oppgir han det meget uvissse intervallet 38-40 i feber på mellomste, som er kvalm.

Minstemor er i det minste visstnok fortsatt frisk da, sitter på rommet sitt og spiller på pc for seg selv (eller med ei klassevenninne over telefon muligens, de spiller en del roblox med hverandre på høytaler)

Eldstemann er i det minste frisk og på dag 2 av det trafikale grunnkurset sitt. Han hadde jo 40 i feber da vi kom hjem fra ferie, og ble frisk i starten av forrige uke, så det har vær en del nå i det siste...

Gammel 13-08-24, 13:16   #317
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 13-08-24, 17:25   #318
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sannsynligvis uvi; håper antibiotikaen virker raskt.

Gammel 13-08-24, 18:39   #319
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Takk for det, og for de andre god bedring ønskene ogspå

Jeg sitter på jobb i dag med den ekle hosten min.

Hjemme sitter mannen med feber og "fikk nettopp skjelven" som han skriver så han tok ny dose paracet også oppgir han det meget uvissse intervallet 38-40 i feber på mellomste, som er kvalm.

Minstemor er i det minste visstnok fortsatt frisk da, sitter på rommet sitt og spiller på pc for seg selv (eller med ei klassevenninne over telefon muligens, de spiller en del roblox med hverandre på høytaler)

Eldstemann er i det minste frisk og på dag 2 av det trafikale grunnkurset sitt. Han hadde jo 40 i feber da vi kom hjem fra ferie, og ble frisk i starten av forrige uke, så det har vær en del nå i det siste...

Sommerens Kovid startet med hoste og deretter feber. Det var en hard runde. God bedring til dere!

Sist redigert av Karamell : 13-08-24 kl 20:07.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-08-24, 19:48   #320
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Covid her også, litt røffere enn en vanlig forkjølelse. Første tegn var irritert hals med litt dårlig smak i munnen. Symptomer lørdag, testet negativt. Mer rennende nese enn sist gang, feber, vondt i øre og vondt i muskler. Mye hoste og tett i bihuler og mot ørene. Føler meg bedre i dag og tok ny test og teststreken lyste eld etter tre sekunder. Jeg syns det er greit å vite om det er covid, vi har noen gamle tester hjemme.

Pelen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.