Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-24, 22:43   #621
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Må man forhåndskjøpe billetter i god tid til Dyreparken? Eller holder det med 1-2 dager i forveien? Kan det bli utsolgt liksom?

Neppe nå såpass sent. Men det spørs nok litt på dato og vær.

Gammel 28-07-24, 22:53   #622
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Neppe nå såpass sent. Men det spørs nok litt på dato og vær.

16 august er datoen. Så det er jo helt på tampen av ferien.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 30-07-24, 02:17   #623
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Om jeg får sove inatt...

Gammel 30-07-24, 09:46   #624
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Noen som vet om det finnes en BH-greie for gamle demente damer som har bristet et ribbein? Noe som er enkelt å ta på og som ikke strammer noe særlig. Sånn det er nå ville ikke Mutter'n likt særlig godt.

Finnes det noe med åpning foran?

Gammel 30-07-24, 10:49   #625
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Finnes det noe med åpning foran?

Det er jo også en mulighet. Jeg tar en tur på senteret når jeg er ferdig med jobb.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 30-07-24, 17:04   #626
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Funker ull? Jeg er er glad i min frontlukkede fra Northern playground.

https://www.brattsport.no/products/n...iABEgJPw_D_BwE

Gammel 30-07-24, 18:49   #627
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Funker ull? Jeg er er glad i min frontlukkede fra Northern playground.

https://www.brattsport.no/products/n...iABEgJPw_D_BwE

Ull funker ikke, der må kunne vaskes der hun bor.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 10:35   #628
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Er det vanlig å ta ulønnet permisjon fra jobb når voksne barn blir straffeforfulgt?

Isprinsessen er aktiv nå  
Gammel 09-08-24, 11:10   #629
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er det vanlig å ta ulønnet permisjon fra jobb når voksne barn blir straffeforfulgt?

Det er sikkert ikke ulønnet i dette tilfellet, om jeg tenker på samme sak som deg?

(men sykemelding kan vel alle få om man står oppi krevende situasjoner på hjemmebane som påvirker din psykiske helse og dermed arbeidsevnen)

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 12:19   #630
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg er ganske sikker på at Mutter'n ville gjort det om Broder'n eller jeg var tiltalt. Jeg kunne nok ha gjort det selv også om det gjaldt en av mine. Om det er vanlig vet jeg ikke.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 12:25   #631
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det der jeg ikke på som noe uvanlig nei.

Gammel 09-08-24, 12:25   #632
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men det kommer vel an på i hvilken grad lovbruddet vil påvirke foreldrenes jobbsituasjon, i tillegg til hvilket forhold man har, og hva lovbruddet består i. Når det gjelder kongehuset for eksempel (hvis det er saken med MBH du sikter til), så er det vel ingenting som er "vanlig", all den tid vi bare har ett kongehus i Norge, så det er ingen andre som har en sammenlignbar jobb- eller familiesituasjon. Og i det kongehuset vi har er det ingen, verken innfødte eller inngifte, som har hatt for vane å havne i trøbbel med loven tidligere. Vanlig eller ikke, spesielt merkelig synes jeg i alle fall ikke det er.

Sist redigert av My : 10-08-24 kl 18:39.
My er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 16:12   #633
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville nok definitivt ikke kjørt vanlige dager på kontoret i en sånn situasjon. Ville vel også vært temmelig ubrukelig.

Gammel 10-08-24, 18:14   #634
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ville nok definitivt ikke kjørt vanlige dager på kontoret i en sånn situasjon. Ville vel også vært temmelig ubrukelig.

Det tenker jeg også!

Gammel 10-08-24, 19:01   #635
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men det kommer vel an på i hvilken grad lovbruddet vil påvirke foreldrenes jobbsituasjon, i tillegg til hvilket forhold man har, og hva lovbruddet består i. Når det gjelder kongehuset for eksempel (hvis det er saken med MBH du sikter til), så er det vel ingenting som er "vanlig", all den tid vi bare har ett kongehus i Norge, så det er ingen andre som har en sammenlignbar jobb- eller familiesituasjon. Og i det kongehuset vi har er det ingen, verken innfødte eller inngifte, som har hatt for vane å havne i trøbbel med loven tidligere. Vanlig eller ikke, spesielt merkelig synes jeg i alle fall ikke det er.

Var mer om hvor gammel avkommet er før en involverer seg så fryktelig mye. Men det er nok som du er inne på avhengig av hvilken relasjon en har mellom foreldre og barn, hvor nok noen har tette forhold og får hjelp og støtte og andre står helt på egne ben uavhengig av hva som skjer.

Isprinsessen er aktiv nå  
Gammel 11-08-24, 12:54   #636
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Om jeg er på en annen planet enn mange andre. Hører og ser ofte folk sier, legger ut på Facebook og Ig om den varme og fine sommeren her på Østlandet. Jeg synes den har vært kald og regnfull, mai var i ferietid så det tells ikke.
Eller er det fordi sommeren her har vært preget av mye sykdom (er sykmeldt og vært det en stund, og ikke finner glede i noe + sykdom ellers i familien inkludert ett dødsfall.

Gammel 11-08-24, 13:20   #637
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bor i Oslo og synes sommeren har vært flott. Det regnet noe i juli men har det vært så ille nå da? Jeg har hage og het er det skikkelig blomsterflor.
Sådde sqush i pallekarm, det tok litt tid før det skjedde noe men nå er det på god vei med mange schvære squash der det har blomstret. Gøy.
Det har vært godt med sol for jeg er skikkelig brun.
Jeg har hatt 5 uker ferie nå og skal begynne å jobbe igjen i morgen. Kanskje derfor jeg er fornøyd.

Gammel 11-08-24, 13:28   #638
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Her har flere av plantene tatt kvelden ute pga regn....akkurat kastet 3 dahlia pga det. Bor og i Oslo.

Gammel 11-08-24, 13:47   #639
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var mer om hvor gammel avkommet er før en involverer seg så fryktelig mye. Men det er nok som du er inne på avhengig av hvilken relasjon en har mellom foreldre og barn, hvor nok noen har tette forhold og får hjelp og støtte og andre står helt på egne ben uavhengig av hva som skjer.

Jeg tror ikke det er noe godt svar på ved hvilken alder foreldre slutter å involvere seg, og bry seg om at avkommet har problemer, og støtte og hjelpe hvis de har muligheten.

Selv håper og tror jeg at jeg aldri kommer dit. Jeg ønsker selvsagt at de først og fremst skal være selvstendige og greie å ordne opp for seg selv, men jeg vil aldri slutte å bekymre meg, uansett hvor gamle de blir, og så lenge jeg er i stand til det ønsker jeg å være der for dem, hvis de står i en vanskelig situasjon.

Gammel 11-08-24, 18:17   #640
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Bor i Oslo og synes sommeren har vært flott. Det regnet noe i juli men har det vært så ille nå da? Jeg har hage og het er det skikkelig blomsterflor.
Sådde sqush i pallekarm, det tok litt tid før det skjedde noe men nå er det på god vei med mange schvære squash der det har blomstret. Gøy.
Det har vært godt med sol for jeg er skikkelig brun.
Jeg har hatt 5 uker ferie nå og skal begynne å jobbe igjen i morgen. Kanskje derfor jeg er fornøyd.

Jeg synes også sommeren har vært helt nydelig! Men jeg kan ikke tenke meg noe verre (værmessig) enn en hetebølgesommer slik vi hadde i 2018. Variert vær er toppen! Jeg har gått mye mer i kjole/shorts enn jeg pleier og har aldri i mitt liv vært så brun som jeg er nå.

Men jeg leste et intervju med en metereolog (tror jeg det var) som sa at folk har glemt at 20 grader er varmt i Norge. Og da skjønner jeg at man synes denne sommeren har vært kald.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.