Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

OL i Paris 2024

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-24, 08:50   #101
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OL i Paris 2024

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg må innrømme at jeg skikkelig lot meg imponere av Henriette Jæger i går. For halvannet år siden var hun mangekjemper (sjukamp for kvinner), og nå er hun kvalifisert for finalen på 400 meter! Og hun er bare 21 år.

Hun var virkelig helt rå i sluttspurten. (Jeg er selv helt uten evne til å sprinte, så jeg blir så satt ut over folk som får det til.)

Ja det var artig å se!
Og så fikk vi en bronse i går, helt uten at jeg fikk det med meg på tv.

Gammel 08-08-24, 09:14   #102
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leste gjennom navneliste for norske ol-deltakere og tenkte at det var kjedelig å kjenne bare fem navn, men så utrolig gøy med de man ikke har hørt om som gjør det bra!

Gammel 08-08-24, 11:21   #103
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg leste gjennom navneliste for norske ol-deltakere og tenkte at det var kjedelig å kjenne bare fem navn, men så utrolig gøy med de man ikke har hørt om som gjør det bra!

Nå er det strengt tatt ikke så mange som gjør det skikkelig bra, vil jeg si. Det har gått en del hakk dårligere enn forventa med Norge.

Veldig moro med bronse i seiling og den fantastisk imponerende Henriette Jæger. Jeg har fulgt tett med på henne i flere år. (Interessant å se at mangekamp ofte er en glimrende bakgrunn for å bli virkelig god - mye forskning viser at det ikke alltid lønner seg å spesialisere seg for tidlig. Tror jeg leste at også mangekjemper Markus Rooth har drevet med veldig mange andre idretter enn friidrett.)

Ser forresten at jeg er en skikkelig sportsidiot. Jeg har nok hørt om minst 75 % av de 106 norske deltakerne.

Gammel 08-08-24, 11:28   #104
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg koste meg skikkelig med skateboard både guttene i går og jentene dagen før. Det er så gøy å se, og veldig imponerende. Rakk å se final runs for gutta i går før PJ Harvey. I dag er det breaking, men spørs om jeg ikke må se det i morgen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 12:09   #105
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ser forresten at jeg er en skikkelig sportsidiot. Jeg har nok hørt om minst 75 % av de 106 norske deltakerne.

Jeg har en mistanke om at jeg stiller på nivå med deg, men jeg har ikke funnet den lista. Mannen min ER komplett sportsidiot, så han ville nok kjent til langt de fleste. Men han ble overrasket over at vi hadde med en deltaker i stup, så han har heldigvis ikke full kontroll.

Gammel 08-08-24, 12:13   #106
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har benyttet anledningen til å se litt på ting jeg ikke pleier å se på: bl.a. synkronsvømming (sykt imponerende), basket for lag a 3 personer (gøy med mye fart) og synkronstup fra 10 m (wow).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 12:35   #107
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå er det strengt tatt ikke så mange som gjør det skikkelig bra, vil jeg si. Det har gått en del hakk dårligere enn forventa med Norge.

Veldig moro med bronse i seiling og den fantastisk imponerende Henriette Jæger. Jeg har fulgt tett med på henne i flere år. (Interessant å se at mangekamp ofte er en glimrende bakgrunn for å bli virkelig god - mye forskning viser at det ikke alltid lønner seg å spesialisere seg for tidlig. Tror jeg leste at også mangekjemper Markus Rooth har drevet med veldig mange andre idretter enn friidrett.)

Poenget mitt var at jeg synes det var gøy å se at Rooth vinner at Jæger kommer til finale selv om de tydelig ikke forventet det, at hun seileren får bronse. Disse tingene har jo vært bra?

Gammel 08-08-24, 12:47   #108
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig, jeg synes det er gøy med navn jeg ikke har hørt om som gjør det bra.

Nå har jeg jeg ikke hørt om spesielt mange av dem heller, jeg er ikke så opptatt av sport. Men det er jo kjekt å se litt ol (så lenge jeg slipper å se håndball. som åpenbart er det viktigste å se ifølge mine kollegaer. Vi er enige om at det er fint med mangfold og at vialle er forskjellige. Hvilket fort føre oss inn p ået helt annet sidespor. )

Gammel 08-08-24, 12:59   #109
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hjemme lurer på hva vi skal bruke kveldene til når OL er over… elsker å se!

Gammel 08-08-24, 13:00   #110
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

(Og det er klart at det at eldstedatteren er tatt inn på juniorlandslget i friidrett i sommer hjelper jo på motivasjonen for å følge med!)

Gammel 08-08-24, 13:04   #111
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett på en eneste ting i OL. Bare litt passiv seer fordi mannen ser på.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 13:11   #112
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv jeg hadde hørt om Henriette Jæger på forhånd! Det var kanskje etter Bislet? Jeg får mye sport inn via osmose fra mannens tv-kikking.

Sist redigert av Karamell : 08-08-24 kl 14:59.
Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 13:20   #113
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Poenget mitt var at jeg synes det var gøy å se at Rooth vinner at Jæger kommer til finale selv om de tydelig ikke forventet det, at hun seileren får bronse. Disse tingene har jo vært bra?

Absolutt - de har vært superbra! Det var en litt furten bemerkning fra meg rettet mot mange nedturer i OL, egentlig malapropos ditt innlegg.

Gammel 08-08-24, 13:35   #114
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Selv jeg hadde hørt om Henriette Jæget på forhånd! Det var kanskje etter Bislet? Jeg får mye sport inn via osmose fra mannens tv-kikking.

Hun har vært på relativt mange sportssendinger gjennom de siste par årene. Jeg har visst om henne i flere år, men det er fordi hun kommer (i hvert fall sånn delvis) fra samme by som meg og at jeg er jevngammel med moren hennes.

Gammel 08-08-24, 15:30   #115
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

(Og det er klart at det at eldstedatteren er tatt inn på juniorlandslget i friidrett i sommer hjelper jo på motivasjonen for å følge med!)

Så gøy!

Jeg har sett mye kvinneturn, og er veldig glad for at det nå er voksne kvinner som konkurrerer og ikke de tynne femtenåringene som vant turn på 70 og 80-tallet.

Nå er det friidrett hver kveld.

Gammel 08-08-24, 16:45   #116
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sandvolleyball i går var gøy, blir spennende med semi.

Gammel 08-08-24, 20:12   #117
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Sandvolleyball i går var gøy, blir spennende med semi.

Syns synd på dem, de fortjente virkelig å gå til finalen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-24, 21:59   #118
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har sett på kvalifiseringen i rytmisk gymnastikk, individuelt, i dag. 24 deltakere kjørte 4 redskaper hver, og sammenlagtpoengene avgjorde hvilke 10 som gikk videre. Den regjerende europamesteren (de aller beste gymnastene kommer fra Øst-Europa) kom på plass 11, så det var temmelig sjokkerende.

Gammel 08-08-24, 23:14   #119
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Håndball jentene er videre i finale mot Frankrike! Lørdag kl. 15.

Gammel 08-08-24, 23:25   #120
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Syns synd på dem, de fortjente virkelig å gå til finalen.

Veldig urettferdig kampoppsett.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.