|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?
Jeg tror dessverre bare det var denne uka. Synd, fordi det var et veldig godt tilbud som jeg gjerne skulle hatt hele tiden. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Har aldri fått veggedyr, men fikk med meg hjem noen små biller som bodde inni en slags krans jeg kjøpte på Kreta en gang. De formerte seg og mine foreldre betalte dyrt for å få huset sprayet etc. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Jeg også.
|
|
|
#25 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Nei, aldri. Og vi har reist ganske mye. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Nei, og selv i år glemte jeg å se etter det. Men jeg tenker alltid på å ha kofferten opp på stativ dersom det finnes, så litt tenker jeg jo. Men ingen andre i familien løfter opp sine kofferter da. Vi reiser ganske mye, så kanskje vi har hatt flaks?
|
|
|
#27 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Nei, heldigvis ikke. Men da eldste var på tur til Paris, fant noen andre i følget veggedyr på rommet. Hun fant ikke noe på sitt rom, men vi pakket kofferten hennes i plast på Gardermoen og kjørte den til frysebehandling på Lørenskog. Det kostet under tusenlappen, og var en grei forsikring syntes vi.
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Det var ikke noe veggedyrhundekontroll da vi ankom Gardermoen i år (vi var for tidlig hjemme igjen). Vi sjekket rommene, og satte aldri koffertene på gulvet. Men det ble vel sånn halvhjertet. Hotellene våre så veldig ålreite ut når vi ankom, men jeg vet at det ikke egentlig er noen sikkerhet.
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overlever veggdyr 40 graders vask? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Nei, aldri. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
kamerat
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Nei, det har jeg aldri opplevd, tross veldig mye reising og losji av temmelig varierende kvalitet.
|
|
|
#32 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Aldri opplevd veggdyr.
|
|
|
#34 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Bank i bordet, ikke opplevd veggedyr. Til tross for en gjeng med sønner som har reist rundt i Afrika og alle mulige land, garantert uten å ha kofferten lukket med alle klærne oppi osv. Jeg har ikke vært så obs selv heller. Flaks, flaks, flaks. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Trøtt
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Du har nok rett, Filifjonka. Flaks, flaks, flaks. Jeg har bodd på lugubre hostel og på 5* hotell over hele verden. Men det var altså 4* businesshotell i et bra strøk i Paris som hadde det. Det viktigste er dog å ikke ta det med hjem
|
|
|
#36 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Mistenker at det var veggedyr det ene stedet vi bodde på Sri Lanka for noen år siden, hvis ikke var det noe annet som ga lignende små stikk. Vi pakket ut utendørs (i oktober), ristet godt og frøs ned det meste (inkludert favorittkosedyret), og vasket alt som tålte det på 60. Enten tok det knekken på utøyet, eller så hadde vi ikke med oss noe hjem.
|
|
|
#38 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Godt å høre at de færreste faktisk erfarer det. Jeg er også redd for at feks naboer eller besøkende skal spre udyret.
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Tror vi kan ha fått veggdyrbitt på Kreta, minsta var 1 år den gangen og hotellet hadde satt opp en sånn sammenleggbar reiseseng. Vi oppdaget at hun hadde veldig røde "myggstikk" i ansiktet og på overkroppen, og da vi etter noen dager løftet på madrassene i senga krælet det av smådyr under der Sist redigert av Galathea : 07-08-24 kl 13:32. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Har du opplevd veggedyr på reise?Nei, til tross for mange reiser og enkle boforhold. Kan vel ha fått bitt av etellerannet i Latin-Amerika, men ikke så mye at jeg reagerte. Det var mye andre greier.
|
|
![]() |
|
|