Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-24, 16:27   #281
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Kul

Sv: Gruffetråd #19

Dere som sier dette med minus på konto selv om det er penger der, jeg har Klpbank. Har en egen konto som regningene blir betalt fra. Der kan jeg legge inn dato for når neste beregning skal regnes fra. Vet ikke helt hva sånn kalles, men kontoen beregner summen av regninger som skal trekkes innenfor den måneden jeg får lønn, den 20. Så kontoen beregner regninger fra den 20. Til den 19 nesre måned, om du skjønner... så da vet jeg at det står nok penger på den kontoen frem til neste lønn..

Gruffer bittelitt på at jeg måtte jobbe i dag. Har feroe denne uka også.
Eller, måtte jo ikke jobbe men sjefen har vondt et annet sted.. det er alltid noe.. og jeg er hjemme i dag allikevel så... sa jo ja. Da får jeg fridag en annen dag isteden så det er egentlig ikke så stor krise da..

Gammel 05-08-24, 20:32   #282
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kontoen min viser heldigvis hva som er på konto og ferish med det. Jeg kan trykke for å se hva som ligger til forfall og summen av det. Det inkluderer alt til forfall da også det som kommer etter lønn (eller rett sagt, etter overførsel fra lønnskonto til regningskonto) men det er ikke noe problem for meg.

Men jeg er ikke fornøyd med banken sånn generelt sett. Uten at jeg helt kan sette fingeren på hva så er den ikke like teknisk smooth som det jeg kom fra. Men det var gamle Sbanken og den finnes jo ikke lenger.

Så da henger jeg i en bank jeg ikke er helt happy med en stund til da.

Så får vi se hva det blir til.

Men nå har lillemor sovna, så jeg får gå opp og fortsette på kjøkkentjenesten. En mann som går på fotballtrening og i en takling får en albue såpass hardt i brystet et det trolig er brist i et ribbein eller to gjør ikke underverker for et husarbeide som allerede er på etterskudd. Så det kjøkkenet må tas.

Gulroten er at når det er gjort skal jeg sitte i armkroken hans (på den andre siden enn det vonde) og se en episode eller to av Lucifer som vi har begynt på igjen, husker ikke helt hvor vi stoppet for lenge siden så da startet vi fra start likegodt.

Men gruffet er at jeg altså har mye igjen på kjøkkenet enda.

Gammel 05-08-24, 20:44   #283
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er på ferie og skulle kjøre forbi en parkert bil. Plutselig går bakdøra opp og tar sidespeilet på bilen min Skikkelig uflaks. Ut kom en fjortis som så sjokkert ut. Fort gjort, men litt kjedelig når det skjer langt hjemmefra. Fikk limet sammen plastikken på et verksted i nærheten. Og satser på at det kan ordnes med forsikring og verksted hjemme. Den andre føreren hadde forsikring i samme selskap i Sverige, så håper det ordner seg.

Gammel 05-08-24, 20:58   #284
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg må pakke ut etter en uke på ryggsekkferie i Sverige. Det er kjedelig det! Og jeg må også enten tvinge/mase på datter 10 år slik at hun også pakker ut, eller gjøre det FOR henne.

Gammel 05-08-24, 21:01   #285
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Unger som bare tilbringer ferien på hotellrommet.

Gammel 06-08-24, 13:36   #286
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man hoster og harker, og er på venterommet på et sykehus med mye sjuke folk, MÅ du sette deg skulder ved skulder med en åpenbar kreftpasient (caps og delvis bar skalle), og begynne med grylingen din?

Jeg flyttet meg, det var masse ledige plasser.

Gammel 06-08-24, 17:31   #287
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Unger som bare tilbringer ferien på hotellrommet.

Har hatt ferie med en sånn en jeg også i noen år, så også i år.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 06-08-24, 18:07   #288
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Nabokjerringer med venninnebesøk som tar teen og kakene ved lekeplassen midt i borettslaget, og lar alle barna herje skrikende og skrålende uten å gripe inn.
Veldig høyt støynivå som bare ville passet om man bodde alene midt ute i skogen.

Det var like før jeg brølte til barna fra balkongen, men nå har de heldigvis gått inn.

Shun er aktiv nå  
Gammel 06-08-24, 19:08   #289
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Mistenker å ha fått uvi...

Gammel 06-08-24, 19:26   #290
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trefellingen på Lindekollen. Hele Rikshospitalet-utbyggingen er jo en katastrofe, helt fra idestadiet, gjennom statlig overkjøring av Oslo, elendig prosjektering, og som resultat er alt som skjer der oppe et eneste stort «oupsie». Oupsie, vi trenger brakkerigg (la oss sette den ulovlig på taket), oupsie, vi trenger «midlertidig» helikopter-landingsplass, la oss bygge ned adkomsten til skogen for både pasienter og byens befolkning, oupsie, vi tenkte ikke på at helikoptre lager vind som blåser toppene av trærne sånn at store områder i skogen må sperres av, oupsie, vi glemte å søke luftfartsmyndighetene om nevnte helikopterplass, oupsie, det ryker på flere milliarder i overskridelser hver gang vi åpner prosjektboken, oupsie, vi må visst rive den «terapibua» de har hatt for barn som er alvorlig syke, i skogkanten, oupsie, vi har ikke pass til pasienthotell, oupsie, vi har ingen god adkomst til akuttmottaket (!!!), oupsie, det er en masse funksjoner det ikke blir plass til, så de må bli værende på Ullevål, oupsie, ortopedi og alutttmottak burde kanskje være på samme sted, men det er det ikke plass til.

Og nå: oupsie, vi trenger en MIDLERTIDIG anleggsvei som må ha to felt og fulle skjæringer og en diger rundkjøring, og den MÅ legges rett gjennom den 150 år gamle parken rundt Gaustad sykehus, med flere vernede arter, et rikt dyreliv og helt unike kvaliteter. Oupsie, vi setter opp anleggsgjerdene ulovlig. Oupsie, vi starter arbeidet midt i hekketiden. Oupsie, vi driter i at det er en pågående rettsprosess for å stanse fellingen.

For å toppe det: da de tidligere i sommer måtte ta ned de ulovlige gjerdene, så viste det seg at de hadde stengt inne et rådyr!

Og i går gikk de i gang. Det gjør meg helt rasende.

Gammel 06-08-24, 20:48   #291
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Det nye Rikshospitalet er en tragedie. Vært bedre å bevare Ullevål..

Gammel 06-08-24, 21:19   #292
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ullevål er også for lite, men det hadde vært enormt mye lettere å utvikle enn riksen. Eller, selvsagt, riksen er også «lett» hvis kan først lager planer på et a4-ark og så bare bryter alt av regler etterpå fordi det viser seg at det ikke går an å lage monsterykehus der.

Gammel 09-08-24, 12:46   #293
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Gammel 09-08-24, 12:55   #294
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Trefellingen på Lindekollen. Hele Rikshospitalet-utbyggingen er jo en katastrofe, helt fra idestadiet, gjennom statlig overkjøring av Oslo, elendig prosjektering, og som resultat er alt som skjer der oppe et eneste stort «oupsie». Oupsie, vi trenger brakkerigg (la oss sette den ulovlig på taket), oupsie, vi trenger «midlertidig» helikopter-landingsplass, la oss bygge ned adkomsten til skogen for både pasienter og byens befolkning, oupsie, vi tenkte ikke på at helikoptre lager vind som blåser toppene av trærne sånn at store områder i skogen må sperres av, oupsie, vi glemte å søke luftfartsmyndighetene om nevnte helikopterplass, oupsie, det ryker på flere milliarder i overskridelser hver gang vi åpner prosjektboken, oupsie, vi må visst rive den «terapibua» de har hatt for barn som er alvorlig syke, i skogkanten, oupsie, vi har ikke pass til pasienthotell, oupsie, vi har ingen god adkomst til akuttmottaket (!!!), oupsie, det er en masse funksjoner det ikke blir plass til, så de må bli værende på Ullevål, oupsie, ortopedi og alutttmottak burde kanskje være på samme sted, men det er det ikke plass til.

Og nå: oupsie, vi trenger en MIDLERTIDIG anleggsvei som må ha to felt og fulle skjæringer og en diger rundkjøring, og den MÅ legges rett gjennom den 150 år gamle parken rundt Gaustad sykehus, med flere vernede arter, et rikt dyreliv og helt unike kvaliteter. Oupsie, vi setter opp anleggsgjerdene ulovlig. Oupsie, vi starter arbeidet midt i hekketiden. Oupsie, vi driter i at det er en pågående rettsprosess for å stanse fellingen.

For å toppe det: da de tidligere i sommer måtte ta ned de ulovlige gjerdene, så viste det seg at de hadde stengt inne et rådyr!

Og i går gikk de i gang. Det gjør meg helt rasende.

Jeg er helt enig. Jeg er sint og helt oppgitt - er det i det hele tatt mulig? Hva med logistikken? Ooopsi - skal 24 000 ansatte til og fra jobb?
Skal pasientene OGSÅ til sykehuset?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 13:24   #295
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Skal pasientene OGSÅ til sykehuset?

Tenk så mye mindre arbeid det blir uten pasienter!

(Neida, selvsagt enig. Jeg gruffer dog ikke så mye over det - vi har våre egne lokale gruffeting i Trondheim å ta av)

Gammel 09-08-24, 13:49   #296
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det regner så mye at jeg blir våt i støvlene, selv med regnbukse utenpå.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 09-08-24, 14:24   #297
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Føles ut som jeg har uvi, urinprøve og lege sa nei.

Gammel 09-08-24, 15:59   #298
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kiropraktoren har ferie. Jeg er på tredje uka hvor jeg knapt kan gå eller sitte.

Gammel 09-08-24, 16:02   #299
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Er det flere kiropraktorer der du går til behandling, sånn at en av de kan hjelpe deg?

Gammel 09-08-24, 16:06   #300
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Føles ut som jeg har uvi, urinprøve og lege sa nei.

Kan du ha tynne, skjøre slimhinner? Overgangsalder?

007 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.