Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-07, 10:42   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?

Jeg har alltid sagt at jeg vil ha 3 barn, det samme ønsker min mann. Det har vi vært åpne om, og jeg kan ikke huske å ha fått noen negative reaksjoner på det, egentlig. Noen får jo hakeslepp og mener det blir altfor travelt, men som regel synes folk det er koselig. Mulig det har å gjøre med miljøet jeg vanker i.

Gammel 31-08-07, 10:49   #2
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

I min omgangskrets er det tre barn som er trenden. Jeg går og fabler med tanken på et fjerde barn, og har jo da fått kommentarer som "hva er vitsen med det?" Men vi har et vennepar som ikke vil ha flere enn et barn og de får nok gjennomgå, ja.Hele tiden spørsmål om de ikke tenker på flere, og når de sier nei må de forsvare dette ønske.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 10:51   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

I min omgangskrets er det tre barn som er trenden. Jeg går og fabler med tanken på et fjerde barn, og har jo da fått kommentarer som "hva er vitsen med det?" Men vi har et vennepar som ikke vil ha flere enn et barn og de får nok gjennomgå, ja.Hele tiden spørsmål om de ikke tenker på flere, og når de sier nei må de forsvare dette ønske.

Ja, hva er vitsen med å ønske noe andre ikke ønsker seg!

Jeg slutter ikke å forundre meg over mennesker som tydeligvis er helt overbevist om at de valg en de selv tar i eget liv burde være en mal for andres valg.

Gammel 31-08-07, 10:51   #4
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri fått reaksjoner på at jeg har sagt at jeg ønsker meg 3 barn.
Men kan se for meg at noen ville ha reagert om jeg sa 4.
Det har de selvsagt ikke lov til.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 11:08   #5
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

I min krets er det litt motsatt. De fleste av våre venner har 3 barn og mange av de skjønner ikke helt hvorfor vi stopper her, særlig siden vi begge ønsker oss det tredje barnet. Jeg bruker argumentet med at vi skal ta oss av ungene og følge de opp, og jeg mener det. Men det er selvsagt for vår del. Jeg betviler ikke et sekund at mine venner med 3 barn tar seg mer enn godt nok av barna sine. Jeg liker å være i jobb og trives med å ha litt tid til andre ting enn barnestell også, og siden jeg ikke er noe overskuddsmenneske er jeg redd 3 barn blir litt for overveldende. Hadde vi vært yngre og hatt tid til å vente noen år så hadde det definitivt blitt en tredjemann, men ikke nå siden vi da i så fall må få to tette.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 22:24   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk endel heftige reaksjoner da jeg sa vi prøvde på nr. 3 ja, særlig fra familien. Tåpelige utsagn som " skal dere befolke verden selv eller ?" fikk vi også høre.

Da veslemor kom til verden var det ikke en eneste negativ lyd noe sted, heldigvis, og vi er veldig, veldig glade for at vi valgte å få nr. 3

Lykke til !!

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 22:42   #7
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Da veslemor kom til verden var det ikke en eneste negativ lyd noe sted, heldigvis, og vi er veldig, veldig glade for at vi valgte å få nr. 3

Som jeg skulle ha sagt det selv.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.