Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-24, 10:03   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg har ikke noe problem med syklister, jeg har derimot et problem med bøllete og hensynsløse medtrafikanter. Om en syklist (og det opplever jeg svært ofte, flere ganger i uken) peiser på i full fart og så bruker bjella som en "fløtt deg, ellers sneier jeg deg (i beste fall)" da er det irriterende. Men det er jo ikke bjella som irriterer, det er denne komplette bøllete idiotien.

Jeg opplever det også som hensynsløst, om enn ikke bøllete, å vase rundt på gang- og sykkelsti med bikkja virrende rundt i langline og med støydempende hodetelefoner på. Eller som for noen uker siden hvor ei dame stod på kanten av gang- og sykkelstien og filmet med telefonen bl.a. i min retning i det jeg kom, og rett før jeg når frem til henne (nå har hun snudd seg vekk fra meg) tar hun ett skritt rett ut foran meg så jeg må hive meg til siden. Hun har nok ikke sett meg selv om hun altså filmet i min retning 10 sekunder tidligere. El-sykkel eller vanlig sykkel; gående med og uten hund kan jammen ta mer hensyn de også.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-24, 10:19   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Egoister finner man jo i alle "sjangre". Barselklubber som går tre i bredden på fortauet, som blokkerer kafeer med barnevogner og gjør så andre må rømme unna hyl og skrik. Eller de som ikke tør kjøre i 80, og ligger i 60 med bilen og skaper kø og forbikjøring. Familier som snegler seg fram på to hjul så femåringen skal kunne holde følge, eller de som skal ut på en real treningsøkt og er i veien for både kjørende og forgjengere, fordi de ser mer på egen fremdrift enn alle andre rundt.

I sentrum her i rushtiden kan man kjøre inn til kjøpesenteret enten ved å a) kjøre til rundkjøringen eller b) stoppe trafikken, 50 meter før rundkjøringen, og vente til det blir en gløtte motsatt vei. Som godt kan ta noen minutter. Det er daglig en god del som velger alternativ b.

Ofte vil det jo hjelpe å løfte blikket og slippe andre frem. Men jeg tror at for en del er det ubehagelig (?) å tenke at en kan være en forstyrrelse, enten en skal kjøre ei mil på traktor eller suse fram i langrennssporet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.