|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Har ikke hytte og har aldri lånt, men venner har sagt vi gjerne må låne om det passer.
|
|
|
#22 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi har nybygget hytte som vi gjerne låner ut til familie og venner. Vi delte ut cirka 10 nøkler til jul. Kjempegøy å dele gleden med mange, og vi oppfordrer alle til å bruke den når vi ikke er der selv. Vi leier den ut innimellom også. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?
Du kan garantert få låne hytta mi om du skulle ønske det. Fint turområde og ganske fredelig lite folk i nærheten. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Klar
|
🥰 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Har ikke hytte, og har ingen formening om hva som er riktig eller rimelig å gjøre. Jeg ville, som de fleste her, aldri spurt om å få låne hytte av venner, men hvis det hadde blitt tilbudt, hadde jeg sikkert blitt glad. Jeg ville dog aldri forventet det; folk gjør som de synes selv med sine egne hus og egne ting.
|
|
|
#26 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Har ikke hytte men er generelt positiv til at andre kunne brukt den, også fordi jeg mener at hus har godt av å bli brukt, og at det er bra at noen er innom og bor der oftere i forhold til å oppdage at noe ikke er i orden. Det har litt med løpende vedlikehold, renhold, skadedyr osv å gjøre. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Hertuginne
|
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi har hytte og har lånt den ut til familie og nære venner, og jeg synes det bare er fint at den brukes. Spesielt ene kompisen til mannen bruker den en del, og det er visstnok det ene stedet han virkelig sover godt.
|
|
|
#28 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Det høres ut som koselig å kunne gjøre til de rette. Har selv hverken hytte eller nære som har. En slektning sa en gang vi kunne låne hytta deres men for meg ble det for løst, altså jeg hadde trengt mer konkret for å tørre si ja, takk. Vi har ikke så mye kontakt heller at det også bidrar til at ja, vil ikke trenge oss på.
|
|
|
#29 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Jeg er veldig glad for at ingen tør å spørre om å få låne, for jeg hadde følt meg skikkelig kjip når svaret er nei. Jeg og mannen har snakket om dette og landet på at vi skal svare «vi har bestemt oss for å ikke leie ut» om noen spør. Da går vi litt rundt grøten, og selv om svaret er det samme føles det mindre kjipt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Her var det mange gode innspill å ta med videre. Usikker på hva vi lander på, må nok føle på det når vi overtar etterhvert. Det er gode argumenter både for og mot egentlig. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Har hytte, men den er lånt ut fåtall ganger. Nå er vi 4 familier som deler på hytta i utgangspunktet. De få som har spurt har fått ja.
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Har lånt sommerhus av venninne, og nå reiser min bror og co på vår campinghytte. Vi skal låne datter og svigersønn sin nybygde hytte, mens de er på langhelg. Vi tenker det er bare å spørre, så sier vi ja om det passer.
|
|
|
|
#33 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Jeg tror ikke jeg ville spurt noen om å låne hytte hvis ikke de hadde sagt i forkant at det hadde vært greit. Bortsett fra foreldre, kanskje.
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Jeg ville aldri spurt om å få låne noe dersom jeg ikke hadde fått tilbud om det. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Hertuginne
|
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Jeg har et avslappet forhold til utvask, så det plager meg ikke. Og de vi låner bort til har behandlet hytta meget pent, ene låneren vår gjør små oppgaver inne eller ute når han er der, som å vaske terrassen eller dypvask av bad og sånt. En gang hadde han kjøpt nye puter til sofaen for han syntes vi hadde for få. Klart han får låne hytta flere ganger.
|
|
|
#36 |
|
Off the map.
|
Sv: Låne ut hytte til venner og bekjente?Vi låner ut til slekta (søsken). Ellers har vi leid ut for en rimelig sum til kjente av og til, men det er flere år siden nå. Liker godt å ha den for meg selv.
|
![]() |
|
|