Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-24, 11:32   #121
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Jeg har en dott i øret som ikke forsvinner, og hører nesten ikke på høyre øre. Blir gæærn!

Silver lining er at jeg stadig vekk kan vende det døve øret til fjas, da.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 11-07-24, 11:34   #122
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kink i hofta som var vart i dagevis. Blir sittende "fast" i kontorstolen hvis jeg sitter for lenge og føler meg som ei hundreogfem år gammel kjerring når jeg reiser meg.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-07-24, 11:43   #123
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke ferie enda. Stakkars meg. Er så lei.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 11-07-24, 11:55   #124
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ikke jeg heller Neket og jeg lengter sånn etter det at jeg har helt vondt. Holde ut denne og neste uke så skal det nytes.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 11-07-24, 12:04   #125
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3/3 som skal ut å fly i dag er enten småsyk (på vei til å bli syk?), har vært veldig syk, men er på bedringens vei, eller er mannesyk (dvs omtrent sånn småsyk som meg, men sutrer mer).

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-07-24, 13:58   #126
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ventilasjonsanlegget på jobb skal skiftes ut, det er en stor jobb som tar noen uker, det gjøres i ferietiden mens det er lite folk på jobb, så nå er det demontert. Det vil si at vi for øyeblikket ikke har ventilasjonsanlegg, noe som i utgangspunktet er greit, for vi har åpne vinduer og det er deilig luft, så jeg gruffer ikke over manglende ventilasjon. MEN vinduene åpner mot en stengt luftegård. I bunnen av denne har det rotet seg to ikke helt flyvedyktige måseunger, som sikkert har prøvd å fly fra taket, hvor reiret er, har landet der nede, og nå ikke kommer seg opp igjen. De holder altså et helt fenomenalt spetakkel der nede. Og foreldrene holder et minst like voldsomt spetakkel der de sirkler over. Og lyden forsterkes veldig av de fire høye betongveggene som omkranser luftegården. Det høres ut som en jungel. Ikke kan vi lukke vinduene heller, for da blir det for varmt og dårlig luft.

Noen som har link til et lynkurs i flyging for måseunger?

Kommer mann inn i luftegården? Kan dere få dem inn i noen esker og slippe dem ut utenfor?

Pelen er aktiv nå  
Gammel 11-07-24, 13:59   #127
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kommer mann inn i luftegården? Kan dere få dem inn i noen esker og slippe dem ut utenfor?

Ikke uten å bli torpedert og drept av måkemamma tror jeg. Jeg våger meg i alle fall ikke inn der. Men det går dører ut dit ja, men ingen direkte forbindelse med utenomverden, uten å gå gjennom bygget (eller fly). Det begynner å bli en viss størrelse på dem også, så det trengs i tilfelle noen ganske store beholdere. Tror det får bli en jobb for vaktmesteren i tilfelle.

Nå driver ungene og angriper sitt eget speilbilde i kjellervinduet. De har en helt annen lyd enn de voksne måkene, de kakler og kvekker og høres ut som en blanding av apekatter, sikader og andre jungeldyr. Mens de voksne flyr over med sine sedvanlige måkeskrik. Jeez.

Sist redigert av My : 11-07-24 kl 14:05.
My er ikke aktiv  
Gammel 11-07-24, 14:14   #128
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke uten å bli torpedert og drept av måkemamma tror jeg. Jeg våger meg i alle fall ikke inn der. Men det går dører ut dit ja, men ingen direkte forbindelse med utenomverden, uten å gå gjennom bygget (eller fly). Det begynner å bli en viss størrelse på dem også, så det trengs i tilfelle noen ganske store beholdere. Tror det får bli en jobb for vaktmesteren i tilfelle.

Nå driver ungene og angriper sitt eget speilbilde i kjellervinduet. De har en helt annen lyd enn de voksne måkene, de kakler og kvekker og høres ut som en blanding av apekatter, sikader og andre jungeldyr. Mens de voksne flyr over med sine sedvanlige måkeskrik. Jeez.

Jeg tror de må få hjelp. Om det er noen etasjer så tar det jo lang tid før de klarer å fly mer eller mindre rett oppover for å komme seg ut.

Pelen er aktiv nå  
Gammel 11-07-24, 14:28   #129
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tror de må få hjelp. Om det er noen etasjer så tar det jo lang tid før de klarer å fly mer eller mindre rett oppover for å komme seg ut.

Ja, jeg ser at de voksne måkene flyr i spiral for å komme seg opp. Det er fem etasjer.

Gammel 11-07-24, 14:43   #130
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, jeg ser at de voksne måkene flyr i spiral for å komme seg opp. Det er fem etasjer.

Her må nok vaktmesteren trå til. Det blir jo uhorvelige mengder med fuglebæsj der nede også.

Pelen er aktiv nå  
Gammel 11-07-24, 15:20   #131
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, plassen er ikke så liten altså, det er kanskje 15x20 meter eller noe sånt, inkludert noen busker og bed. Så det tar tid før to måseunger klarer å bæsje den ned. Nå gikk nettopp en voksen måke løs på den ene av ungdommene (de har nesten voksen størrelse, bare at de er grå), og hakket løs på den. Kanskje for å få den til å prøve å fly? Herlighet for et styr. Nå har den voksne flydd sin vei, den unge står i et hjørne og furter.

Sist redigert av My : 11-07-24 kl 15:26.
My er ikke aktiv  
Gammel 11-07-24, 15:33   #132
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Privatnummeret mitt sirkulerer på jobb. Antagelig står det oppført en plass det ikke skal være. Blir litt feil.

Og bussjåføren kjørte feil. Nei, tror jaggu han glemte å kjøre innom et stopp. De gjør litt mye rart altså.

Gammel 11-07-24, 15:38   #133
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Privatnummeret mitt sirkulerer på jobb. Antagelig står det oppført en plass det ikke skal være. Blir litt feil.

Dette har jeg også hatt problem med. Telefoner som blir satt over til meg fra sentralbordet, har av og til blitt satt over til min private telefon. Veldig rart, for jeg har prøvd å nøste i det, og ingen steder i jobbens register er mitt private nummer registrert. Men en eller annen i systemet må tydeligvis bruke et annet register, og setter over telefoner til privatnummeret mitt. Det er litt risikabelt, for jeg lar jo ofte være å svare, når det kommer anrop fra ukjent nummer.

Gammel 11-07-24, 15:46   #134
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Spenningshodepine!

Jeg kjenner det er noe rart med skuldrene og kjaken min, men ikke er jeg stresset og jeg sitter ergonomisk riktig på jobb.

Gammel 11-07-24, 16:47   #135
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er litt risikabelt, for jeg lar jo ofte være å svare, når det kommer anrop fra ukjent nummer.

Nettopp. Har nok irritert noen medarbeidere når jeg ikke har tatt telefonen.

Gammel 11-07-24, 16:56   #136
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Når jeg får ukjent nummer (har jobbtlf også privat), pleier jeg å bare gå på send melding, og ser da om det kommer noe eller ikke. Får isåfall bare telefoner internt i firmaet.

Gammel 11-07-24, 18:21   #137
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bah! Hjernen min virker ikke. Jeg glemte alle medisinene på campingplassen, inkludert den migrene-sprøyta som skulle settes i dag. Det er så frustrerende med kropp og hode som er helt i ustand.
Orker ikke å kjøre tilbake før i morgen.

Gammel 11-07-24, 20:23   #138
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Blondie

Det er kjipt å være sykmeldt, ikke funke og ha dårlig samvittighet for alt.

Gammel 12-07-24, 02:31   #139
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Bergen høyre. :gaaah:

annemede er aktiv nå  
Gammel 12-07-24, 11:55   #140
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, plassen er ikke så liten altså, det er kanskje 15x20 meter eller noe sånt, inkludert noen busker og bed. Så det tar tid før to måseunger klarer å bæsje den ned. Nå gikk nettopp en voksen måke løs på den ene av ungdommene (de har nesten voksen størrelse, bare at de er grå), og hakket løs på den. Kanskje for å få den til å prøve å fly? Herlighet for et styr. Nå har den voksne flydd sin vei, den unge står i et hjørne og furter.

... i dag er det tre måseunger der nede.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.