|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#721 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg leste nylig at hun bevisst hadde på seg klær som var reklame for venninne ( merket hun nå selv er en del i), da hun hadde første intervju der hun snakket ut om Aris død. Det synes jeg er ganske kvalmt, rett og slett. Alt er til salgs, og takt og tone kastet over bord.
![]() |
#722 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg får en skikkelig vond smak i munnen av hele opplegget. Nå viser det seg at ginen er relansert på polet med prinsessens navn og tittel på etiketten. Hvis de ikke har langtkommet demens hele hurven, så er dette bevisste brudd på avtalen. Så utrolig nedrig og respektløst overfor både foreldrene hennes og for lover og regler.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Märtha Louise og mediaHvis det er en trøst Pøblis, så er du ikke alene om å ha en vond og ekkel smak i munnen av damen. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ble sånn. Det var vel ganske tidlig at hun begynte å snakke om rare ting. Noen ga meg en av de første kokobøkene hun skrev eller sto bak. Det var en sær leseopplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg er født to dager før prinsessa og mamma forteller støtt om da hun lå på Stiftelsen med meg i armene og hørte på radio at kronprinsparet hadde fått en datter. I barndommen kjente jeg en ekstra tilknytning til henne på grunn av dette, og det er bare trist å se hvordan det går nå. Det som er ekstra trist er at kongeparet og kronprinsen er stumme som østers og nekter å uttale seg. Det øker ikke akkurat tilliten til monarkiet.
![]() |
#725 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaSom pøblis skriver over er visstnok monogrammet på flaskene dekket over med et svart klistremerke, men prinsessetittelen er fortsatt synlig..
![]() |
#726 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaOg var det ikke sånn at i forbindelse med det at det ble bestemt at hun ikke skulle bruke tittelen i kommersiell sammenheng, at hun mente at selv om hun ikke skal brukes så mye i offentlig sammenheng med kongehuset, så mente Martha at hun er jo uansett datter av kongen, så hun vil jo alltid være prinsesse..
![]() |
#728 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet er klart han får rett på helsehjelp. Det får man samme hva slags greier man ståker med.
![]() |
#729 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Märtha Louise og media
Det er barnet deres og søsteren deres. Hadde du uttalt deg om ditt barn i pressen? Syns du virkelig det hadde økt tilliten til monarkiet/kongen?
![]() |
#730 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Nå var det vel neste batch som ikke skulle ha monogram og tittel, mens den første kan selges ut? Salget var bare stanset midlertidig mens polet sjekket for mulig brudd på alkoholreklameloven. Når det var avklart kan den selges igjen, og de har sikkert blitt enige om at det holder å dekke over monogrammet med et klistremerke. Det med bruk av tittel og monogram er jo privatrettslige forhold, mellom Märtha og kongehuset, og om hva de blir enige om seg i mellom er jo deres sak. Den neste batchen som lages vil vel ha andre etiketter går jeg ut fra.
![]() |
#731 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg hadde ikke syntes det var skrekkelig dersom representanter for monarkiet hadde uttalt seg om alle disse bruddene på bruk av tittel/navn som det prinsessen og gemalen bedriver. Tvert imot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaNå har vel ikke Kongehuset tradisjon for å uttale seg om så veldig mye, så jeg ville blitt svært overrasket om de skulle begynne med det i en slik familiær sak.
![]() |
#733 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Det er en mellomting mellom en kort uttalelse/kommentar og shitshow. Jeg tror ingen ønsker det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaMen kongehuset har jo kommer med en kommentar, i form av at det er inngått en avtale. Hva mer skal de gjøre? Og hvorfor skal de si noe mer enn det de har gjort opp gjennom årene? Så Märtha skal skamme seg?
![]() |
#735 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Märtha Louise og mediaHvordan kongehuset brukes til markedsføring er et offentlig anliggende. Dersom det er inngått en avtale med en aktør i et marked, som hun vel definitivt er - det er ikke bare en familierelasjon dette her - så er brudd på den avtalen også et offentlig anliggende etter min mening. Selv om det formelt er Kongen som tar de avgjørelsene og har den myndigheten. Da kan den som tar de beslutningene - Kongen - velge å enten la avtalebruddene få konsekvenser eller å se gjennom fingrene med dem. Sist redigert av Charlie : 12-07-24 kl 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaFor alt hva vi vet syns kongen dette er helt greit. Jeg skjønner helt ærlig ikke den «stakkars kongen».
![]() |
#737 |
Semiaktiv
Det kan det jo hende de har sagt da, det vet vel ikke vi noe om? Det kan godt hende at kongen har ytret både det ene og det andre i denne saken, til dem det gjelder, selv om han ikke har uttalt seg i pressen. At han er en offentlig person betyr ikke at det kun er gjennom offentlige kanaler han snakker, og ellers er taus. Så for alt vi vet kan de ha store oppgjør internt, selv om de ikke velger å ta krangelen i media. Utad skal de tross alt være gallionsfigurer, som skal kaste glans og være mest mulig plettfri. Da er det veldig lite de kan ytre seg offentlig om konfliktfylte tema.
![]() |
#738 |
Semiaktiv
Enig, vi vet faktisk fint lite om hva kongen mener og hva som foregår internt i den familien.
![]() |
#739 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Å kritisere noen offentlig ser jeg ikke hensikten med for min del. Poenget mitt er at hadde jeg vært i posisjonen kongen er i, så ville jeg sagt til mitt prins/prinsesse-barn at da kan du ikke ha tittelen og så ville jeg effektuert det. Hvis det var uklart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Semiaktiv
Nettopp, da er vi enige. Flere ser nemlig ut til å ønske at kongen skal gi datteren refs i full offentlighet, og anklager kongen og dronninga for å være passive og tause når de ikke gjør det. Mitt poeng er at vi faktisk ikke kan vite noe om hva kongen har sagt til henne, og hvilke oppgjør de har internt i familien. At de har høy terskel for å gi offentlige uttalelser som går på kritikk av egne familiemedlemmer skulle bare mangle. Det trenger ikke bety at hun ikke får kritikk fra kongehuset.
![]() |
|
|