|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Har du god tidsfølelse? Og hva legger du i begrepet tidsfølelse?
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Jepp, tror jeg legger sånn ca det samme i begrepet som deg, og vil da si at jeg har god tidsfølelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Nei, tror ikke det.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Sånn helt passe. Mannen mener jeg er tidsoptimist, men jeg rekker stort sett alt jeg faktisk trenger å rekke - noen ganger med et nødskrik. Har fått det litt i perspektiv etter at en litt eldre slektning rapporterer å innimellom miste tiden etter slag. En av ungene lider av en litt uheldig kombinasjon av tenåring, B-menneske og dyskalkuli. Det kan også være litt slitsomt å forholde seg til, men vedkommende begynner å bygge seg noen strategier for å fungere i hverdagen. Og har til mors store lettelse flere kompiser med utmerket sans for både planlegging og tidsbegrep.
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Jeg har veldig god tidsfølelse, og jeg føler også årstider, tid på døgnet og hva som trengs av tid til ditt og datt.
![]() |
![]() |
#6 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Jeg har god tidsfølelse.
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)For å si det sånn, jeg var 100 % sikker på at det var onsdag i dag, så mye at jeg satt og prøvde over alt i hele Oslo å finne en time på torsdag til å farge bryn. Vi snakker flere runder over mange timer.
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Men mer alvorlig, jeg har stort sett god følelse for når ting skjedde, mest fordi jeg husker det visuelt og kan derfor huske hvor vi bodde eller hvilken lærer vi hadde og derfor må det ha vært i 2. gym osv. Det jeg bommer absolutt mest på er hvor gamle barna var da ditt eller datt skjedde.
![]() |
#10 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Ja har god tidsfølelse. Verken ferie eller fødselspermisjon har satt meg ut. Mannen derimot er en evig tidsoptimist. Han er i pappaperm nå på 6måneden og nå er det helt ute og kjører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Stort sett mener jeg tidsfølelsen er god. Jeg kommer ikke for sent til ting, og har koll på dagene selv i ferien, og i jobben min som lærer er jeg en rev på å beregne hvor mye tid ting tar i klasserommet. Men etter hvert som jeg er blitt gammel, er jeg helt dust på vite hvor mange år det er siden noe hendte. Hvis jeg tror det var ca 5 år siden var det gjerne 11.
![]() |
![]() |
#12 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Nei. Helt håpløs og helt håpløs på å beregne tid også. Jeg lever ofte i feil ukedag og kommer for sent fordi jeg ikke klarer å beregne tid for å redde sjela mi. Og jeg glemmer også tiden om jeg er opptatt med noe.
![]() |
#13 |
Leser
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)
Ja, det glemte jeg - da jeg var utbrent mister jeg tidsfølelsen. Virker som om dette er en funksjon som kan bli skrudd av med mange tilstander?
![]() |
#14 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Tja, jeg er lite glad i stress og liker å ha god tid, så jeg er ganske god på å planlegge dagene slik at det ikke blir så masete. Vet ikke om det er helt hva HI spør om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Jeg har god tidsforståelse, og er aldri tids-optimist. Jeg har et ganske reelt bilde over hvor lang tid ting vil ta, og har vel aldri i hele mitt liv opplevd å komme for sent til noe som helst.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Jeg har veldig god tidsfølelse. Husker mye og detaljert, er aldri for sen til noe. Min fysiske klokke vet hva klokka er, om jeg gjetter bommer jeg bare på 2-5 minutter. En sjelden gang en halvtime, og da blir jeg helt sjokkert |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Jeg hadde ganske god tidsfølelse tidligere, men den har blitt dårligere de siste årene.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Jeg er lik deg. Eneste gang jeg har hatt hump var under pandemien…..da føltes hver dag som søndag……
![]() |
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tidsfølelse (spin off fra din mentale alder)Dette er der mannen min og jeg er aller mest forskjellige. Jeg er veldig god på å beregne tid, og legger alltid inn god sikkerhetsmargin i tillegg. Jeg pleier å si om mannen min at han ble født et kvarter for seint og aldri har hentet det inn igjen.
![]() |
![]() |
|
|