Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kake til begravelse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-24, 18:54   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake til begravelse

Sting sjokoladekake. Holder seg godt og er best når den ikke er kald.

Gammel 10-07-24, 18:56   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Sting sjokoladekake. Holder seg godt og er best når den ikke er kald.

Ja, kanskje jeg skal ta den. Men jeg synes den er litt stress å lage og å få like god som på Sting. Moren min kjenner godt hun som fant opp denne kaken, så jeg er vokst opp med originalen. De fleste som sier de lager Stingkake lager noe veldig annerledes i mine øyne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-24, 18:59   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, kanskje jeg skal ta den. Men jeg synes den er litt stress å lage og å få like god som på Sting. Moren min kjenner godt hun som fant opp denne kaken, så jeg er vokst opp med originalen. De fleste som sier de lager Stingkake lager noe veldig annerledes i mine øyne.

Her er den originale, hvis noen vil ha:

https://www.aftenbladet.no/magasin/i...le-oppskriften

Gammel 10-07-24, 22:29   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg baker Sting-kaken med en god del mindre sukker enn i oppskriften til Det søte liv også legger jeg hele bringebær på sjokoladelaget i midten. Synes det løfter den mange hakk siden da ikke blir kvalmt søt og bærene frisker betydelig opp. Ellers er jeg enig med Nenne, toscakake er nydelig - en gammel oppskrift som fortjener å få nytt liv.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-24, 22:52   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg baker Sting-kaken med en god del mindre sukker enn i oppskriften til Det søte liv også legger jeg hele bringebær på sjokoladelaget i midten. Synes det løfter den mange hakk siden da ikke blir kvalmt søt og bærene frisker betydelig opp. Ellers er jeg enig med Nenne, toscakake er nydelig - en gammel oppskrift som fortjener å få nytt liv.

Er Det søte liv-oppskriften lik originalen? Jeg aner ikke, men vet at mange kaller kaken sin Stingkake helt uten at den ligner på Sting sin kake.

Gammel 11-07-24, 12:37   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Er Det søte liv-oppskriften lik originalen? Jeg aner ikke, men vet at mange kaller kaken sin Stingkake helt uten at den ligner på Sting sin kake.

Ingen av oppskriftene jeg fant der er like den fra Aftenbladet.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-24, 16:55   #7
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sammenlignet oppskriftene nå, de var ikke helt like. Den største forskjellen var kanskje at i den fra Aftenbladet var det en halv plate kokesjokolade, mens i den fra Det søte liv så var det 3 ss kakao (jeg bruker ikke fullt så mye) og 1 ts vaniljesukker. De bakes og litt ulikt, eggedosis i originalen, mens hun har litt mer finurlige greier med å skille eggene og piske eggehvitene og blande de i tilslutt. Hun kaller den Cafe Stings sjokoladekake (med ekstra mye sjokoladekrem), men ser nå at hun skriver at hun faktisk ikke vet om den oppskriften hun har stammer derfra eller ikke. Synes uansett at oppskriften hennes blir saftig og veldig god, men som sagt altfor mye sukker for min smak så jeg kutter i både bunn og krem og legger hele bringebær oppå sjokoladekremen i midten. Beste sjokoladekaken jeg har fått til å bake i alle fall, men det kan nok si mer om bakeren enn om oppskriften.

Gammel 11-07-24, 16:58   #8
Noba
🎈

Noba sin avatar

Standard

Også ser jeg nå at du allerede hadde fått svar på forskjellene.. jaja, sånn går det når man ikke leser hele tråden før man svarer.

Gammel 11-07-24, 08:52   #9
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Ligger bak betalingsmur. Kan du lime inn?

Gammel 11-07-24, 09:15   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ligger bak betalingsmur. Kan du lime inn?

Hm, hvordan gjør jeg det?

Gammel 11-07-24, 10:13   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, hvordan gjør jeg det?

Copy og paste? Kopier teksten, lim den inn i et innlegg? Eventuelt skriv av - er det ikke bare en oppskrift da?

Løve har delt, hvis det er den samme da.

Gammel 11-07-24, 10:17   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Copy og paste? Kopier teksten, lim den inn i et innlegg? Eventuelt skriv av - er det ikke bare en oppskrift da?

Løve har delt, hvis det er den samme da.

Åja sånn ja. Jo, hehe, jeg tenkte ikke på det, for det var en så oppdelt tekst, med mye reklame mellom.

(Jeg tok flere skjermdumper og satt og lurte på hvordan jeg skulle få limt inn…)

Sist redigert av Hyacinth : 11-07-24 kl 10:27.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.