|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyEldsten her har bodd i Trondheim siste skoleår og har ett par tette sko. Merke Diemme. De har holdt fantastisk bra. Har sagt at jeg kan kjøpe et par joggesko/Nike air til han men det vil han ikke ha.
![]() |
#22 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøy
Jeg er veldig enig med deg. Vi har hus både i Bergen og Stavanger og det er ganske store forskjeller på regnet. Mitt inntrykk er at det regner nesten like mange dager i begge byer, men det kommer langt større mengder ned i Bergen. I Stavanger blåser det «alltid». Det minner om Øygarden utenfor Bergen - alltid en liten irriterende trekk, selv på dager det burde vært vindstille. Det gjør at Poncho er et mer egnet plagg i Bergen enn Stavanger feks.
![]() |
#23 |
heimføing
|
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyVed hvilken alder tenker dere at ungene selv kan finne ut av klær og sko og slikt? Tjuefem? Tjueni? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyDet er vel snakk om flere år siden jeg ga opp å styre over påkledninga til mine som fyller 17 i høst. Sønnen har gått i shorts og joggesko vinteren igjennom, de siste to årene. Han om det. Det er sikkert fem år, minst, siden han sist hadde vintersko. Helt i det siste har han faktisk begynt å bruke bukser igjen,
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-07-24 kl 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() |
#26 |
søt
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyJeg har ikke peiling på hva de to sønnene mine eier av sko og jakker utover at de helt sikkert er mer opptatt av hva som er kult enn hva som er praktisk. Men de liker å holde seg varme. Strikket lue til han trønder-studenten i høst.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har bodd begge steder i mange år, og det er veldig stor forskjell på Bergen og Stavanger. Særlig i måten det blåser på. Så her har sønnen din helt rett.
![]() |
![]() |
#28 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyHer er det litt sånn at eldste er litt med lydhør enn yngste, så der kan jeg komme med forslag til hva som er lurt. Så eldste kjøpte seg både joggesko og goretexsko nå nettopp.
![]() |
#29 |
© All rights reserved
|
Tenkte det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Tittel og tittel....
|
Mine bor enn så lenge hjemme, men når de flytter ut så får de jammen klare seg selv
![]() |
#31 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyJeg ble også litt overrasket over denne - hvor vanlig er det at man engasjerer seg i sånn til voksne unger? Og når slutter man?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Øyboer
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyMamma maser fortsatt på klærne mine. Hilsen datter 37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Panzerekstremfeminist
|
Haha, jeg har to døtre, begge voksne, den ene nesten så gammel som deg, og jeg sluttet å mase om klær lenge før de ble myndige. Antakelig fordi det er totalt bortkastet energi. Hvem hører på hva mamma synes man skal ha på seg?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøySønnen min på 20 spør om råd og diskuterer bekledningen sin med oss innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Min sønn. Jeg har ikke behov for å hjelpe ham, men han ringer og spør. «Skal på fjelltur, hva bør jeg ha på?» Jeg prøver virkelig å si at han må finne det ut selv, og han er (og har alltid vært) veldig selvstendig og lite hjelpeløs, så jeg synes det er litt snodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Øyboer
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyTotalt bortkastet tid ja. Hører jo ikke på henne. Hun har en tanke om at man alltid må ha jakke på. Jeg hater jakker, men bruker det selvfølgelig ved behov. Ellers bryr hun seg lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyJeg prøver å få 02-modellen til å kjøpe seg nye sko. Han går i noen tøysko/nettingaktige sko året rundt. Men han nekter å høre på meg. Det er en blanding av at han ikke vil bruke penger på sko, og at han tror at alle kommer til å legge merke til at han har nye sko som er problemet tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Tatt på
|
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyEn eldre slektning som var veldig opptatt av bekledning, spesielt ved trekk eller vind eller når det den slektningen synes det var kjølig ute stoppet med det da vi begynte å si til hverandre at nå må du ha på deg lue/jakke/mer klær fordi <eldre slektning> fryser sånn.
![]() |
#39 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyEldste har flyttet hjemmefra, men kan fortsatt ringe hjem for å spørre om hva som er lurt å pakke til ulike reiser. Dersom en av de finner på å flytte til en landsdel med radikalt annet klima enn her, kan jeg være troende til å undersøke hva som er fornuftig for en ung student/voksen.
![]() |
#40 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Unge voksne: sko og yttertøyObserverer at de har blitt mye mer opptatt av å holde seg tørre og varme etter at jeg ga fra meg det ansvaret. Jesper Juul osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|