Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er din mentale alder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor gammel føler du deg? Ikke tenk på fysiske plager, uten hvor gammel du føler deg
Under 20 1 1,54%
21-23 0 0%
24-26 4 6,15%
27-29 5 7,69%
30-32 6 9,23%
33-34 8 12,31%
35-37 5 7,69%
39-41 13 20,00%
42-44 10 15,38%
45-47 3 4,62%
48-50 2 3,08%
51-53 4 6,15%
54-56 1 1,54%
57-59 0 0%
60-62 1 1,54%
63-65 0 0%
Over 65 2 3,08%
Deltakere: 65. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-24, 14:05   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din mentale alder?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Antar det er helt normalt å synes at man selv holder seg bedre enn jevnaldrende, så er like lite plaget av selvinnsikt i så måte.

Jeg sammenligner ikke meg selv med noen som helst når det gjelder "mental alder". Men klart jeg ikke føler meg som 32 hele tiden, jeg føler meg rimelig ofte som min egentlig alder også. Men langt inne i meg så er jeg like leken som når jeg var 32, men selvsagt klokere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 14:05   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utvilsomt over 65. Jeg har vært pensjonist i hodet fra barnsben av. Fysisk er jeg nok yngre enn mine 50 år. (Tenker da ikke på utseende, men plager og funksjonsnivå.)

Gammel 09-07-24, 14:10   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tas ofte for å være yngre enn jeg er. Jeg er 48, og kjenner meg egentlig godt igjen i alderen min. Men jeg ser jo at det er folk på jobb som jeg er jevngammel med og som jeg føler er fryktelig satt.

Så jeg går for 42. Siden det uansett er svaret på alt.

Gammel 09-07-24, 14:18   #24
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Føler meg som den alderen jeg er, egentlig. Og er fornøyd med det.

Antar det er helt normalt å synes at man selv holder seg bedre enn jevnaldrende, så er like lite plaget av selvinnsikt i så måte.

Fysisk er jeg på den dårlige siden av jevnaldrende og mentalt blir jeg raskere sliten enn de fleste på min alder. Jeg er klar over det

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 14:33   #25
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tja, jeg er ihvertfall friskere, altså har bedre helse enn mange på min alder.
Synes de fleste har ett eller annet å slite med.

Jeg er 54. Fyller 55 i oktober. Jeg strevde fælt med å bli 40. Snakket det vekk til jeg ble 46. så har bestemt meg for å ikke unnskylde alderen. Jeg er det jeg er.

Har litt å slite med indre demoner fra oppveksten så er heller veldig stolt av å ha klart meg greit privat og å alltid ha vært i full jobb. Selv om jeg kjenner på at ting kommer mer tilbake etter jo eldre jeg blir.

Gammel 09-07-24, 14:48   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er vanskelig å skille fysiske plager fra mental alder, for meg henger det sammen. Den reduserte helsa gjør at jeg føler meg veldig mye eldre, nettopp fordi det begrenser meg. Jeg føler meg ikke som en tjueåring når jeg sliter med å gå i trapper, liksom. Jeg får jo også flere gamlis-hobbyer av å være fysisk redusert.

Gammel 09-07-24, 16:00   #27
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Kiropraktoren min sa at kroppen min var som en skrøpelig 75-åring da jeg var 34
Men mentalt føler jeg meg i underkant av 40. Definitivt ikke begynnelsen av 30-åra, men jeg føler meg ikke mentalt hjemme i min 50-årige alder.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 16:00   #28
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Rundt 100 vil jeg tro. Jeg har tross alt en bil- og begravelseskonto. Whatever comes first.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 16:01   #29
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig fornøyd med at jeg og dattera mi på 27 stadig blir tatt for å være søsken. Dattera? Not so much

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 17:37   #30
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mens jeg ikke klarer å skjønne hvordan man kan føle seg som noen alder i det hele tatt. Alder er jo ingen følelse.

Presist!

Jeg har dødsmye ansvar. Barn, alene om huslån, krevende jobb. Det vet jeg jo om, hvert sekund av dagen. Så gammel føler jeg meg. Ellers er interessene de samme som de har vært store deler av livet. Jålerier, populærkultur, trening (nuvel), venner, gutter ... Så om det føles som 32, 46 eller 58 vet jeg ikke.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 17:49   #31
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg og dattera mi på 27 stadig blir tatt for å være søsken. Dattera? Not so much

Haha, min eldste sønn (28) og jeg har også blitt tatt for å være søsken et par ganger - og to ganger den siste måneden har folk trodd vi har vært på date - én gang vi var på kino og én gang vi var ute og spiste. Jeg syntes det var skikkelig pinlig, han bare lo og sendte snap til alle kompisene

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 18:12   #32
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke faktisk. Er visst enig med Input.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 19:25   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er den eneste som føler meg som 65 pluss. Kom igjen, vi er da flere mentale pensjonister her inne!

Gammel 09-07-24, 19:43   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler meg også som om jeg er rundt 40. Altså rundt 9 år yngre enn jeg er. Jeg føler meg på ingen måte som snart 50.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 19:48   #35
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler meg yngre enn jeg er ca. 10 år yngre. Flere ytre omstendighet som gjør at jeg har "mistet" noe tid. Samme følelse som i ferier, hva er klokken? Hvilken uke er det? Hvilken dag er det?

Jeg tenker at den som sa (input?) at aldersfølelsen henger sammen med livssituasjon har er poeng. For meg er det denne type ting som påvirker meg

Sist redigert av him : 10-07-24 kl 06:21.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 20:35   #36
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er den eneste som føler meg som 65 pluss. Kom igjen, vi er da flere mentale pensjonister her inne!

You and me, Blue. Jeg er minst 70.

Gammel 09-07-24, 21:10   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

You and me, Blue. Jeg er minst 70.

Du och jag!

Gammel 09-07-24, 21:11   #38
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg føler meg omtrent like gammel som jeg er, pluss minus noen år etter dagsformen, kanskje. Jeg blir 49, og merker at jeg har blitt stødigere i meg selv på en måte jeg liker godt, de siste årene. Har ikke noe behov for å tenke at jeg er så ung, jeg kan fint gjøre "unge" ting likevel.

Gammel 09-07-24, 21:43   #39
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har problemer med å føle alder. Jeg gjør liksom det samme som jeg alltid har gjort. Har litt mer livserfaring da, men fremdeles elsker jeg konserter, nye tatoveringer, kjøre snowboard, sykle fort, gå med håret løst () osv.

Gammel 09-07-24, 21:57   #40
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg sykler fortere enn mange på min alder, men ellers går det i Wordfeud, puslespill og langsomme joggeturer langs den samme ruta år etter år. Det er null risikotagen, null eventyrlyst, intet ønske om å prøve noe nytt. Jeg beveger meg i små sirkler og har alltid gjort det. Når noe først trekker ned i alder, er det bare negative ting som dårlig taper-egenskaper og et hissig temperament. Ellers er det i hovedsak et ønske om å unngå støy og få være i fred. Sånn ca. 76 der, altså.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.