Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er din alder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er din alder?
Under 30 0 0%
30-32 0 0%
33-35 0 0%
36-38 2 0,98%
39-41 11 5,39%
42-44 22 10,78%
45-47 46 22,55%
48-50 46 22,55%
51-53 45 22,06%
54-56 20 9,80%
57-59 7 3,43%
60-62 5 2,45%
63-65 0 0%
Over 65 0 0%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-24, 18:07   #81
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din alder?

Jeg har også 13 års aldersforskjell på eldste og yngste så her er det full spredning fra ung til moden eller noe.

Gammel 04-07-24, 20:38   #82
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg var 32 og 35 da jeg fikk barn og synes det var helt passe. Har hjulpet meg å holde koken og gutta mine har aldri vært flau over meg.
Ser det er flere litt eldre her. Mannen har en datter på 34 og han blir straks 60. Knirk.

Gammel 04-07-24, 21:07   #83
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg var 33 da jeg fikk eldste og 41 da jeg fikk yngste...

Gammel 05-07-24, 09:13   #84
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var akkurat fylt 25 da jeg fikk eldstemann. Det var helt normal alder for førstegangsfødende her i bibelbeltet for 20 år siden, så jeg stusset veldig på at jeg stadig ble omtalt som "ung mor" på Rikshospitalet. Nå i 40-årene så møter man jevnaldrende med barnebarn, og jevnaldrende med småbarn. Det er fascinerende.

Gammel 05-07-24, 09:36   #85
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i akademikerland, så de fleste i barselgruppa var på min alder, det vil starten av 30-åra, og førstegangsforeldre.

Gammel 05-07-24, 10:26   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da moren min fikk barn for første gang, ble hun regnet som «eldre førstegangsfødende». Hun hadde nettopp fylt 26.

Gammel 05-07-24, 10:44   #87
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den gjennomsnittlige på FP fyller 49 år nå i juli/august. (Det går ikke å si eksakt ettersom jeg har lagt inn intervaller, men burde stemme rimelig godt).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-24, 10:45   #88
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var 35 da jeg fikk vårt første (og eneste) barn. Der jeg bodde (europeisk storby), i barselgruppen og i bhg/skole, var dette omtrent medianalder blant mødrene. Mange var eldre, få var yngre. Jeg hadde trodd det skulle bli helt annerledes.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-24, 10:57   #89
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har merket stor forskjell på det å gå på foreldremøter med eldste og yngste, hvertfall. Jeg fylte 21 rett før eldste ble født og jeg var hipp og kul på alle foreldresamlinger. Da yngste ble født noen låneperioden før tredveårsdagen min, hadde ungdommen falmet.

Gammel 05-07-24, 12:45   #90
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Da moren min fikk barn for første gang, ble hun regnet som «eldre førstegangsfødende». Hun hadde nettopp fylt 26.

Mine foreldre fikk meg da de var 31 og 34 (sånn blir det når man skal ha lang utdannelse, bo i Afrika noen år og slike ting) og jeg hadde definitivt de eldste foreldrene i klassen. Jeg husker til og med en bursdag jeg var i hvor Pappa skulle hente meg og hun som åpnet døren ropte inn i huset "Myria, bestefaren din er her!" Nå ville jo ingen leet et øyelokk en gang. Jeg var selv 30, 32 og 34 da jeg fikk mine barn, helt normal alder i våre dager. Det var ingen i noen av barselgruppene jeg var med i som var under 28.

Gammel 05-07-24, 12:50   #91
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fra en mindre by på Østlandet. Fra videregående var vi en stor venninnegjeng på 16 stykker. Jeg var den siste av oss som fylte 23, og da var jeg 1 av 2 i den gjengen som ikke hadde fått barn enda. (Men jeg tror vi var tidlig ute selv til den byen å være, selv om jeg hadde to jenter i klassen som fikk barn i løpet av videregående.) Mange i den gjengen har også barn på alder med mine unger - med mann nr 2.

Da snuppa begynte i barnehagen, i Oslo indre øst, hadde jeg akkurat blitt 30. Da husker jeg at særlig mange av pappaene var langt eldre enn meg - midt i 40-åra.

Gammel 05-07-24, 13:17   #92
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 31 og 35 når jeg fikk gutta. Jeg var ikke klar for barn før den tid, selv om jeg har vært sammen med mannen siden jeg var 18 år.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-24, 13:33   #93
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg og mannen hadde også vært sammen i 10 år før vi fikk barn.

Gammel 05-07-24, 14:02   #94
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den ene grandtanten min var opplest og vedtatt peppermø og en som nok kom til å tilbringe livet alene. Hun ble ikke gift før hun var 26.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-24, 14:50   #95
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk barn da jeg var 23 - helt normalt, og da jeg var 38 - også helt normalt.

Mor mi var seint ute med barn, hele tjueseks år da ho fikk meg på sekstitallet. Men både mamma, svigersøster og andre i slekta har fått siste barn da de var førti.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-24, 10:58   #96
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg var 31 og 35 når jeg fikk gutta. Jeg var ikke klar for barn før den tid, selv om jeg har vært sammen med mannen siden jeg var 18 år.

Helten og jeg hadde vært sammen i ni år før Eldste ble født. Ingen av oss hadde planer om å skaffe oss barn. Verpesjuken oppsto først da min bestevenninne skaffet barn. Hormonene tok fullstendig over fornuften min. Jeg syns fortsatt det er snodig at jeg/vi endte opp med ikke bare en unge, men tre. Det gikk bra og det skyldes i stor grad at Helten har planta beina godt ned i jorda.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-24, 12:32   #97
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg følte jo at jeg var godt voksen mor, ettersom vi hadde prøvd så lenge. Men så innså jeg nå at jeg var 26 1/2 år da Storebror ble født, og 28 1/2 år når Lillesøster ble født. Så var faktisk yngre enn flere i barselgruppa i Oslo. Og også ikke en av de eldste i barselgruppa her oppe med Lillesøster.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-24, 09:22   #98
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Helten og jeg hadde vært sammen i ni år før Eldste ble født. Ingen av oss hadde planer om å skaffe oss barn. Verpesjuken oppsto først da min bestevenninne skaffet barn. Hormonene tok fullstendig over fornuften min. Jeg syns fortsatt det er snodig at jeg/vi endte opp med ikke bare en unge, men tre. Det gikk bra og det skyldes i stor grad at Helten har planta beina godt ned i jorda.

Jeg og mannen gjorde en "byttehandel", han ville ha barn, jeg ville gifte meg. Jeg sa at vi måtte gifte oss før vi fikk barn. Så da gjorde vi det. Men jeg har aldri drømt om barn, fikk det hovedsaklig fordi mannen hadde så lyst på det. Jeg har selvsagt aldri angret på at jeg fikk barn, selv om jeg ikke akkurat har opplevd meg selv som noe typisk mamma-person.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-24, 10:23   #99
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Litt pussig å ha vært her siden 2006 og fortsatt være blant de yngste 6 prosentene. Vi driver åpenbart ikke beinhard rekruttering mot ungdommen. Burde kanskje hatt en Discord-kanal for det?

Mens jeg er rystet over at vi er så mange som seks prosent. Trodde jeg visste hvem alle barnerumpene her var.

Hilsen Ganske Ny (2008)

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-24, 14:55   #100
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi skulle krevd å få vårt eget ungdomsklubbunderforum. Litt som den pedagoggreien.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.