Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-24, 13:04   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Det sprutet glodhett vann ut av varmtvannstankens trykkventil! Fikk lukket så den bare dryppet heftig og nå har rørlegger skiftet pakningen. Må bestille ny tank etter feren da den er over 20 år gammel.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 26-06-24, 15:20   #22
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg skikkelig sur på en flisespikkete sjef, som er veldig "ikke gjør som jeg gjør, gjør som jeg sier". Det er skikkelig usjarmerende.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-06-24, 20:41   #23
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

En kjenning har sett seg ut en annen kjenning som hoggestabbe. Og prøver å bruke meg som "fortrolig", en å komme med alle påstandene til. Jeg har sagt fra hva jeg mener om det, og at det ikke har endret seg på de tre årene siden sist jeg måtte si fra.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 07:56   #24
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt meg en dyr og fin kjole til bryllup i sommer. Den går i retur siden jeg innser at jeg atter en jævla gang er den som ender opp på kjøkkenet. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært fullblods gjest i et sånt selskap, det er liksom opplest og vedtatt at Nextlife, ja hun styrer kjøkkenbutikken.
Da gidder jeg ikke ødelegge en kjole til nesten tretusenkroner

Gammel 27-06-24, 08:01   #25
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har kjøpt meg en rådyr og fin kjole til bryllup i sommer. Den går i retur siden jeg innser at jeg atter en jævla gang er den som ender opp på kjøkkenet. Jeg vet ikke om jeg noen gang har vært fullblods gjest i et sånt selskap, det er liksom opplest og vedtatt at Nextlife, ja hun styrer kjøkkenbutikken.

What? Fordi du er utdannet kokk? Og så gjøres dette uten å avklares på forhånd? Å ta ansvar for maten er vel en ganske stor jobb i et bryllup, og dette tas for gitt? Skjønner du gruffer!

Gammel 27-06-24, 08:08   #26
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

What? Fordi du er utdannet kokk? Og så gjøres dette uten å avklares på forhånd? Å ta ansvar for maten er vel en ganske stor jobb i et bryllup, og dette tas for gitt? Skjønner du gruffer!

Ja, fordi jeg er utdannet kokk og fordi jeg alltid tar ansvar når andre planer er ufullstendig og dårlige, da er det tydeligvis lett å tenke at det er null stress, for jeg kommer jo å slukker alle branner og får ting i havn.
Til dette bryllupet var avtalen at jeg skulle stille med 3 småretter og bryllupskake, nå er det transformert til fullstendig kjøkkenansvar med både planlegging, innkjøp og tillaging.
Såklart stiller jeg opp og får ting i havn, og oppsiden her er at jeg nå har fått meg en svigersønn som også er en dreven og god kokk med masse fresh kunnskap og erfaring, så da skal Team svigermor og svigersønn imponere.
Nevnte jeg at bryllupet er neste helg?

Gammel 27-06-24, 09:33   #27
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Å fy søren, Nextlife!!!

liefje er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 09:48   #28
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Det er nesten så jeg hadde vurdert å droppe hele bryllupet, Nextlife så fikk de klare seg selv.

Gammel 27-06-24, 09:55   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er jo galskap. Man kan da ikke satse hele kjøkkenansvaret til brylluet sitt på godvilje.... Det fortjener de ikke. Obs, nei, du kommer visst ikke...

Gammel 27-06-24, 09:55   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I alle dager! Det er det særeste jeg har hørt, Nextlife.

Gammel 27-06-24, 10:00   #31
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørte om noe lignende i vår, Nextlife. Noen "amatører" som hadde konfirmasjon, og booket "lokale med kjøkken". Uten å skjønne eller tenke over at man bør ha mer enn én komfyr med fire plater og stekeovn for å fikse varm-mat til femti personer. En jeg kjenner ble spurt om å hjelpe i siste liten, og måtte på bygda og låne inn hybelkomfyrer og kokeplater for å få varmet opp forhåndslaget mat.
Jeg var på besøk hos kona hans da han kom svett hjem etter den seansen.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 10:16   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenåring på venterommet hos tannlegen har høy lyd på mobilen og skoene oppi sofaen. Herregud, er jeg blitt dritsur og 80 år når jeg reagerer veldig på dette? Er det innafor å si noe, og i tilfelle hva? Hun vil vel synes jeg er bitch uansett hvordan jeg sier det, så jeg står nok over. Hilsen Irritabel og Konfliktsky.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 10:47   #33
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper noen sier i fra om det skulle vært mitt barn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 11:24   #34
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det er kjempevær og veldig varmt ute. Og er meldt dårligere igjen fra i morgen. Men jeg er helt gåen etter en uke med maling, bæring, skruing av møbler og rydding, og har fortsatt en del igjen her inne som må gjøres.
Jeg er dødsliten, så nå sitter jeg inne med dårlig samvittighet for at jeg ikke er ute i finværet, og for at jeg ikke drasser ungdommene ut i finværet.
Og bekymret for Lillesøster som har ligget en uke på rommet etter at skolen var ferdig, men hun påstår at hun har det supert, så ja. Nei.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 11:56   #35
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nextlife: Det er jo uakseptabelt. Og for hver gang du stiller opp slik, vil forventningene til deg for neste anledning øke. På tide å hente fram hormoner og indre hurper, og sette ned foten. Det er ikke slemt, bare ærlig og ryddig.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 12:10   #36
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kjempevær og supert ute her også, og regn i morgen.

Og jeg er på jobb

Og det er varmt og tungt og dårlig luft på kontoret når temperaturen stiger over 18 grader ute.

Jaja, i det minste er det altså regn i morgen. Og hele neste uke som er min siste uke på jobb før ferien. Bre så dumt at jeg har en unge som skal ligge i telt på speiderleir hele neste uke da, og en annen som er på en INNEbasert sommerskole denne uken og hovedskelig UTEbasert sommerskole neste uke...

Men jeg har vær på kontoret siden klokka var 7, så det er i alle fall ikke SÅ mange timer til jeg skal hjem og da skal jeg ta med meg litt kavring og melk hjem så blir det kavring med sukker og melk til mellommåltid og middag i kveld.

Så får man heller leve med at det er uhorvelig lege til lunsj når man kommer på plass før sju i stedet før det sedvanlige litt før ni. Men jeg kan stikke og hente minstemor på den sommerskolne kl 15 da det er jo i det minste bra.

Gammel 27-06-24, 12:53   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Nextlife: Det er jo uakseptabelt. Og for hver gang du stiller opp slik, vil forventningene til deg for neste anledning øke. På tide å hente fram hormoner og indre hurper, og sette ned foten. Det er ikke slemt, bare ærlig og ryddig.

100% enig. Jeg hadde sagt fra. (Nevnte jeg at jeg er konfliktsky lenger oppe? )

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 13:00   #38
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Så utrolig frekt, Nextlife.

Vi har ei dame i familien som jeg synes blir utnyttet i slike settinger, om en ikke like mye. Men der har det liksom satt seg at "Grete er jo så glad i å bake hun, hun slenger fort sammen et par store kaker og sikkert en salatbolle eller noe også." Helt uten tanke for hva det koster av tid og penger og overskudd. Jeg tror mange ikke tenker så mye lenger enn sin egen nesetipp.

Bokormen er aktiv nå  
Gammel 27-06-24, 14:50   #39
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Helt enig! Totalt uakseptabelt å forvente dette her.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tenåring på venterommet hos tannlegen har høy lyd på mobilen og skoene oppi sofaen. Herregud, er jeg blitt dritsur og 80 år når jeg reagerer veldig på dette? Er det innafor å si noe, og i tilfelle hva? Hun vil vel synes jeg er bitch uansett hvordan jeg sier det, så jeg står nok over. Hilsen Irritabel og Konfliktsky.

Du burde få kontakt med din indre bitch i sånne settinger. Drittunge!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 27-06-24, 15:15   #40
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt på Nextlife i hele dag. Vi planlegger bryllup og jeg måtte tenke over om vi pålegger noen av gjestene for mange oppgaver. De skal jo være nettopp det, gjester, så det skal bare mangle at de er fritatt for plikter. God påminnelse, egentlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.