Sv: Gruffetråd #18
Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.
Har de klekket enda, måkeungene? Vi har måker pp et tak i nærheten og jeg ser fruene ligger og ruger enda. Ellers er jeg helt enig i måkebråket, her er det påkrevet med ørepropper om natten.
De har ikke klekket hos oss enda iallfall. Vi som bor her får være i fred, men stakkars besøkende sliter når ungene er ute og valser.
Men jeg kan også gruffe om måker, for vi kan ikke gå ifra mat på terrassen (om så inn for å hente noe kjapt) uten at måkene forsyner seg med det som er der. De står på en stolpe ved siden av og følger med, og letter for å ta maten vår det øyeblikket vi snur oss for å gå inn døra. Skikkelig irriterende når jeg har satt meg ut med noe godt og så kommer på at jeg skal inn å hente bok eller noe, for da må jeg ta med meg alt inn igjen - eller rope på en av ungene for å komme og være "måkevakt".
Lyden av måkene plager meg faktisk ikke, selv om de starter halv fire hver natt med et helsikkes spetakkel. Nå for tiden driver de på og har seg til alle døgnets tider også, og det er ganske støyende og plagsomt, men varer heldigvis ikke så lenge om gangen. Vanlig måkeskrik er ingenting i forhold til den lyden.