|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Karens of the world - si fra!
Jeg ble nysgjerrig - hva er det OK å si fra om, om noe? Skal man bare akseptere at folk bruker opp et sete på offentlig kommunikasjon, eller kan man spørre om det er OK å sette seg? Hva med at andre legger skitne sko opp i setet - er det også sniping og nagging? Skal man akseptere at folk sniker i køen, eller skal man informere om hvor køen starter?
![]() |
#2 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Man kan spørre om å få sitte, selvfølgelig. Å si noe bare for å si noe? Nei, det synes jeg ikke. Det er unødvendig voksenoppdragelse aka sniping. Hvorfori alle dager skal man si til noen «beklager, men du kan ikke ta opp to seter» i stedet for å spørre «hei, kan jeg sitte her?». Alle vet at man ikke kan ta opp to seter, men de velger å gjøre det likevel. Å påpeke det fører uansett ikke til st personen neste gang ikke gjør det samme.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Dette sier jeg fra om når det er vått på bakken ute, for da blir jo nestemann som setter seg der våt og møkkete på klærne sine. Det er nesten bare ungdommer som gjør dette, og de tenker ikke på sånt. Når jeg sier fra at de ikke skal ha skoene der fordi den neste som setter seg der får våte/skitne klær, så får de fleste en liten aha-opplevelse, sier «åja!» og setter føttene i gulvet umiddelbart. Hvis de synes jeg er en sur dame som påpeker det åpenbare, så får de bare synes det…
![]() |
|
|