Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-24, 10:04   #641
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.240
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Takk for god info, Input og Stompa. Det er Vg1 min 07-er går, ja.

Eksamen er skikkelig gruff, altså!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 10:36   #642
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.650
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Ja, også er den 20%-regelen så utrolig urettferdig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 11:18   #643
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.297
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, også er den 20%-regelen så utrolig urettferdig.

Ja den er rar, i min sønns klasse i fjor var det 1(!) elev som kom opp i matte i fjor.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 15:00   #644
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Rart at de ikke har opplyst med STORE BOKSTAVER om det med eksamen, Lille meg. Her var det tema første foreldremøte. Skikkelig teskje. IKKE LEGG PLANER. NEI DET ER IKKE GYLDIG GRUNN TIL Å SLIPPE EKSAMEN AT FAMILIEN SKAL PÅ FERIE.

Men fikk NESTEN følelsen av at det hadde skjedd før.

Nå er min 07-er petimeter, da, så han har også gnålt om det siden jul.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 16:20   #645
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Mens mamma til frøknas bestevenninne visste ikke at eksamenstrekk var nå neste uke (men fikk vite det nå da de var innom). Jeg visste det jo heller ikke før jeg leste det her i tråden, men min kid har god kontroll på sånne ting, så jeg har lært meg å stole på henne. Men vi krysser fingre for at hun slipper, for hun opererte ut mandler i går og er sykemeldt i et par uker fra skolen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 18:57   #646
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Taien, det er lov å si til kunder at de må kjappe seg og vi stenger om sånn og sånn tid. Har selv gjort det da jeg jobbet I butikk.

Jeg er generelt lei av alt.

Ja, jeg gjør det hver kveld. Men én del kunder tror at bare de er innfor døra, så kan de bruke den tiden de vil. Vi har nektet enkelte å betale da klokka var passert 23 og de hadde fått flere beskjeder om å raska på.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-24, 21:57   #647
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg irriterer meg grønn over at medier (utenom Dagbladet, de har jeg gitt opp for lengst) bruker spalteplass på noe så idiotisk som at Frank Løke vil opp på Everest uten oksygen.

Noe spalteplass fortjener plassen sin, syns jeg:

https://www.aftenposten.no/meninger/...rD4eFZ2iFmMbYt

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-24, 18:42   #648
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.543
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Sprekk i frontruta.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 08:54   #649
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

I siktfeltet? Da betaler forsikringen uten egenandel (om jeg husker riktig).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 09:07   #650
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Noen dager hater jeg å være den som må ha tilpasset mat. I dag skal jeg for eksempel i en avslutning hvor hovedfokuset er på hvor flink moren til en kollega har vært og hvor god mat det har blitt laget. Jeg tåler ingenting av det, ikke hovedrett og ikke dessert.

Jeg forventer ikke nødvendigvis at det tas hensyn til meg og min sykdom, men jeg vet jeg vil havne utenfor i alle diskusjoner i dag. Jeg opplever det oftere og oftere (sikkert med alder å gjøre), at det kan snakkes om focaccia i tretti minutter.

Jada, jeg kan ta med selv, men utenforskapet er der likevel. Når jeg ikke er i form i utgangspunktet er det ekstra kjipt. Mai er fylt av disse anledningene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 09:56   #651
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det er jo fordi de ikke har noe annet vettig å snakke om, Blondie, at det snakkes mer og mer om kaker og mat. Hjernedødt.
Jeg har en i miljøet som alltid sier "det smaker annerledes" hvis jeg har klart å få gjennomslag for laktosefri krem på noe. - Ja, men smaker det stygt? pleier jeg å svare da. Og så fortsetter ho å mumle om annerledes...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 10:52   #652
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.922
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Vet ikke om jeg gruffer, akkurat. Mer overrasket over at åssen er brukt i en artikkel i nrk. Eller kanskje jeg ikke er så overrasket?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 10:54   #653
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Vet ikke om jeg gruffer, akkurat. Mer overrasket over at åssen er brukt i en artikkel i nrk. Eller kanskje jeg ikke er så overrasket?


Åssen er sidestilt med hvordan i normert bokmål.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 11:01   #654
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.922
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Åssen er sidestilt med hvordan i normert bokmål.

Ojsann, det hadde jeg ikke fått med meg, takk for info og link.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 11:13   #655
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.857
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Legesekretær på fastlegekontoret.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 11:46   #656
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.874
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Blondie: Skjønner godt det er kjedelig , det kan da vel ikke være så vanskelig å lage noe til allergikere også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 12:35   #657
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Nei, eller å gi beskjed før det er vanskelig å ordne noe annet. Jeg lever greit med å ikke spise kake (burde strengt tatt unngå det), men lunsj pleier jeg jo å spise.

Vanligvis går det greit, men det er så lye som er kjipt om dagen. Da blir sosiale eventer nesten umulige pga dette. (Det verste er hvis det blir et tema rundt bordet ).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 13:01   #658
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.966
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg synes det er ganske ufint å invitere til en anledning og ikke sørge for at det er mat alle kan spise. Enten tilpasses maten slik at alle kan spise det samme (og ofte er det ganske enkelt) eller så lager man et alternativ til allergikere. Jeg skjønner veldig godt at du reagerer Blondie.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 16:34   #659
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.881
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Enig med Myria! Det går ikke an å bare gi blaffen i folk som har andre behov - man sørger selvsagt for at de også kan spise (uten masse uønsket oppmerksomhet).

Vi hadde kake på jobb i dag fordi vi hadde fint besøk av noen, og da var det ordnet med en kake også hun som skal ha gluten- og laktosefritt, kan spise. Kaken var nydelig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-24, 16:45   #660
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.881
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg gruffer over de nye tiltakene på E18 sørvest fra - hvor kollektivfeltet er steng for elbiler hele døgnet. Det er kø hele føkkings dagen - samtidig som kollektivfeltet er tomt - fordi bussene står i køene som oppstår på tilføringsveiene - og uansett er det ikke akkurat så mange bussruter som kjører den veien heller.

Det er helt idiotisk at det skal være ett tomt kjørefelt og to stillestående køer - det er ikke bra for miljøet, det koster samfunnet masse penger og det påfører folk en masse problemer. Samme for meg hvem som kjører i kollektivfeltet, kanskje det skal åpnes for nyttetransport over 7,5 tonn? Biler med to passasjerer? samma det, bare vi utnytter kapasiteten på veien. For vi kan ikke ha det sånn. (Legg til at toget har vært forsinket eller innstilt mange, mange ganger bare siste halve året.)

Når argumentasjonen er at færre skal kjøre bil til Oslo sentrum, blir det også helt merkelig - køen sørfra på E18 løser seg opp før Oslo-grensen, når folk får tatt av til Fornebu og til ring 3. Mange av dem som står i køen skal heller ikke til sentrum, men gjennom Operatunnellen og videre enten på E18 eller E6. Så man struper effektivt alt av trafikk, og forsinker alle - og for hva?



Dessuten gruffer jeg over alle idiotene som fryder seg over at el-biler må stå i samme køen som alle andre. Det gjør køene lengre for alle. Mange av oss som kjører el-bil, kjøpte den ikke for å kjøre i kollektivfeltet, men fordi myndighetene ønsker det, og for å skåne miljøet. Og som en av de mange tusen som bor/bodde rett ved E18, har miljøgevinsten av at mange har gått over til el, vært helt nydelig. Mindre eksos og mye mindre støy.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no