|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Sv: Hva slags senger kjøper man nå?
Men hva slags madrasser putter man i sengestamme? Det er ikke rammemadrasser det? Jeg er rett og slett helt idiot på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
Vanlig skummadrass eller springfjærmadrass. I fruktheimen har vi brukte skummadrasser fra Wonderland, og skummadrasser og overmadrass fra Ikea.
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
16-åringen her har Kleppstad fra ikea på hybelen sin, og er veldig fornøyd med den. Den er 140 bred, med stofftrukket hodegavl, men ellers med så lett og enkel utforming at den er lett å flytte rundt på og ikke virker så massiv i rommet, også er det mulig å ha noe under (oppbevaringsskuff e.l.). Så jeg synes den passer godt på et tenåringsrom. Hun har en god skumgummimadrass oppi, ikke den aller tynneste (tror det er den som heter Åbygda), med overmadrass oppå.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-03-24 kl 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Madrasser til bruk i seng er det som heter vendbare. Det vil si "gammeldags madrass" -madrass uten bein og uten en treramme i bunn. De kan brukes på begge sider. De bør vendes innimellom. De har lenger holdbarhet enn rammemadrasser, rett og slett fordi du ikke får vendt en rammemadrass. Det du kan tenke litt på, er at en rammemadrass generelt sett vil kjennes hardere enn en vendbar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
På Ikea har de springfjærmadrasser og polyetermadrasser. Ta en tur på varehuset og prøv ut. Vil anbefale å brette bort overmadrassen når du tester ut, og så prøve med overmadrass når du har funnet den du liker. Vi har litt ulike springfjærmadrasser vi fem i vår familie, men alle har Tussöy overmadrass. Vi vil ikke ha for tykk overmadrass, siden det er selve madrassen som er den viktigste. Jeg må ha fast madrass for at rygg og bekken skal ha det bra, så jeg kan aldri følge vekt og høyde skalaen de har på myk, medium og fast madrass. Når dere er på varehuset så kan dere se på ulike sengestammer og kontinentalbunner også
![]() |
![]() |
|
|