![]() |
#741 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #17
Og likevel er det ikke så rent få som uttaler seg svært så bastant, som om de hadde den hele og fulle oversikten.
#742 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #17Sist min jobb dro på seminar, så var spahotell det billigste valget. Enig i at hotell og robek er dårlig kombo, men at spahotell per default er sløseri er jeg ikke enig i.
#743 |
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
Ny felle fra 2020, Statens vegvesen har bare ansvar for riks- og europaveg. Fylkene overtok ansvar for fylkesvegene. |
![]() |
![]() |
#744 |
søt
![]() Sv: Gruffetråd #17Det er jo faktisk slik at de som er ansatt i en fylkeskommune eller kommune også trenger møtes på avdelingssamlinger eller dra på kompetansehevingstiltak innimellom. Hvis det skal være LITT attraktivt å jobbe der liksom. Hvis det blir ordentlig tragisk å jobbe der, så vil de beste forsvinne, og da blir de dårligste igjen til å drive kommunen. Litt viktig å huske på, og som nevnt så er ikke spahotellet nødvendigvis så dyrt. Som regel så velger kommuner det billigste alternativet på slikt, for det MÅ de i henhold til innkjøpsreglementet.
#745 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Det er omtrent som når fagforeningen skal samles (medlemmer over hele landet i samme selskap), så er det billigere å ha samlingen på Kiel-fergen t/r enn på et hotell med en overnatting. Det er faktisk halve prisen inkludert all mat.
#746 |
Er frisk!
|
Altså - det er mange yrker uten samlinger og hotellovernattinger. Vi betaler selv for julebord, sommerfest, kaffe og det meste annet av velferdstiltak, og det synes jeg er helt fair. Skattebetalernes penger, de bør gå til mer direkte tiltak for elever, pasienter og innbyggeres beste enn å sende ansatte på hotell. Det er skrapet økonomisk overalt, så da må man strekke pengene så godt man kan.
#747 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #17Der er jeg rett og slett uenig. Jeg dynes ALLE burde få kaffe, inkludert lærere og hjelpepleiere. Jeg betaler egenandel til mitt offentlige julebord, og får lite alkohol, og det er helt ok. Nylig var vi på hotell for å bli bedre kjent med nye kollegaer etter omorganisering og finne nye måter å samarbeide på. Men jeg hadde aldri giddet å ha jobben min om det ikke var rom for noe sosialt eller faglig heving. Faktisk var det noe av grunnen sist jeg byttet jobb. Folk i det offentlige har lavere lønn og ingen bonus (som det plutselig viste seg at mange av mine venner i det private har), men at det skal være litt attraktivt å jobbe der synes jeg er en selvfølge. Men det er så klart rom for ulike meninger om akkurat det.
#748 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Ja, vi betaler selv for kaffe, mat, julebord, får ikke julegaver eller alkohol, eller noen andre goder, men vi vil visst ha de beste for barna våre likevel. Det hender noen av oss får kurs da og da er vi overlykkelige om det er hotellunsj, men ofte er det en baguette.
#749 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Vi gjør heldigvis masse sosialt - vi bare betaler det selv og organiserer det i stor grad selv.
#750 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråd #17Idag gruffer jeg over at helgen går for fort, ikke klar for mandag.
#751 |
søt
![]() Sv: Gruffetråd #17Vi betaler også alt selv.
#752 |
Er frisk!
|
Da er det jo ikke noe problem.
#753 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Vi betaler heldigvis verken kaffe, julebord eller blåtur selv. I år skal vi delta i Holemnkollstafetten for første gang, og det betaler også skolen.
![]() |
#754 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Gruffetråd #17Altså, jeg har per default (!) ingenting i mot at folk i alle typer jobber, offentlig eller privat, samles og har teambuilding. Hverken til lands eller vanns. Og gjerne på hotell MED spaavdeling. Det som blir vanskelig, er når bedrifter, ELLER kommuner, styrer mot konkurs, og ikke evner å se at det DA kanskje ikke er tiden for å ikke sette tæring etter næring og heller velge kontorets møterom og baguetter fremfor restaurant og 3-retters eller hotellopphold. For meg handler det om mangel på evne til å se signaleffekten i rollen man har fått tildelt. Litt som når Kyllingstad i Norsk Industri skal uttale seg om Stein L Hansens relasjonsbyggende jaktterreng avbildet på et konferanserom overfylt av utstoppede dyrehoder.
#756 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Men her må man ikke blande veldferdsaktiviteter/sosiale ting med kurs, konferanser, samlinger for team eller grupper med faglig innhold.
#757 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Gruffetråd #17Hvis man reiser langt, så. Ikke hele, men en egenandel. Eventuelt (eller i tillegg) at man sier ja til å jobbe vikartimer uten betaling.
05 og 07 Sist redigert av Elise : 25-02-24 kl 18:11. |
![]() |
![]() |
#758 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg også.
#759 |
Er frisk!
|
Ikke når samlingene foregår på skolen og foredragsholdere kommer til oss, selvsagt. Egenandel de to gangene jeg har vært på hotellovernatting - på 23 år.
#760 |
|
Kurs og samlinger utenfor skolens lokaler?
![]() |
|
|