|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra UkrainaDer var det så mye at jeg ikke vet om jeg orker å ta det seriøst engang. Men barn av flyktninger får altså ikke IOP med mindre de har en vedvarende lærevanske som gir dem rett på spesialundervisning. Å ha et annet morsmål enn norsk er ikke i den kategorien.
![]() |
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra Ukraina
Det jeg tenkte på var de generelle problemene som flyktninger har (
![]() |
#3 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra UkrainaDet Drammen gjør er selvsagt reinspikka rasisme - alle, eller ingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er svært, svært få av flyktningene vi mottar som er uten språk. Jeg skjønner at du mener at de ikke kan norsk og/eller engelsk, men du utviser noen veldig ugreie holdninger når du omtaler det på denne måten. Det er vi som mangler et felles språk, ikke de som mangler språk.
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og dette er jo et nydelig eksempel på hvorfor det blir vanskelig å synliggjøre at det er krevende for en kommune å hjelpe flyktninger innenfor rammene de har. Det skal utrolig lite til før man formulerer seg feil, og det å påpeke utfordringene som følger med å ta imot flyktninger er et ENORMT minefelt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 17-02-24 kl 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra UkrainaJeg vil gjerne gjenta det My skrev i et tidligere innlegg:
Å ta imot flyktninger er i utgangspunktet en utgift. Hadde det vært en inntekt, så hadde det aldri vært et problem å håndtere flyktninger. Men det er en utgift. En ganske stor utgift.
Dette høres fint ut, men det er jo bare tull. Selvsagt må vi vurdere hvor mye dette vil koste økonomisk. Vi må jo vurdere hva vi som land har råd til å betale for, og hva vi som land og kommuner har mulighet til å håndtere samtidig som vi håndterer de innbyggerne vi allerede har. Å ta imot ti millioner flyktninger er for mye, selv for Norge. Men å ikke ta imot noen blir for lite. Et eller annet sted mellom disse ytterpunktene må antall flyktninger vi tar imot, ligge. Norge kan ikke ta imot alle flyktninger. Å tro det er naivt. Men vi kan ta imot mange!
![]() |
#7 |
rakkarpus
|
Som jeg har skrevet et annet sted, for meg blir det feil å omtale en gruppe som enten et problem eller ikke. Alle flyktninger blir ikke en konstant utgift. Alle flyktninger er ikke en konstant utgift resten av livet.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg må svare på dette. Det er jo ikke "bare tull" - det er jo det flyktningepolitikk handler om. At det koster, gjør det ikke til "bare tull" at det er et ønske om å bidra og hjelpe der man kan, som ligger bak. OG jeg har virkelig ikke noe sted sagt at vi skal ta imot 10 millioner - det er en gigastråmann som jeg har vondt for å se hvor kommer fra. hvorfor skriver du det som svar til meg?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|