Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-24, 14:42   #661
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hos oss har alle teamsmøter i åpent landskap, det er ingen steder å trekke seg tilbake. Det er et par små stillerom, men da har man bare laptopen og set er umulig med de programmene vi jobber med. Ja, så det glade vannvidd. Om man blir forstyrret, så er det ens eget problem.

Ja, der er det en fordel med aktivitetsbasert løsning framfor faste plasser. Videomøter er bare tillatt i "aktiv sone", eventuelt på egne stillerom. Så hvis man setter seg i normal eller stille sone så slipper man det.

Hvor godt det fungerer avhenger nok i stor grad av hvordan lokalet er utformet, og der føler jeg at vi har vært heldige. Selv de største landskapene/sonene er relativt små, og krinkelkrokene i bygget gjør at det oppleves mer intimt og hyggelig, og man er naturlig skjermet fra de andre sonene. Overgangen fra "vanlig" kontorlandskap med faste plasser til aktivitetsbasert løsning og free seating føler jeg har flere fordeler enn ulemper (og det hadde jeg aldri trodd), fordi man sitter sammen med folk som har omtrent samme forventning til hvor mye lyd det skal være. Og ikke minst fordi det nå ikke er lov å spise ved pulten, og det er klarere regler nettopp for slike ting som hvor det er greit med videomøter og diskusjoner, og hvor det ikke er lov.

Men det kommer selvsagt også an på hva slags type jobb man har. Nå har vi riktignok hatt kontorlandskap siden lenge før jeg begynte å jobbe her for over 10 år siden, så jeg vet ikke hvordan det var før eller hvordan det hadde vært uten, men vi har alltid hatt lavt sykefravær. Men det henger nok også sammen med at vi har veldig godt sosialt arbeidsmiljø, og kan sikkert være mer på tross av enn på grunn av plassering i landskap.

Sist redigert av My : 16-02-24 kl 15:08.
My er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 15:02   #662
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at jeg snakker høyt (som en konsekvens av at jeg selv hører dårlig og snakker høyt for å få folk til å svare høyt også). Dette er jeg helt klar over, så jeg tar alle møter og telefonsamtaler i "telefonboksene" vi har på jobb. Hvis vi prater i landskapet går vi ofte bort fra der vi sitter, men det kommer litt an på tema og tidspunkt på dagen.

Gammel 16-02-24, 15:58   #663
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos en av kundene jeg jobbet hos, var det sånn at alle gjorde alt i landskapet (stillearbeid, småprater med andre, teamsmøter). De tok også teamsmøter med folk i samme bygg, men en annen etasje, i stedet for å booke et møterom eller gå ned og henge sammen over pulten til den man skulle snakke med, særlig om det var sånn "jeg ser han er grønn, jeg ringer ned og får ham til å gå gjennom denn greia for meg".

Det var en salgsorganisasjon, så den bestod av 100% ekstroverter. Det har nok en viss betydning.

Gammel 16-02-24, 16:22   #664
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Storebror har avlastningshelg, og jeg har fått TO telefoner fra boligen ang medisinene, og det var før kl 1600!

Og når det faktisk er sånn at han har stått på samme medisin i godt over 10 år, og de har gitt samme medisin i godt over 10 år, så når det er ny vernepleier på jobb, som faktisk finleser felleskatalogen, for å ringe meg og si at det er feil at han tar losec på kveld? Han har gjort det i over TI ÅR!
Så når hun ikke kom noen vei med meg, så fikk hun leder til å ringe meg!

Og da måtte jo leder også innrømme at det sto jo "anbefales å tas på morgen" og ikke "må tas på morgen".

Og det "taes om morgen" er noe som ikke står på hans resept, iallfall ikke den aktive. Og at det er helseplattformen som har køddet det til. Igjen.

Men altså. Når vi foreldre må sende med dosett, kan de ikke da STOLE på oss foreldrene?! For det er ikke første gang jeg har fått telefon. Og da er det gjerne at tabletten ikke ser likedann ut som det bildet de har. Nei, fordi vi har fått erstatnings-medisin, og det kan vi faktisk ikke bestemme selv.
Så da ringer de og nærmest anklager foreldrene for omsorgssvikt, når det faktisk helt stemmer med medisin.

Men de kunne gi han på kveld. Fint.

Det er bare en liten filleting. Men oppå alt annet så blir det mer enn en liten filleting.

Og nei, jeg betaler ikke nesten 300 kr eller hva det er i mnd for at multidose skal legge opp medisin, når jeg gjør det kjapt selv på 5 minutter.
Ikke pokker.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 18:17   #665
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hos en av kundene jeg jobbet hos, var det sånn at alle gjorde alt i landskapet (stillearbeid, småprater med andre, teamsmøter). De tok også teamsmøter med folk i samme bygg, men en annen etasje, i stedet for å booke et møterom eller gå ned og henge sammen over pulten til den man skulle snakke med, særlig om det var sånn "jeg ser han er grønn, jeg ringer ned og får ham til å gå gjennom denn greia for meg".

Det var en salgsorganisasjon, så den bestod av 100% ekstroverter. Det har nok en viss betydning.

Slik har vi det. Det er mye støy.

Gammel 16-02-24, 18:47   #666
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Nå er jeg møkklei av å være sliten hele tiden. Jeg går på d-vitaminer og folat, og det skulle hjelpe...men det GJØR DET JO IKKE! Jeg orker jo null og niks utenom jobb. Jeg er lei!

Gammel 16-02-24, 18:52   #667
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Taien: Overgangsalder? Kanskje du trenger hormoner?

Gammel 16-02-24, 19:18   #668
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Taien: Overgangsalder? Kanskje du trenger hormoner?

Ja jeg er i overgangsalderen. Jeg har tatt en drøss med blodprøver for å finne ut av hva det kan være, men legen har egentlig konkludert med at det muligens er psykisk. Og det kan nok stemme, da jeg er ganske psykisk nede for tiden..

Gammel 16-02-24, 19:40   #669
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Intervju med byråd i Oslo om vinterens strøing og brøyting. Eldre kommer seg ikke ut pga isen.

Byråden skal ta en gjennomgang etter vinteren om hva de kunne gjort bedre.

Journalisten spør om hun har noen anelse om hva som kunne vært gjort bedre. Nei, har ingen anelse.

Hva med å brøyte og strø mer?

Gammel 16-02-24, 19:48   #670
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Men men, sikkert ikke bare så enkelt å eventuelt trylle fram mer penger, men hørtes litt ansvarsfraskrivende ut, hadde ingen anelse om hva som kunne vært gjort bedre, liksom.

Gammel 16-02-24, 19:53   #671
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Overgangsalder! Nattesvette! Og nei, jeg tåler så klart ikke hormoner! :arg:

Gammel 16-02-24, 21:19   #672
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jøss, har du vært hos oss?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 21:24   #673
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber ikke i salg, men sitter alltid i samme sone som salgsgjengen fordi jeg liker at det bråker. Jeg får angst av prosjekt-sonene for det er altfor stille og jeg føler at jeg bråker for mye bare ved å gå gjennom sonen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 17-02-24, 08:08   #674
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forskjellige soner der det enten skal være mer stille (dvs ikke Teans-møter der man snakker) og ikke stille soner. Min avdeling hører til Finance der de fleste sitter i stille sone, men min avdeling sitter heldigvis i et område der det ikke er stille. Jeg har veldig ofte Teams-møter og jeg trenger to skjermer. Fungerer greit, jeg forstyrres ikke lett. Jeg er på kontoret 2 (-3) dager i uken så jeg prøver å styre flest møter til de dagene.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 17-02-24, 18:51   #675
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke at det egentlig er superoverraskende, all den tid jeg ikke har levd under en sten de siste tyve årene, men allikevel mener jeg det er gruffverdig hvordan vektere blir behandlet - poden jobber mye som arrangementsvekter på festivaler, konserter og utesteder, og det er en ting at kidsa oppfører seg som dritt når de er fulle, men hva damer i førtiårene kan finne på å presse ut av seg er fadermeg ganske pinlig for meg, en dame i førtiårene. Og den greien med at man skal FILME vekteren som har måttet be deg forlate et etablissement fordi du er overstadig dritings/nekter å gi fra deg spritflasken i vesken/hva har du, og livestreame og whatnot? Sykt pinlig!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 18-02-24, 13:25   #676
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Er vel lov å gruffe over egen spysyke? Har vært ekstremt kvalm og spydd i hele natt. lite søvn. Håper det har gitt seg.

Gammel 18-02-24, 13:42   #677
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Overgangsalder! Nattesvette! Og nei, jeg tåler så klart ikke hormoner! :arg:

Jeg våknet av at jeg badet i svette i natt. Jeg vet at jeg er i overgangsalderen, og jeg bruker hormoner. Men jeg koblet ikke svettingen med det. Men selvsagt er det overgangsalderen.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 18-02-24, 13:46   #678
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er vel lov å gruffe over egen spysyke? Har vært ekstremt kvalm og spydd i hele natt. lite søvn. Håper det har gitt seg.

Få ting er mer lov å gruffe over. God bedring!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-02-24, 13:55   #679
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring.

Gammel 18-02-24, 13:56   #680
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Input, få ting er mer lov å gruffe over enn spysyken. God bedring.

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.