Sv: Oppfordrer Russland til å angripe NATO-land som ikke betaler
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Trump bruker NATO som en måte å tyne ut penger på. Det er litt sånn mafia-metode dette her. Beskyttelsespenger. Skal tro om han tenker at han kan putte noe av dette i lomma om alle betaler mer?
Jeg tenker at dette er ypperlig valkamp fra Trump sin side. Jeg ser vi ikke er 100% enige i tråden om USA bidrag (jeg mener fortsatt at det Trump sier har en kjerne av sannhet i seg) Men jeg tenker at selv om USA overordnet tjener på å være med i NATO (stor våpenprodusent, greit å ha allierte, nordområdene etc) så tjener ikke den gjengse amerikaner på det.
Jeg tenker at dette minner om strøm og Norge. Norge som nasjon tjener jo veldig bra på dette med å eksportere strøm (gode inntekter), men strømmen blir jo dyrere for enkeltpersoner i Norge, så hvis innbyggerene skal tjene på det må man ha et godt system for å fordele inntektene ut mot innbyggere (enten direkte som med barnetrygd og strømstøtte) eller indirekte som i feks utdanning av leger. Det har vel ikke USA. Jeg tror dette er god valgkampretorikk for han.