Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vindu litt åpent hele døgnet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-24, 08:52   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vindu litt åpent hele døgnet

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men kaldt er jo ikke nødvendigvis det samme som frisk luft. For meg nytter det ikke at lufta er iskald hvis det er den samme lufta hele natta.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nemlig.

Og har dere som er redd for innbrudd ikke lås på vinduene?

Kald og frisk er ikke det samme. Men vi har ventilasjon også så luften er rimelig frisk. Og kaldere enn 8 grader (som det var som kaldest) orker vi uansett ikke.

Vi er ikke redd for innbrudd, men vi føler ikke at vi trenger å invitere til det når vi ikke er hjemme. Det er nok også lurt å sjekke om forsikringen gjelder fullt ut om noen kommer inn gjennom et vindu som er åpent. Vi har ikke gode sikringer på vinduene, tror jeg, bare en plastpinne som nok er vanskelig å få opp, men vil man og har riktig verktøy så får man det til. Det skulle nok være annerledes om vi bodde noen etasjer opp i en leilighet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 09:03   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville overraske meg om våre låser ikke var godkjent. De er solide saker. Og helt ærlig har det ikke ramla meg inn at de ikke kunne være det, i mitt hode er det det normale at hinduer stort sett er åpne, det ee slik jeg er vokst opp og trodde at ting var.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 09:10   #3
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Uten at jeg har så mye kriminell erfaring, så tror jeg det er andre ting som inviterer til innbrudd enn et vindu på gløtt i andre etasje. Og det vil definitivt være enklere å knuse et kjellervindu og snike seg inn der enn å klatre opp en stige og knote med å lirke opp et vindu i låst luftestilling. Kanskje jeg skal skifte karriere?

Gammel 13-02-24, 09:40   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Vanligvis utveksles det ikke luft mellom leiligheter i ulike etasjer. Kald og varm lufts evne til gå oppover er derfor ikke relevant. Men man deler jo på etasjeskillet mellom leilighetene. Dersom det er temperaturforskjell mellom leilighetene vil man derfor enten motta varme eller avgi varme.

Hos meg er det slik at at etasjeskillerene er kjempehøye og totalt uten isolasjon (fikk gleden av å titte inn i de da vi skiftet balkonger), så selv om jeg bor i 4 er det null varme fra naboen. Gammelt hus da.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Uten at jeg har så mye kriminell erfaring, så tror jeg det er andre ting som inviterer til innbrudd enn et vindu på gløtt i andre etasje.

Denne tråden hadde blitt mye morsomere hvis du hadde hatt mye kriminell erfaring.

Gammel 13-02-24, 10:28   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hos meg er det slik at at etasjeskillerene er kjempehøye og totalt uten isolasjon (fikk gleden av å titte inn i de da vi skiftet balkonger), så selv om jeg bor i 4 er det null varme fra naboen. Gammelt hus da.
...

Men hvis det er null isolasjon i etasjeskilleren er jo alt lagt tilrette for å utnytte naboens varme - forutsatt at h*n har det varmere enn deg. Da er det fri flyt av varme mellom ditt og naboens rom.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.