Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-24, 12:34   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg ble sivilingeniør i 1996*, og synes at oppgaven jeg gjorde (et helt semester) var ekstremt lærerik først og fremst for å lære hvordan man utfører en akademisk studie og lager rapport. Selve faginnholdet, altså det spesifikke temaet, i oppgaven er helt uvesentlig for alt jeg har drevet med siden.

Men det jeg også forsøkte å formidle var at oppgaven på NHH er mye mindre enn det som leveres på de fleste andre studier. Det føltes ikke som noen stor greie. Og kanskje noe av årsaken til at den droppes av noen.

Jeg forsvarer IKKE hva han har gjort. Det er jo helt greit at han ikke har levert oppgave, men da får han også avstå fra å kalle seg siviløkonom og bruke ringen.

Gammel 08-02-24, 12:52   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men det jeg også forsøkte å formidle var at oppgaven på NHH er mye mindre enn det som leveres på de fleste andre studier. Det føltes ikke som noen stor greie. Og kanskje noe av årsaken til at den droppes av noen.

Sånn er det vel ikke fortsatt, eller er det ulike studier? Svigerinnen min ble ferdig utdannet siviløkonom på NHH for noen få år siden og hun har skrevet en helt vanlig masteroppgave på 30 stp. Det er jo enten 30 eller 60 som er vanlig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 13:11   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sånn er det vel ikke fortsatt, eller er det ulike studier? Svigerinnen min ble ferdig utdannet siviløkonom på NHH for noen få år siden og hun har skrevet en helt vanlig masteroppgave på 30 stp. Det er jo enten 30 eller 60 som er vanlig.

De la om siviløkonom-utdanningen ved NHH (kanskje også andre steder) for en del år tilbake. Samtidig som da man gikk over til bachelor og master. Men før det var altså oppgaven en liten greie man gjorde ved siden av like mange eksamener som man pleide å avlegge hvert semester. Sånn var det da både Sindre Finnes og jeg gikk der (jeg gikk der ca 10 år etter ham).

Sist redigert av Tjorven : 08-02-24 kl 13:55.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-24, 19:49   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

De la om siviløkonom-utdanningen ved NHH (kanskje også andre steder) for en del år tilbake. Samtidig som da man gikk over til bachelor og master. Men før det var altså oppgaven en liten greie man gjorde ved siden av like mange eksamener som man pleide å avlegge hvert semester. Sånn var det da både Sindre Finnes og jeg gikk der (jeg gikk der ca 10 år etter ham).

Og jeg var ferdig et år etter deg, så da har vi gått der samtidig. Og enig, kan ikke huske oppgaven som en voldsom omfattende greie.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.