![]() |
#521 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg besøkte Mutter'n i dag. Det er åtte beboere på enheten. Da jeg skulle gå så jeg ingen ansatte i enhetens fellesrom, der det da var fem beboere med Mutter'n. Jeg ventet til noen kom, både for å si fra at jeg gikk og for å høre om hvor mange de egentlig er på enheten om gangen. Svaret er at kommunene eller noe sånt har bestemt at på søndager holder det med to ansatte på jobb samtidig. For åtte demente med dårlig funksjonsevne høres det ut som oppskriften på ulykker. Hva f. liksom? |
![]() |
![]() |
#522 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråd #17Ruter!! Jeg har lyst til å slå opp med de, men er avhengig av de. Lei busskaos og rot.
#523 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #17
Gikk inn i tråden for å si det samme! Makan!
#524 |
Klare sjøl
Og på toppen av alt har de økt prisene!
#525 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Håper det går bedre med deg, Retz!
#526 |
Lesende
![]() Sv: Gruffetråd #17Taien: Jeg syns også det er skummelt, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. |
![]() |
![]() |
#527 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Gruffetråd #17I attenhundreogbrømangel jobbet jeg på et sykehjem der vi var 2 på 10. Jeg tror dessverre ikke det er helt uvanlig.
#528 |
lettere utlada
|
Nei, jeg er redd for at det er mer vanlig enn vi tror. Men du kan jo høre med dem som har ansvaret for driften? (Kommunen?) Det går jo an å formulere et spørsmål, der du stiller deg undrende til at de bare var to stk på vakt. Det er lov å stille kritiske spørsmål uten at det blir en storm av det...
#529 |
can-jur
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Ok jeg blir UTROLG sint av debatten!
![]() |
#530 |
Lesende
De har hatt bedre helgebemanning helt til nå på nyåret. Jeg skal kontakte noen jeg vet kan svare meg. Så får jeg se hva det blir til. |
![]() |
![]() |
#531 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd #17Min datter, 18 år, ufaglært pleieassistent, kom på jobb en dag og fant til sin forskrekkelse ut at hun var satt opp til å være helt alene på avdelingen hun jobber i. Det er 10 pasienter på avdelingen hennes (ikke de aller mest krevende pasientene, men alle er helt avhengige av pleie og hjelp til alt, og en del av dem har også nedsatt kognitiv funksjon). En opprørt pårørende trampet inn i en av de andre avdelingene, hvor de var flere, og forlangte, med UTE-stemme, at en eller annen måtte gå og være sammen med min datter på hennes avdeling i stedet. Så da ordnet det seg, slik at de var to. De er to som hovedregel, det hører med til sjeldenhetene at de er tre, men dette er eneste gangen hun har opplevd å være alene (hun jobber bare i helger). Det er utrolig skummelt ja, og virkelig ikke greit.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-02-24 kl 22:38. |
![]() |
![]() |
#532 |
Be happy!
![]() Sv: Gruffetråd #17Sånn var mitt første møte med helsevesenet i Levanger i en annen tid. Jeg var alene med 10 pasienter. Alle pleietrengende. Når jeg kom hjem ringte meg jeg inn syk og dro aldri tilbake. Håper de er blitt bedre med årene. Fy faen.
#533 |
Klare sjøl
![]() Sv: Gruffetråd #17Det er jo helt uforsvarlig at en 18- årig assistent er alene på jobb. Heia pårørende med ute stemme.
#534 |
heimføing
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Mhm, har opplevd å komme på besøk til mor mi en påskedag, og der lå ho og var ikke tatt morgenstell på. Klokka tre, og full bleie. |
![]() |
![]() |
#535 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #17My, dette er min erfaring fra sykehjem også. Var 18 år og hadde gått første året på helse- og sosialfag som det het den gangen. Så da var jeg jo praktisk talt sykepleier. Jeg sa opp dagen etter og droppet videre utdanning innen helse.
![]() |
#536 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Gruffetråd #17Dette er også min datters erfaring. Hun jobbet i en institusjon med 7 relativt krevende psykiatripsienter og 2-3 multihandikappede. Flere ganger var det kun tre, unge ufaglærte nyansatte sommervikarer på jobb og ikke en eneste faglært fast ansatt. De fikk et telefonnummer de kunne ringe ved fullstendig krise, men det ble ellers forventet at de skulle håndtere alt alene. Psykistripasientene var utrygge når ingen av de faste var på jobb og sommervikarene selvfølgelig også utrygge. Dette var uforsvarlig og det ble gitt beskjed om flere ganger. Etter noen uker, ble det satt inn en ekstra vikar, en mann i pensjonsalder uten erfaring fra helse. Han satt stort sett bare og snakket om seg selv og sitt fantastiske liv, dvs han løy så det rant av ham. Og gikk på do med døra på vidt gap når han visste at det kun var unge jenter på jobb. Jeg ringte helsesjefen i kommunen og fortalte hva datteren min rapporterte om, men det skjedde ikke noe som helst. Hun jobbet ut sommeren, la planene om vernepleierutdanning på hylla og sverget på å aldri mer sette sin fot innen helsevesenet som ansatt. Og så lurer kommunen på hvorfor i alle dager de ikke får tak i sommervikarer…. |
![]() |
![]() |
#537 |
Be happy!
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg rømte til sykehus. Og der var det og ille, så jeg spesialiserte med 2 ganger. Nå er det litt mindre ille. Dog er vi for lite bemannet selv på den avdelingen jeg jobber.
#538 |
Lesende
![]() Sv: Gruffetråd #17Hvor mange faglærte de er vet jeg ikke heller. Jeg må si jeg ikke liker det med to ansatte på åtte tungt demente. Dette er enheten med de som klarer seg dårligst, men ikke er sengeliggende. Om nedbemanningen er kun pga økonomi eller faglig vurdering vet jeg ikke. Jeg har stilt spørsmål til en i rette utvalg her. |
![]() |
![]() |
#539 |
Be happy!
![]() Sv: Gruffetråd #17Det er alltid økonomi. Alltid. Selv om de later som det er noe annet.
#540 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Fredrikstad kommune har nå bestemt seg for at de ikke har råd til å ta inn lærlinger, så de som har gått på helsefag får ikke lærlingeplass i den kommunen. Hvis alle kommuner tenker sånn så er det fullstendig fallitterklæring for hele helsevesenet. Det trengs så definitivt faglærte helsefagarbeidere på jobb!!!
![]() |
|
|