Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-24, 10:10   #461
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Og ellers føles det jo litt alvorlig når de stenger alle skolene pga værmeldingen. (Åpent for tilsyn av de som trenger det, men ingen undervisning. Jobb med lekser og annet skolearbeidet du har tilgjengelig)

Gammel 31-01-24, 10:50   #462
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var vel 17 i 92 og husker det, men tror kanskje ikke Bergen ble så hardt rammet. Husker kongen fra TV, han hadde bare vært konge i ett år på den tiden.

Jeg har satt inn noe greier fra hagen og lagt mye under trappa. Håper det holder.
Lurer på om jeg skal avbestille kiropraktortimen min i morgen ... Det kjennes godt i den lille minibilen min når det blåser ... BMW i3.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 31-01-24, 10:58   #463
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var nordvestlandet som ble verst rammet da ja. Farmor bodde på Nordmøre, og låven på nabogården blåste ned. Hos farmor var det bare et halvt uthus som løsnet og flyttet seg noen meter. Det landet bare centimetre fra bilen til min tante, som var der på besøk akkurat da, så det var flaks at ikke bilen ble skadet.

Gammel 31-01-24, 11:03   #464
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bergen var vel for langt sør til å være av de hardest rammede områdene i 92, det var vel nordvestlandet dengang også.

Nå slår visst Ingunn litt lenger nord enn først forventet og vi er nedgradert til oransje nivå her vi sitter på sunnmørskysten, og det er jo helt greit. For oss. Kjedelig for dem lenger nord som gikk fra oransje til rødt. Sterk vind blir det uansett og vi får bare ta det som det kommer.

Det kjedelige er at vi har en del rusk og rask rundt huset, plank og vinduskarmer og sånt etter at vi byttet vinduer og noe kledning, som skulle vært kjørt på fyllinga men vi eier jo ikke tiltaksevne her i huset så det ble bare liggende. En god del i garasjen og noe ute. Vi må få lånt oss en henger og kjøre det på fyllinga snart. Men har nå ryddet sammen sånn at det står nok over denne stormen her også.

Nerden i meg ønsker meg vindmåler da

Men enda er her egentlig rolig.

Gammel 31-01-24, 11:04   #465
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers har jeg fundert på om den "Karen"-hetsen har gjort noe med viljen til å si fra?

Mens jeg heller kjenner på følelsen "noen må da ta ansvar for å informere disse folka om hva som faktisk er greit".

Gammel 31-01-24, 11:18   #466
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ønsker meg en kollektiv dugnad på korrigering av lyd på offentlig transport, i hvert fall.

Gammel 31-01-24, 11:23   #467
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Folk som er høye på seg selv og tror at alt de sier og gjør må komme først.

Gammel 31-01-24, 11:34   #468
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ønsker meg en kollektiv dugnad på korrigering av lyd på offentlig transport, i hvert fall.

Og venteværelser, særlig der man er syk og sliten når man er, som for eksempel på sykehus. Men jeg er for feig til å si noe selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 31-01-24, 12:10   #469
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Skolen til 06 har ungen har nye lærere og lærere uten pedagogisk utdanning og evener i følge ungene. To av disse har fått mange klager, den ene blir byttet ut i Mars, den andre har fått hjelpelærer og ekstra timer.

Nå vil ungene hoppe av S matten og ta P matte som privatist. De har 2 i S matten og er overbevist om at de får 5 i P matten. Privatisteksamen 1300,-, som jeg skal betale.

3. år vil de på en annen skole. Nå skal yngste søke i samme nabolag. .

Sist redigert av Lavender : 31-01-24 kl 19:39.
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 31-01-24, 12:26   #470
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Og venteværelser, særlig der man er syk og sliten når man er, som for eksempel på sykehus. Men jeg er for feig til å si noe selv.

Da jeg lå på sykehuset i høst, snakket den siste romkameraten min på telefon på høyttaler i timesvis av gangen. Jeg var sliten nok som det var, men jeg tenkte mer på de på andre enden, som aldri ble informert om at de var på høyttaler. Mange av de ansatte kom inn under disse samtalene, men ingen sa noe. Jeg tenkte mange ganger å spørre de ansatte om dette var greit, men siden jeg ikke kom meg opp av senga på egenhånd, var jeg aldri i en setting hvor jeg kunne spørre litt diskré. I ettertid ser jeg at jeg burde sagt fra, men der og da orket jeg ikke dårlig stemning på rommet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 31-01-24, 12:31   #471
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfatter at det er mer kultur å snakke med høyttaler på telefon i andre land. Mange i øst og syd i Europa gjør det ofte, er min erfaring. Jeg vet ikke om det er for at de ikke vil holde opp telefonen til øret eller om de er redde for stråling (noen holder jo telefonen nesten opp til øret.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 31-01-24, 13:13   #472
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Her er dagvaktene sendt hjem kl 13 ig kveldsvaktene nå jobbe 13-23. Jeg skal selvfølgelig jobbe dobbelt og må nå sitte her til Ingunn bestemmer seg for at det skal være trygt å kjøre over bruene igjen. Bah!

Gammel 31-01-24, 13:59   #473
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Ellers har jeg fundert på om den "Karen"-hetsen har gjort noe med viljen til å si fra?

Jeg har fundert på om den har gjort noe med bruken av navnet Karen. Vil det være igjen noen Karen'er etterhvert?
Personlig bryr jeg meg ikke om ungdommen (nu til dags) kaller meg for Karen eller om jeg blir kalt kjerring eller hva nå folk kan finne på å kalle det når man sier ifra. Det har vel aldri vært populært at noen sier ifra? Jeg tenker på en "Karen" som sier ifra om ting som man ikke burde si ifra om, feks dame på feil tog, som lar sin sinnsstemning gå utover konduktør, eller vil ha special treatment.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 31-01-24, 14:30   #474
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker godt nyttårsorkanen og det var utrivelig. Husker jeg stod i vinduet og så på trær falle som fyrstikker og bølgeblikk suste forbi. Gjorde inntrykk.

vixen er aktiv nå  
Gammel 31-01-24, 18:46   #475
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Naboen har en leilighet de leier ut. Hun som bodde i den har flytta og ikke tatt med seg katten sin. Midt på kalde vinteren. Det er søren så slemt og uansvarlig. :-(

Nå har de som leide leilighet hos naboen vært og hentet Gråpus! Det hjalp å true med Mattilsynet, så takk til den dom tipsa om det.

Håper bare de passer på den nå!

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 01-02-24, 10:01   #476
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Fyr på nyhetene som i fullt alvor mener at Vinmonopolet sitt slipp i dag er "det viktigste som skjer i Norge i dag". Mens det er unntakstilstand i hele Nord-Norge ...

Gammel 01-02-24, 10:09   #477
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Mens hele byen var nede grunnet Ingunn gikk parkeringsvaktene ut og ga bøter. De har altså tuslet rundt mellom 18-19, men orkan i kastene, kun for å glede folk. Jeg er så fascinert. Resten av byen hadde fått beskjed om å holde seg inne.

Gammel 01-02-24, 10:53   #478
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Fyr på nyhetene som i fullt alvor mener at Vinmonopolet sitt slipp i dag er "det viktigste som skjer i Norge i dag". Mens det er unntakstilstand i hele Nord-Norge ...

Gammel 01-02-24, 10:57   #479
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Mens hele byen var nede grunnet Ingunn gikk parkeringsvaktene ut og ga bøter. De har altså tuslet rundt mellom 18-19, men orkan i kastene, kun for å glede folk. Jeg er så fascinert. Resten av byen hadde fått beskjed om å holde seg inne.

I Oslo fikk Ruter ganske krass kritikk for å ha gjennomført billettkontroller på et tidspunkt hvor det var fullstendig kaos i kollektivtrafikken. De tok selvkritikk og sa seg enige i at personale de hadde til rådighet heller burde ha vært brukt til informasjonsarbeid heller enn billettkontroll.

Gammel 01-02-24, 11:05   #480
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Dersom bilene er parkert slik at de hindrer f.eks. utrykning, kunne det vært hensiktsmessig, men om det er noen som har stått 5 min over på oppmerket parkeringsplass så tenker jeg at de kan ta seg en bolle.

annemede er aktiv nå  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.