Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-24, 15:19   #341
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Den helvetes kollektiv-manglende planleggingen i Oslo. I Oslo er det vinter. 3-4 måneder i året. Når alt av busstrafikk klapper sammen når det snør (litt/mye; her er man sikkert uenig), men ikke alt har vært ekstremvær den siste uka. Jeg er heldig, jeg kan ta hjemmekontor stort sett eller kjøre bil med piggdekk jeg kan parkere på egen gårdsplass, men jeg er Ekstremt Heldig Stilt, da. Men de fleste er jo ikke det, de er helt avhengig av en buss for å komme seg til og fra jobb og skole og barnehage og sykehusavtaler og hvahar du i tide.

Du burde ikke si noe. Du blir kappa huet av.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 15:32   #342
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bussen til knerten var innstilt da han skulle hjem fra skolen i dag.

Jeg trøstet ham med at de 20 minuttene i nedoverbakke var til å leve med. Men han er en sunn og frisk 16-åring. For noen hadde det vært snakk om mye mer enn 20 minutter og gjort den turen helt overkommelig.

(På disse tider i fjor satt knerten i rullestol. Vi synes det var pes i fjor, men jeg er VELDIG glad for at det ikke var tilfelle i år. Men nå beveger jeg meg jo over i "ting jeg er glad for".)

Gammel 26-01-24, 16:10   #343
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bussen til knerten var innstilt da han skulle hjem fra skolen i dag.

Jeg trøstet ham med at de 20 minuttene i nedoverbakke var til å leve med. Men han er en sunn og frisk 16-åring. For noen hadde det vært snakk om mye mer enn 20 minutter og gjort den turen helt overkommelig.

(På disse tider i fjor satt knerten i rullestol. Vi synes det var pes i fjor, men jeg er VELDIG glad for at det ikke var tilfelle i år. Men nå beveger jeg meg jo over i "ting jeg er glad for".)

Han min tar aldri bussen til og fra banen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 16:52   #344
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du burde ikke si noe. Du blir kappa huet av.

Av hvem og hvorfor? Jeg klager ikke på vegne av meg selv denne gangen, men for resten av husstanden - og alle de andre som virkelig blir rammet nå nesten daglig av dette her.

Anda er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 19:16   #345
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Den helvetes kollektiv-manglende planleggingen i Oslo. I Oslo er det vinter. 3-4 måneder i året. Når alt av busstrafikk klapper sammen når det snør (litt/mye; her er man sikkert uenig), men ikke alt har vært ekstremvær den siste uka. Jeg er heldig, jeg kan ta hjemmekontor stort sett eller kjøre bil med piggdekk jeg kan parkere på egen gårdsplass, men jeg er Ekstremt Heldig Stilt, da. Men de fleste er jo ikke det, de er helt avhengig av en buss for å komme seg til og fra jobb og skole og barnehage og sykehusavtaler og hvahar du i tide.

Ja, i dag må jeg si jeg har minimalt med forståelse. Det har snødd helt vanlig i dag. Men alle bussene i området har vært innstilt hele dagen, og det er ganske krise for de som trenger bussen i stedet for å gå 2 km oppover. Har man først behov for buss er gjerne behovet ekstra stort når føret på gangstiene er som nå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 19:21   #346
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ser vår lokalbuss som går mellom to t- bane stasjoner er jevnt og trutt innstilt om dagen. Tenkervmye på eldre som ikke kommer seg dit de skal. Ikke alle som har noen i nærheten som kan kjøre de hit og dit.

Så også i nettaviser nå at både Ruter og forrige byråd ved Raymond J. og Marie L. B. kalles inn på teppet av ny samferdsel byrå.

https://www.vartoslo.no/marit-kristi...-darlig/533963

Sist redigert av Millen : 26-01-24 kl 19:54.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 19:31   #347
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det høres jo helt håpløst ut i Oslo om dagen mtp kollektivtrafikk.

Gammel 26-01-24, 19:57   #348
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nå skal de øke prisene og kutte avganger frem til påske. .Bak betalingsmur, men kan lese hovedpoenget i ingressen.
https://www.vartoslo.no/bernt-reitan...l-paske/533820

Gammel 26-01-24, 20:43   #349
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater Star Wars! Det er bråkete og varer altfor lenge og det vises støtt hos oss. Vi har ett sted å oppholde oss (minus soverom) i leiligheten og da blir det massivt å bli utsatt for det hver helg. Bah. Enda mer irriterende er det selvsagt at jeg er den eneste som ikke liker det og derfor er den rare. Gruff.

Gammel 26-01-24, 21:16   #350
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler laptop og hodetelefoner og egen, selvvalgt serie/film, Blondie. Så kan de hadere bare såp på det de vil. (Sport, her i huset. Særlig fotball)

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 21:21   #351
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Og jeg er fascinert over de som klager over kollektiv i Oslo nå, høres jo ut som en vanlig dag på bygda.

Jeg er alltid så fascinert når vi er der ig besøker fastboende. De må ta buss/trikk/bane uansett, «for det er såååå langt». Ja, omtrent like langt som vi har til postkassa.

Neida. Joda. Tusler ut av gruffetråden før det er mitt hode som fyker.

Gammel 26-01-24, 22:18   #352
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne bodd på bygda. Sånn helt seriøst. Men jeg orker ikke leve et liv der barna mine og jeg er avhengige av å kjøre bil, det er faktisk hovedgrunnen til at mannen min ga fra seg odel (han føler dette enda sterkere enn meg). Sa da er det liksom ingen trøst at det er verre på bygda, vi bor her FORDI det er verre på bygda.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 22:34   #353
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, veldig glad for å bo et sted hvor jeg har gangavstand til det meste, og bussforbindelse til resten. Skal aldri mer bo på bygda, hadde aldri orket all den bilkjøringa. Særlig ungene, de jeg kjenner på bygda har knapt nok tid til annet enn å kjøre unger hit og dit. Men det er jo hvert sitt valg, dette er det vi har prioritert. Forskjellen er at her funker kollektivtransporten da. Akkurat nå i allefall.

Neida, har vært problemer her og, men ikke i nærheten av hvordan det har vært i Oslo. Men igjen, der er det godt å ha gangavstand til jobb og butikk, og ikke være avhengig av buss for å komme dit. Men seriøst, i framtida kan vi jo ikke holde på med at folk skal drive og kjøre rundt i hver sin bil, det er rett og slett ikke plass eller energi nok. Og derfor er vi HELT avhengige av kollektivsystem som fungerer. Og slik det er nå, med et kollektivsystem som ikke er tilpasset vårt klima, det er rett og slett ikke godt nok.

Sist redigert av My : 26-01-24 kl 22:49.
My er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 22:48   #354
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg hater Star Wars! Det er bråkete og varer altfor lenge og det vises støtt hos oss. Vi har ett sted å oppholde oss (minus soverom) i leiligheten og da blir det massivt å bli utsatt for det hver helg. Bah. Enda mer irriterende er det selvsagt at jeg er den eneste som ikke liker det og derfor er den rare. Gruff.

Jeg elsker STAR WARS, det er favorittfilmer over alle favorittfilmer. Men jeg ser på det på Macen min med headset, så mannen som ikke liker det slipper.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-01-24, 22:57   #355
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mitt og det ene barnets liv er liksom lagt opp til at kollektivtrafikken går. Jeg har 14 km til jobb og absolutt ingen parkeringsmuligheter. Hun har 16 km til skole. Da er det jo ikke rart man blir en smuuuuuuuule irritert over å betale 1600 i måneden for noe som ikke har fungert på ukesvis.

Gammel 26-01-24, 23:43   #356
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Man legger jo opp livet etter hvor man bor. For meg er det for eksempel uaktuelt med bil til jobb. Da er kollektivt alternativet. Jeg bruker 2,5 t på å gå en vei. Det prøvde jeg i forrige uke. Irritasjonen når ting ikke går som det skal er stor. Heller sjeldnere avganger som går, enn sånn det er nå. Men å øke prisen når kaoset har vært som nå etter jul oppleves det som umusikalsk å øke prisene (selv om jeg vet at det har vært bestemt lenge).

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 27-01-24, 05:21   #357
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg anbefaler laptop og hodetelefoner og egen, selvvalgt serie/film, Blondie. Så kan de hadere bare såp på det de vil. (Sport, her i huset. Særlig fotball)

Ja, det kunne bært en løsning (bortsett fra at jeg ikke har annet enn jobb-PC og den la jeg trassent igjen på jobb).
Jeg tror det kjedeligste er at jeg gledet meg til hyggelig fredagskveld sammen. I dag foreslår jeg brettspill.

Gammel 27-01-24, 10:58   #358
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Egentlig har jeg full forståelse for irritasjonen. Jeg er bare sur på kollektivtrafikken her. Som dere sier, her må vi kjøre. Og det er faen ikke bygd engang. En liten by, nemlig, men bussene går en gang i året.

Gammel 27-01-24, 21:46   #359
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om jeg gruffer litt over at Klopp gir seg i Liverpool. Personlig bryr jeg meg ikke, men jeg bor med noen (spesielt en) som går gjellom alle sorgfasene nå.
I går: Trist. I dag: sint.

Sist redigert av Karamell : 27-01-24 kl 23:19.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-01-24, 21:52   #360
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Lurer på om jeg gruffer litt over at Klopp gir seg i Liverpool. Prsonlig bryr je gmeg ikke, men bor med noen (spesielt en) som går gjellom alle sorgfasene nå. I går: Trist. I dag: sint.

Du kan jo prøve deg med å nevne at Mourinho er ledig på markedet, bare for å se hva som skjer liksom...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.