Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
Men hun har fortsatt uten skygge av tvil klipt og limt fra andres tekst, uten kreditering. Og i relativt stort omfang, inkludert avsnitt som angivelig rapporterer hva informantene deres sier. Det har faktisk ikke noe å si om oppgaven som helhet framstår som ganske bra.
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
Kanskje en av de viktigste tingene det er meningen at man skal lære når man tar en master, er å skrive vitenskapelig, etterettelig og etterprøvbart. Det går ikke an å fire på det prinsippet.
Helt enig. Og dette terpes studenter på (i alle fall på "mitt" studiested). Det har alltid vært former for plagiatkontroll, men den i 2014 var betraktelig mindre dekkende enn hva dagens er. "Redigeringsfeil" og "glemte å fjerne det", "feil utgave av filen", "ble noe kluss med EndNote".... De som jobber med slikt hører alle disse og mere til. Det er studentens ansvar uansett, og gjør du feil så må du ta ansvaret for det. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at Nord må komme til plagiatkonklusjon her. Og da mener jeg hun ikke kan bli sittende. Juks er juks.