Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Jeg har begynt å lure på om det er mer uryddighet i livene til disse regjeringsfolka enn hos de fleste andre. En ting er det som gikk på pendlerleiligheter og som åpenbart er et kulturproblem - man sosialiseres inn i noe som bare finnes der og som aldri hadde blitt godtatt andre steder. Men om mange har et eller annet som ville ta seg dårlig ut når avisene finner det? Jeg har aldri skrevet en masteroppgave og vet ikke hva som kommuniseres om plagiering/tekst… men jeg vet jo at det jeg skriver påvirkes av det jeg leser. Jeg plukker opp formuleringer og reproduserer nok noe av det. Til nå har jeg tenkt at plagiering går på kopiering av resultater/tankegang/konklusjon og ikke enkeltsetninger. DET er jeg sikker på at jeg ikke ville blitt tatt på, men om det er noe annet i livet mitt som ikke hadde tålt journalister? Jeg aner ikke.
Det er bra at det graves, men jeg håper ikke at det blir alt for intenst heller. Vi trenger at de som styrer er mennesker også. Spørsmålet går vel på feil vs juks på viktige områder.