|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#461 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg er enig i at Kjerkols tekstlige likheter er annerledes enn Borchs. Men jeg syns godt de kunne skrevet om setningene sine litt gitt! For å være snill kan jeg si at dette var slurvete av dem. Egentlig er jeg rasende etter å ha jobbet masse med å skrive egne metodebeskrivelser.
![]() |
#462 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Dette. Hadde ho sagt juks eller plagiat, hadde ho lagt seg flat. «Tekstlikhet» er ikkje å legge seg flat.
![]() |
![]() |
#463 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeAltså, dette er ikke mitt fagfelt i det hele tatt, men jeg synes det ikke er helt ok at de så åpenbart har kopiert metoden også, ikke bare metodeteksten. De har funnet en metode de synes høres smart ut, og så har de bare gjort akkurat det samme selv, innenfor et helt annet felt. Jeg synes kanskje ikke "one size fits all" passer innen akademia. Men som sagt, jeg har egentlig ikke peiling.
![]() |
#464 |
Ad astra
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHun har identiske funn, ordrett, hos sine informanter som hos de i en tidligere oppgave. Dette kan neppe handle om metode…
![]() |
#465 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeInformantene til Kjerkol og Informantene til de som har skrevet de andre hovedoppgave sier akkurat det samme.. De har vel ikke samme Informanter?
![]() |
#466 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Har du lest saken? Det dreier seg ikke om å bare formulere seg likt.
![]() |
![]() |
#467 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tenk, informanter som sier ordrett det samme! For en uflaks!
![]() |
#468 |
Sviiisj!!
|
Nei, jeg har ikke lest, så dette er på generelt grunnlag. Ville bare få fram at det ikke nødvendigvis er så svart hvitt.
![]() |
#469 |
Sviiisj!!
|
Herregud, nei det er jo noe annet.
![]() |
#470 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeNåvar det jeg som skrev først at hun innrømmet at og la seg flat..Meddet mente jeg at i forhold til de andre statsrådene som hsr gått innrømmet hun med engang, det var ikke "jrg gjorde deg ikke".
![]() |
#471 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHvis hun har gjengitt resultatene fra en annen masteroppgave som sine egne, og det ikke er en grunn til det, for eksempel fordi de har samarbeidet om datainnsamling men bruker utsagnene til forskjellige formål, er det jo ikke bare plagiat, men også forskningsjuks.
![]() |
#472 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeMedstudenten Kjerkol skrev oppgaven med er rektor. De vet begge bedre enn dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Hertuginne
|
Jeg tror nok de har hver sin datainnsamling, men har vært "kreative" når de har dratt konklusjoner fra dataene og hentet litt "inspirasjon" fra en tidligere oppgave. Eller som vi ville sagt på siv.ing-studiene i gode gamle dager: kokt litt av en annen oppgave.
![]() |
#474 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeEr det ikke en parafrasering, på en måte? En måte å sammenfatte et totalinntrykk fra mange intervjuer? Superrart med eksakt samme formulering, da!
![]() |
#475 |
rakkarpus
|
Ut fra eksempler i media virker det som dette. Men jeg har jo ikke sett hele oppgaven hennes. Men eksempler fra media ser ut til å vise at informantene sier akkurat det samme, og Kjerkol og den andre oppgaven ordlegger seg på samme måte når de omtaler hvordan informantene uttaler seg. Men hun skriver sikkert om informantene og hvordan de ordlegger seg i andre deler av oppgaven uten å tekstkopiere?
![]() |
#477 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeOppgaven ligger åpent ute på nett: https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/.../11250/2832567 |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Librocubicularist
|
Den "Rekker ikke å snu seg..."-formuleringa er jo spesiell å ha ordrett lik. Det er ikkje metode, men fri tekst. Eg trekker det eg sa over tilbake.
![]() |
![]() |
#479 |
Librocubicularist
|
Men ho bagatelliserer sin eigen overtredelse ganske mykje gjennom ordval.
![]() |
![]() |
#480 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeLurt av henne å gjøre det så raskt. Og vi har jo snakket om tidligere; hvor vanskelig det kan være veldig vanskelig i en sånn storm, å klare å se klart og ikke bare bli stående fast i denial. Så det er lurt og bra, det altså.
![]() |
|
|