Sv: Hva har gjort deg glad i dag #16
I dag er jeg glad for at alle i min familiechat som rundt 1430 fikk meldingen om trafikkulykken kunne bekrefte at de var enten på hjemmekontor eller kontor.
Og jeg fikk ingen telefon rundt kl 16 fra politiet som skulle varsle pårørende.
Ja, jeg kommer meg ikke hjem på en stund, men jeg skulle jobbe overtid til rundt 20 uansett, dersom det fortsatt er mye kø så jobber jeg en time til. Veien er nå delvis åopnet med manuell dirigering i et felt, så det kommer til å løse seg, det tar bare tid, ettersom det er noen tusen biler i kø . Jeg har ikke verrifisert kilden helt nøye, men det er angitt en døgntrafikk på 10-11 tusen biler. Veldig mange av dem i rushen naturlig nok. Veien har vært helt stengt fra 14 til 1630 og er nå delvis åpnet. Det finnes ikke omkjringsveier (elle joda, rundt samme tid som de åpnet veien delvis så fikk de omdirigert noe ferger sånn at det finnes sånnsett en omvei. Bare et par ferger involvert da, for en vei som vanligvis er sånn 15 km lang.)
Jeg er ikke så innmari glad for at det ikke er så stor bevegelse i saken ang å bygge en tunell som gir oss en alternativ rute å kjøre. Men jeg er meget lykkelig over at jeg sitter trygt på kontorstolen min, mannen min er hjemme med alle de tre ungene våre, og ingen av oss eller våre nære var i den bilen som kræsja med en lastebil i 70 sona.