Sv: Filosofi (transperson som eksempel)
Jeg husker ikke strikke-gate, og nå er jeg usikker på om jeg ved å spørre, gjør akkurat det dere er inne på, ikke skal gjøre. (Men hvis noen strømmer over av lyst til å forklare, så for all del ).
Angående å "spørre folk om hvordan underlivet deres ser ut", så er det selvsagt en omskrivning. Eller, altså, jeg har sett klipp fra helt UTROLIG kleine intervjuer der folk faktisk spør omtrent så direkte.
Men jevnt over, så spør folk om noe de tenker er relativt uskyldig ("ja, så er du, som ble født som biologisk mann, blitt til biologisk kvinne nå?"), uten å stoppe og tenke over at "shit, det jeg EGENTLIG spør om nå, er hvorvidt denne personen har foretatt en operasjon som innebærer at det og det gjøres med penisen som var der, det og det har blitt gjort for å lage en vagina, og det og det gjøres for at denne vaginaen skal bli værende der". Det er EKSTREMT intimt! Jeg husker da en tante spurte om jeg hadde måttet sy etter fødsel, og hvordan underlivet mitt opplevdes etter det? Det er liksom i den gata, bare verre.
EDIT: Og for å være helt tydelig, jeg syns folk BURDE stoppe og tenke på "hva betyr det egentlig, å spørre om det jeg spør om nå?"
Sist redigert av Polyanna : 12-01-24 kl 18:10.
|