Sv: Märtha Louise og media
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Men er han noe sprøere enn andre gærne religiøse?
For han er jo «bare» en batshit crazy pastor, som har funnet den perfekte plattform i form av en norsk prinsesse.
Jeg vet ikke om han er sprøere enn andre gærne religiøse. Men jeg tror kanskje det - den veldig aggressive måten han svarer ut kritikken på, og måten han isolerer Märtha fra både nordmenn og familien hennes på, er i hvert fall på den ganske farlige siden av batshit crazy. Og jeg tenker at de fleste gale ekstremkristnie ikke har i nærheten av samme posisjon i som han har, og ikke når ut til i nærheten av så mange nordmenn som han gjør nå.
Og jeg tenker at det blir litt whataboutism å hevde at andre er like gærne eller gærnere enn ham. Det er han som har direkte tilknytning til kongefamilien, som poster fra kongefamiliens eiendommer og bruker hele kontaktnettet til kongefamilien, og det er ille uansett om det finnes andre som er like gale som ham i verden.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|