Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-23, 22:55   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg mener uansett at rasismeanklagene til DV er bak mål i denne saken. Kritikken han får handler om uttalelsene hans og forretningsmetoene hans -- og alle uttalelsene hans om kvinner, om barn og kreft og nå om barn og raserianfall. Jeg ville selv vært akkurat like kritisk uansett hudfarge - og det gjelder virkelig svært mye av kritikken han får.

Måten han omtaler Norge og nordmenn på, synes jeg er skremmende - han setter Märtha i en posisjon hvor hun plutselig må ta avstand fra hele oppveksten sin, fra familien sin, fra kulturen sin og fra landet hun har vokst opp i, når hun sitter der og nikker bekreftende til alt han får til å lire av seg om Norge og nordmenn.

Ja, han har rett i at rasisme er et problem, men den massive kritikken han får, handler om noe helt annet enn rasisme. Jeg synes han er skummelt manipulerende i kommunikasjonen sin, og det er mange som ser røde flagg i både HVA han kommuniserer og måten har gjør det på. Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg så de videoene han har lagt ut på Tiktok. tenk å synke så lavt.

Ja, vi trenger et oppgjør med den utbredte rasismen i samfunnet,. Men DV er virkelig ikke en case som passer for å gjøre det. Jeg får grøssninger av den manipulasjonen han driver med og hersketeknkkene han bruker.

Jeg synes han er skummel og han er virkelig en helt reell trussel mot kongefamiliens posisjon og anseelse. Man uansett hva som skjer, hvem som sier hva og hva som skjer med ham og Martha, så vil historien hans alltid være at han får så mye motstand fordi han er svart, og fordi folk ikke "forstår".

Ja, rasisme er at stort og hjerteskjærende problem som vi som samfunn må ta på alvor.

Men det er faktisk himla stygt sig manipulerende å prøve å gjøre seg uangripelig ved å hevde at man får kritikk fordi man er brun, når kritikken handler om at man er en manipulerende juksemaker.

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Enig i det - men jeg synes veldig mange anerkjenner rasismen, men hevder at det må skilles mellom det og kritikk av virksomheten hans/uttalelsene hans også i det offentlige rom?

Edit: Det er sikkert også fort gjort å føle seg avvist på rasismeanklager når folk hele tiden hevder at de kritiserer noe annet. Men noen ganger mener jeg at han, når han går ut slik kan gjør - må diskutere det folk faktisk kritiserer ham for, og ikke bare rope rasisme hver gang han får kritikk eller negativ oppmerksomhet. Hvis han hadde vært en klok kommunikatører (eller tatt i mot gode råd fra noen som kan slik), hadde han hatt en helt annen tilnærming til dette.

(Men jeg ser jo en kjip (og farlig for de som er nære) personlighetsforstyrrelse i måten han oppfører seg på, da.)

Her er det jeg sitter med i hodet mitt, som Pøblis formulerer så treffende.

Gammel 20-12-23, 00:19   #2
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Så enig med Pøblis.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.