Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-23, 14:46   #461
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Vel, Polyanna, nå ser jeg for meg MM.

Jeg var usikker på om jeg klarte å formidle de riktige bibelbelte-vibbene med den dialektskrivingen, men nå føler jeg at jeg lyktes.

Gammel 15-12-23, 15:10   #462
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Vel, Polyanna, nå ser jeg for meg MM.

Kanskje hun kan ta Durek i ørene og jage ut litt grums?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-23, 15:17   #463
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Kanskje hun kan ta Durek i ørene og jage ut litt grums?

Haha, ja - noen burde lage den videoen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-23, 19:52   #464
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det siste intervjuet nå er jo bare veldig spesielt. Vil de bli mislikt? Liker offerrollen, kanskje, den er vel kjent og kjær.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-23, 20:00   #465
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det siste intervjuet nå er jo bare veldig spesielt. Vil de bli mislikt? Liker offerrollen, kanskje, den er vel kjent og kjær.

Hvor?

Gammel 15-12-23, 20:13   #466
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

https://www.aftenbladet.no/drset/i/L...er-inni-ungene

Gammel 15-12-23, 20:24   #467
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ingen testbarn. Skuffet.
Jeg prøver det på mannrn neste gang jeg ikke får det som jeg vil, for det er da helt urimelig og sikkert forårsaket av den teite fornuftsdemonen.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-23, 20:24   #468
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

https://www.dagbladet.no/kjendis/de-...stene/80683790

Why????
Og ML fremstår fremdeles ikke dom særlig oppvakt.

Gammel 15-12-23, 20:29   #469
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herreguuuuud! Altså går det an å være mer full av seg selv og full av bullshit?! Jeg tviler ikke på at han blir møtt med rasisme i en del sammenhenger, men han henger jo absolutt alt i den kurven.

Og han der stakkars manageren eller hva han er som må springe etter og forklare hva hva egentlig mener. Jadda.

Gammel 15-12-23, 20:46   #470
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Han ville vel ikke brukt akkurat de ordene.

Gammel 15-12-23, 21:15   #471
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

https://www.dagbladet.no/kjendis/de-...stene/80683790

Why????
Og ML fremstår fremdeles ikke dom særlig oppvakt.

Akkurat at overklassen historisk sett har vært svært rasistiske og at de fleste av oss i Norge ikke har begrep om hva rasisme er fordi vi aldri har opplevd det på kroppen tenker jeg vi skal gi han rett i.
Ut over det kan han jo ta seg en diger bolle. Med mansplaining, hersketeknikk, offerrolle, forhistorisk pastor, sukat og rosin i!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-23, 21:32   #472
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes han kan ta en bolle mht nedlatende prat om hvem som vet noe om rasisme, og det norske folk generelt. Det er ikke hyggelig. For å ta meg og min hvite hud som eksempel; jeg kan selvsagt aldri vite hvordan det er å være mørkhudet. Men en viss innsikt har jeg da likevel. Ærlig talt.

Gammel 18-12-23, 22:18   #473
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes han kan ta en bolle mht nedlatende prat om hvem som vet noe om rasisme, og det norske folk generelt. Det er ikke hyggelig. For å ta meg og min hvite hud som eksempel; jeg kan selvsagt aldri vite hvordan det er å være mørkhudet. Men en viss innsikt har jeg da likevel. Ærlig talt.

Det er ikke alltid det er nok med "en viss innsikt". Jeg vet selvsagt ikke hvor mye innsikt akkurat du har på det å være mørkhudet, men jeg vet i alle fall med meg selv at jeg har fått mye større innsikt i hvordan det er å være mørkhudet etter at jeg fikk meg en god venninne som var mørkhudet. Og jeg fikk også mye større forståelse for hvordan det er å være mørkhudet, hvor mye rasisme det finnes der ute og hvordan den arter seg, etter at et nært familiemedlem giftet seg og fikk barn med en som var mørkhudet.

Som hvit er vi privilegerte på mange områder fullstendig uten at vi er klar over det. Jeg ble for eksempel ganske sjokkert over at min venninne forteller at hun nesten aldri går inn i konflikter, uavhengig av om hun har rett eller ei, men heller tar en unnskyldende og beklagende holdning. Hennes mørke hudfarge gjør at hun allerede i utgangspunktet blir sett på som "vanskelig og krevende". Og ungen hennes blir utsatt for rasisme og omtalt som ape. Ja, faktisk!

Så at det finnes rasisme i Norge, og at vi hvite ikke helt forstår omfanget og hvordan dette påvirker, det er jeg helt sikker på. Men at nordmenn på noe vis skal være verre enn folk fra andre land - for eksempel verre enn folk i USA - det går jeg ikke med på.

Durek møter massiv motbør i Norge av to årsaker:

1) Det han sier og mener er fullstendig på bærtur, og
2) Han er sammen med datteren til Norges konge.

I denne sammenhengen er ikke hudfargen hans spesielt viktig. Faktisk vil jeg påstå at den for meg er fullstendig uviktig. Slik tror jeg det er for de aller fleste andre nordmenn også.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-23, 22:32   #474
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig, Lille meg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-23, 23:34   #475
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Alt Lille meg sa.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-23, 00:27   #476
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig med Lille Meg. Jeg har selv to brune barn, ett brunt bonusbarn og to brune bonussønner fra et tidligere forhold (alle tre ned hvite fedre og brune mødre). Hadde senest i kveld en samtale med bonussønn fra tidligere forhold om det å være brun i Norge og den forskjellsbehandlingen man møtes med og manglende forståelse for hva det er og hvordan det føles.

Men det er ikke derfor vi kritisere Durek. Og det er ødeleggende for faktisk rasisme å dra rasismekortet i denne konkrete saken.

Gammel 19-12-23, 08:03   #477
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jeg vet alt det du skriver, Lille meg. Jeg har aldri sagt det ikke er rasisme i Norge, det er jo åpenbart for enhver opplyst person. Det er noe av grunnen til at jeg synes han kan ta seg en bolle når han snakker om Norge og hvordan vi er.

Gammel 19-12-23, 09:23   #478
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er fortvilende med dette er at han blir utsatt for rasisme, det er det ingen tvil om. Men i stedet for å peke på den reelle rasismen, blir en hver kritikk møtt med beskyldninger om rasisme. Det gjør det vanskelig å håndtere den faktiske rasismen, samtidig som det sår tvil om hvorvidt han blir utsatt for rasisme eller ei. Og dette går ut over andre som også blir utsatt for rasisme.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-23, 09:33   #479
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det som er fortvilende med dette er at han blir utsatt for rasisme, det er det ingen tvil om. Men i stedet for å peke på den reelle rasismen, blir en hver kritikk møtt med beskyldninger om rasisme. Det gjør det vanskelig å håndtere den faktiske rasismen, samtidig som det sår tvil om hvorvidt han blir utsatt for rasisme eller ei. Og dette går ut over andre som også blir utsatt for rasisme.

Jeg er enig. Dette gjør det veldig vanskelig. Jeg, og de aller fleste andre, kritiserer Durek Verrett på et helt annet grunnlag enn hudfarge og etnisitet. Men noen veldig få blander kortene, og gir ham rett i rasismebeskyldningene. De ødelegger så utrolig mye.

Gammel 19-12-23, 09:48   #480
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke «noen veldig få», altså. Rasisme er mye mer utbredt enn dere tror. I tillegg kommer den mer ubevisste rasismen, der man forskjellsbehandler en med annen hudfarge og kultur og reagerer sterkere eller annerledes man ville gjort med en med samme hudfarge og kultur som en selv.

Og jeg tror også at for en som Durek, så blir det vanskelig å skille. Han kommer fra et miljø der hans religiøsitet er mye mer akseptert, og barneoppdragelse blir sett på som mye mer en privatsak enn her. I tillegg blir han utsatt for massiv rasisme, og da er det ikke veldig rart at man ikke greier å skille på det vi mener er konstruktiv kritikk.

Jeg ser også at blant endel unge med annen hudfarge er han en helt. Det er ungdom som også er vant til å få kritikk for hudfarge og religion.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.