|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#461 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Märtha Louise og media
Jeg var usikker på om jeg klarte å formidle de riktige bibelbelte-vibbene med den dialektskrivingen, men nå føler jeg at jeg lyktes.
![]() |
#463 |
Panzerekstremfeminist
|
Haha, ja - noen burde lage den videoen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet siste intervjuet nå er jo bare veldig spesielt. Vil de bli mislikt? Liker offerrollen, kanskje, den er vel kjent og kjær.
![]() |
#466 |
Tatt på
|
![]() |
#467 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ingen testbarn. Skuffet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Märtha Louise og mediahttps://www.dagbladet.no/kjendis/de-...stene/80683790
![]() |
#469 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaHerreguuuuud! Altså går det an å være mer full av seg selv og full av bullshit?! Jeg tviler ikke på at han blir møtt med rasisme i en del sammenhenger, men han henger jo absolutt alt i den kurven.
![]() |
#471 |
can-jur
|
Akkurat at overklassen historisk sett har vært svært rasistiske og at de fleste av oss i Norge ikke har begrep om hva rasisme er fordi vi aldri har opplevd det på kroppen tenker jeg vi skal gi han rett i.
![]() |
![]() |
#472 |
Unik
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg synes han kan ta en bolle mht nedlatende prat om hvem som vet noe om rasisme, og det norske folk generelt. Det er ikke hyggelig. For å ta meg og min hvite hud som eksempel; jeg kan selvsagt aldri vite hvordan det er å være mørkhudet. Men en viss innsikt har jeg da likevel. Ærlig talt.
![]() |
#473 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Det er ikke alltid det er nok med "en viss innsikt". Jeg vet selvsagt ikke hvor mye innsikt akkurat du har på det å være mørkhudet, men jeg vet i alle fall med meg selv at jeg har fått mye større innsikt i hvordan det er å være mørkhudet etter at jeg fikk meg en god venninne som var mørkhudet. Og jeg fikk også mye større forståelse for hvordan det er å være mørkhudet, hvor mye rasisme det finnes der ute og hvordan den arter seg, etter at et nært familiemedlem giftet seg og fikk barn med en som var mørkhudet.
![]() |
#475 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Märtha Louise og mediaAlt Lille meg sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaHelt enig med Lille Meg. Jeg har selv to brune barn, ett brunt bonusbarn og to brune bonussønner fra et tidligere forhold (alle tre ned hvite fedre og brune mødre). Hadde senest i kveld en samtale med bonussønn fra tidligere forhold om det å være brun i Norge og den forskjellsbehandlingen man møtes med og manglende forståelse for hva det er og hvordan det føles.
![]() |
#477 |
Unik
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg vet alt det du skriver, Lille meg. Jeg har aldri sagt det ikke er rasisme i Norge, det er jo åpenbart for enhver opplyst person. Det er noe av grunnen til at jeg synes han kan ta seg en bolle når han snakker om Norge og hvordan vi er.
![]() |
#478 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet som er fortvilende med dette er at han blir utsatt for rasisme, det er det ingen tvil om. Men i stedet for å peke på den reelle rasismen, blir en hver kritikk møtt med beskyldninger om rasisme. Det gjør det vanskelig å håndtere den faktiske rasismen, samtidig som det sår tvil om hvorvidt han blir utsatt for rasisme eller ei. Og dette går ut over andre som også blir utsatt for rasisme.
![]() |
![]() |
#479 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er enig. Dette gjør det veldig vanskelig. Jeg, og de aller fleste andre, kritiserer Durek Verrett på et helt annet grunnlag enn hudfarge og etnisitet. Men noen veldig få blander kortene, og gir ham rett i rasismebeskyldningene. De ødelegger så utrolig mye.
![]() |
![]() |
#480 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet er ikke «noen veldig få», altså. Rasisme er mye mer utbredt enn dere tror. I tillegg kommer den mer ubevisste rasismen, der man forskjellsbehandler en med annen hudfarge og kultur og reagerer sterkere eller annerledes man ville gjort med en med samme hudfarge og kultur som en selv.
![]() |
|
|