|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 11.213
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidHøres jo greit ut. Særlig mer til helse, eldre, skole og fritid. Men kollektiv prisene irriterer meg, alle fire i husholdningen har mnd kort, bilen står i gården og taper verdi, det er for dyrt å kjøre med betalparkering på jobb og bompenger selv for el, fem passeringer. I tillegg til avskrekkende køer. Skal jeg virkelig bruke 25 000,- på elsykkel også. Sykler 40 km hver dag, det blir ikke mange dagene pr uke. Flatt er det ikke fra Sinsen og opp.
__________________
06 & 08 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid
Jeg vet ikke hvor "opp" er for deg, men jeg sykler fra Sinsen og virkelig opp hjem fra jobb, og kan varmt anbefale el-sykkel. Det er jo en vinn-vinn-situasjon for både deg og for miljøet.
__________________
♥ Storebror, des. 2010 ♥ Lillesøster, mar. 2020 ♥ Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 11.213
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeidEt månedskort til 850,- er overkommelig, det samme med ungenes kort til 299,- og 399,-. Men for husholdningen totalt er det mye penger når det også står en nesten ubrukt bil i gården som taper seg i verdi, koster med forsikring og nå trafikkavgift. Og bompasseringene i området er skjevt fordelt, jeg passerer fem stk på 40 km. Har kollegaer som passerer en bom på samme antall km.
__________________
06 & 08 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid
Ja, hvis alternativet er å sykle like ofte med vanlig sykkel. Men slik jeg forstår det, er det ikke det. Vi har elsykler begge to, og det gjør at vi sykler til og fra jobb stort sett hver dag vår, sommer og høst. Det ville ingen av oss gjort med vanlig sykkel. Jeg syklet en del, men med vanlig sykkel er jeg avhengig av å kunne dusje på jobb og med én gang jeg kommer hjem, og da tar det for mye ekstra tid. Alternativet til elsykkel er derfor t-bane og buss, og da er helsefordelene helt klart større med elsykkel. Økonomisk lønner det seg nok neppe, innen syklene er "betalt ned" med å ikke kjøpe månedskort, må de nok byttes ut.
__________________
♥ Storebror, des. 2010 ♥ Lillesøster, mar. 2020 ♥ Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|