Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-23, 22:55   #1
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo-budsjett og borgerlig samarbeid

Høres jo greit ut. Særlig mer til helse, eldre, skole og fritid. Men kollektiv prisene irriterer meg, alle fire i husholdningen har mnd kort, bilen står i gården og taper verdi, det er for dyrt å kjøre med betalparkering på jobb og bompenger selv for el, fem passeringer. I tillegg til avskrekkende køer. Skal jeg virkelig bruke 25 000,- på elsykkel også. Sykler 40 km hver dag, det blir ikke mange dagene pr uke. Flatt er det ikke fra Sinsen og opp.

Gammel 12-12-23, 23:43   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Høres jo greit ut. Særlig mer til helse, eldre, skole og fritid. Men kollektiv prisene irriterer meg, alle fire i husholdningen har mnd kort, bilen står i gården og taper verdi, det er for dyrt å kjøre med betalparkering på jobb og bompenger selv for el, fem passeringer. I tillegg til avskrekkende køer. Skal jeg virkelig bruke 25 000,- på elsykkel også. Sykler 40 km hver dag, det blir ikke mange dagene pr uke. Flatt er det ikke fra Sinsen og opp.

Jeg vet ikke hvor "opp" er for deg, men jeg sykler fra Sinsen og virkelig opp hjem fra jobb, og kan varmt anbefale el-sykkel. Det er jo en vinn-vinn-situasjon for både deg og for miljøet.

At det er dyrt og upraktisk å kjøre bil er helt strålende.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 12:40   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Et månedskort til 850,- er overkommelig, det samme med ungenes kort til 299,- og 399,-. Men for husholdningen totalt er det mye penger når det også står en nesten ubrukt bil i gården som taper seg i verdi, koster med forsikring og nå trafikkavgift. Og bompasseringene i området er skjevt fordelt, jeg passerer fem stk på 40 km. Har kollegaer som passerer en bom på samme antall km.

Input, jeg avslutter 20 km med Sinsen - Bretvedt, den er seig, men jeg klarer det. Og det er mer helsefordel, mer økonomisk og mer miljøvennlig enn å kjøpe en elsykkel. Har testet sykkelvei Økern, Risløkka og nord også. For proffsyklisten er dette flat mark, jeg følte ikke det.

Hvis commuter billettene blir borte bør jeg velge bil og sykkel, eller mnd kort og sykkel. Skal jeg presentere kl 08:30 er det veldig godt å vite at jeg er på jobb i god til innen. Det er jo litt spenning med Ruter da. Jeg fikk et lite raserianfall etter påske. Alt er i rute før jeg går til toget, alle tog kansellert når jeg kommer ned. Dette var i serien av tidenes mest forsinkede VY vinter for L1. Da ble det bil en stund.

Gammel 13-12-23, 15:25   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Input, jeg avslutter 20 km med Sinsen - Bretvedt, den er seig, men jeg klarer det. Og det er mer helsefordel, mer økonomisk og mer miljøvennlig enn å kjøpe en elsykkel.

Ja, hvis alternativet er å sykle like ofte med vanlig sykkel. Men slik jeg forstår det, er det ikke det. Vi har elsykler begge to, og det gjør at vi sykler til og fra jobb stort sett hver dag vår, sommer og høst. Det ville ingen av oss gjort med vanlig sykkel. Jeg syklet en del, men med vanlig sykkel er jeg avhengig av å kunne dusje på jobb og med én gang jeg kommer hjem, og da tar det for mye ekstra tid. Alternativet til elsykkel er derfor t-bane og buss, og da er helsefordelene helt klart større med elsykkel. Økonomisk lønner det seg nok neppe, innen syklene er "betalt ned" med å ikke kjøpe månedskort, må de nok byttes ut.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.