Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-23, 12:34   #161
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har i grunnen bare kjøpt en julegave (i tillegg til å betale meg inn i en spleiset gave), og den kan fort bli konvertert til en bursdagsgave, siden mottaker har bursdag tidligere i desember, og gaven kan komme til nytte før julaften. I tilfelle må jeg finn på noe annet i julegave (hvis ikke må jeg selvsagt finne en annen bursdagsgave). Men har i det minste tenkt ut noen ideer til gaver, og så godt som bestemt meg for en, som jeg bare må få bestilt. Så jeg er i gang. Innen 8.desember må jeg være ferdig med alle gavene som skal til min side av familien, for da reiser jeg for å treffe dem. Men det skal jeg nok få til, i år også.

Jentungen selger diverse til inntekt for klassetur, så enkelte får nok noe av det. Sokker eller spekepølser. Slike som f.eks min stefar, som liksom ikke skal ha noe, men som jeg alltid gir noe til likevel.

Gammel 09-11-23, 12:37   #162
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her skjer det skrekkelig lite juleforberedelser på tross av at jeg pleier å starte tidlig. Jeg er ferdig med kalendergavene til barna (håper jeg har telt riktig) og mangler bare å pakke dem inn. Jeg har handlet inn ribbe og alt krydderet jeg trenger til å lage ribbesylte. Tenkte jeg skulle gjøre det denne helgen, men så ble visst alle dagene opptatt med andre ting så får prøve igjen en annen gang. Har en plan om å bestille litt julegaver i løpet av helgen. Jeg og datteren min var ute i går og handlet julegaver til venninnene hennes så da er det i boks i det minste.

Gammel 09-11-23, 13:01   #163
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har så mange hyggelige planer for desember.

Teaterforestillinger, fest på jobben, hytteturer, julemarkeder. Jeg gleder meg

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-23, 14:04   #164
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg mangler tre kalendergaver, men jeg vet hva det skal bli- må bare vente på black friday og se om det kommer noe salg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 13:49   #165
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har bestilt første julegave; da er jeg i gang i det minste.

Gammel 11-11-23, 13:52   #166
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig med min del av familiekalenderen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 23:00   #167
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Endelig i gang her også. Kjøpt en julegave samt julekalendere til 3 av 4 barn + 1 svigersønn, og ikke minst; begynt å julepynte hytta. Vil ikke pynte hjemme ennå, men på hytta er det liksom helt innafor.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-23, 23:55   #168
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har kjøpt en julegave og strikket mange. Har ingen oversikt enda, må lage liste. Julelys er hengt opp ute.
Har også kjøpt inn gaveposer.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 00:48   #169
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har såvidt startet med innkjøp. Jeg må legge planer på et ark eller i skjema. Jeg pleier ha alt for mye av det i hodet. Vi får det til og jeg stresser ikke all verden. Men er alltid veldig sliten etterpå, så det er helt klart noe jeg må gjøre litt smartere

Gammel 12-11-23, 08:13   #170
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Utelysene er hengt opp og tent, begge er "granbar" og ikke spesielt julete, så det ble bare koselig med mer lys i mørket. Ferdig med en stor andel av julegavene og mangler noen kalendergaver. Må få ryddet i fryseren så det blir plass til julebakst og slikt der.

Gammel 12-11-23, 08:22   #171
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungdommen julepynter rommet sitt i dag.

Jeg har planlagt en del gaver og kjøpt to, så jeg er i gang. Det vi mangler er hyggelige planer for desember, det tror jeg må ordnes.

Gammel 12-11-23, 09:27   #172
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og der var alle utelysene på plass!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 10:46   #173
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det ikke tegn til jul noe sted. Jeg har kun kjøpt adventskalendere. I og med at vi ikke skal kjøpe julegaver til noen andre enn oss selv så er det lite å stresse med. Jeg skal kjøpe noe til pappa, men det er ikke noe stress det heller. Jeg har bursdag om 11 dager, og gjør sjeldent noe særlig før etter det. Jeg vil ikke blande bursdagen min og jul.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 11:06   #174
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor midlertidig borte pga. oppussing og jeg mangler helt motivasjon til alt som har med jul å gjøre. Heldigvis flytter vi hjem igjen siste helga i november, men da må jeg skaffe kalendergaver til Lillesøster. Kjøpte en Lego-boks i går, men har ikke noe annet. Storebror vil ikke ha "mammakalender" mer, men har under sterk tvil gått med på at jeg kan pakke om parfymekalenderen han ville ha.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 11:09   #175
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine vil absolutt fortsatt ha mammakalender selv om de begynner å bli store. Takknemlig nok vil to av dem ja en pakke Lego spredd over mange dager og tradisjonene er jo nok en ukes tid spredd utover. Yngste klaget over at det betyr at de vet hva de får noen dager.

Men mellomste. Har nok neglelakker. Har nok lipsyler. Har nok hårstrikk. Nok tusjer. Så jeg har ikke noe TEMA for hennes i år. Den blir krevende.

Gammel 12-11-23, 11:56   #176
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tipper mine får Flax kalender el.

Gammel 12-11-23, 12:01   #177
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nå har gubben bestemt at gutta skal få pakkelalender i år så da må jeg begynne å gruble på hva vi skalkjøpe inn...
Her har 4 av nærfamilien bursdag i slutten av okt, november og eldste i romjula så det blir mye gavekjøp nå resten av året..

Gammel 12-11-23, 12:09   #178
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ungane her har hatt nokre år med pakkekalender fordi dei syns det er så koselig. I år har eg bestemt meg for at det blir kun snop, så får heller mammapolitiet køyre sak på meg.

Gammel 12-11-23, 12:14   #179
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Nå har gubben bestemt at gutta skal få pakkelalender i år så da må jeg begynne å gruble på hva vi skalkjøpe inn...
Her har 4 av nærfamilien bursdag i slutten av okt, november og eldste i romjula så det blir mye gavekjøp nå resten av året..

Burde ikke han som hadde bestemt det stå for grubling og handling? Hilsen Grinchen

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-23, 12:18   #180
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jo, det hadde nok vært det beste. Men som en annen skrev over her, det blir vel mest godsaker og kos.
Må gruble på hva vi gjør med eldste.

Noen som sender kalendergaver i posten? Lurer på om han heller skal få det i hard valuta så får han gjøre hva han vil med pengene... han har helt klart merket å være blakk student.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.