Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Him:
Sitat:
(Men det jeg reagerer på er at dette ikke blir slått på "stortromma" av fra AP sine spindoktre av, virker jo som de nærmest prøver å gjøre Støre til en tradisjonell AP mann - en fra arbeiderklassen. Og her feiler de jo totalt. Noe som ikke er rart, han er ikke det. All mulig sminking gjør bare at det blir mer grellt. Ja, ja. Det er ikke min jobb, men sett utenifra virker det merkelig)
Det var jo det en gjorde i starten da Støre overtok, fokuserte på det, men Ap er en stor organisasjon som må ta hensyn til mange ting. Og selv om de såkalte "spinndoktorene" har en strategi for hvordan de skal fremstille ham, så er det dermed ikke sikkert at de klarer å nå fram til media med den strategien. Synes noen ganger en legger litt vel mye ansvar på rådgivere når en skal vurdere hvordan toppolitikere og andre ledere fremstår. Til syvende og sist er det jo de selv om er ansvarlige. En kan lytte til råd, men det er du selv om bestemmer hva du skal gjøre. Kan bli litt vel mange råd noen ganger også.
På dette området har Jonas vært opptatt av å være konsekvent og rydde opp. Og så kan en jo diskutere hvor grensen gikk mellom Trettebergstuen og Brenna, og mellom Borten-Moe og Huitfelt. Men at han var rimelig handlekraftig og tydelig, er det vel ingen tvil om. Men allikevel så fortsetter folk å si at han er vinglete og "tåkefyrste". Han har virkelig jobbet for å ikke være det, og det synes jeg også at han har klart, men når et stempel først har satt seg, så er det tydeligvis ikke lett å få det vekk igjen.
|