Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikeres ektefeller og aksjehandel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-23, 08:28   #461
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er dette sant? https://www.tiktok.com/@eivindtr/vid...mQHvxturXQOj1o

Media har vært veldig "ute" etter Støre, som en "riking med gamle penger - ingen skikkelig arbeiderpartifyr" (Må jo si meg enig i at Støre er utenfor arbeiderklassen, og det gjelder jo de fleste i AP, men det er ganske usmakelig hvordan media bygger opp under det) Vet at mange irriterer seg over Støre, jeg irriterer meg mest over spindoktorene til AP. Synes AP gjør mye bra, men får overraskende lite kreditert på det.

Gammel 10-10-23, 08:55   #462
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Er dette sant? https://www.tiktok.com/@eivindtr/vid...mQHvxturXQOj1o

Jeg aner ikke om det er sant eller hva som står der. Den lenken fører meg til page not found. Kan du sitere noe?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-23, 09:48   #463
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lenken fungerer hos meg, men de over her sier det stemmer.
Det handler om at en tidligere NRK journalist som har arbeidet frem økonomisk dritt hos Støre ikke publiserte noe om Erna/Sindre og at han nå er Høyres/Ernas pressesjef. Vanskelig å sitere fra Tiktok.

Sist redigert av Karamell : 10-10-23 kl 10:47.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-23, 10:22   #464
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Lenken fungerer hos meg, men de over her sider det stemmer.
Det handler om at en tidligere NRK journalist som har arbeidet frem økonomisk dritt hos Støre ikke publiserte noe om Erna/Sindre og at han nå er Høyres/Ernas pressesjef. Vanskelig å sitere fra Tiktok.

Den fungerte hos meg.

Gammel 10-10-23, 10:51   #465
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

fungerte ikke hos meg, men kanskje fordi jeg ikke har noe tiktok konto?

Gammel 10-10-23, 10:53   #466
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener man kan se det i nettleseren uten konto, ser at jeg selv ikke er innlogget her på PC-en.

Gammel 10-10-23, 10:56   #467
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

fungerte ikke hos meg, men kanskje fordi jeg ikke har noe tiktok konto?

Jeg har ikke konto og jeg så den. På pc.

Gammel 10-10-23, 10:56   #468
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lenken fungerer hos meg, men de over her sier det stemmer.

Det stemmer det. Jeg skrev noe om det her inne for ikke lenge siden, men mulig det var i en annen tråd.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-23, 10:59   #469
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det stemmer det. Jeg skrev noe om det her inne for ikke lenge siden, men mulig det var i en annen tråd.

Eller at jeg har skumlest og ikke husker. Det har hendt.

Gammel 10-10-23, 10:59   #470
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mener man kan se det i nettleseren uten konto, ser at jeg selv ikke er innlogget her på PC-en.

ok, da er det ikke det, men jeg tykket på den på mobil og det kom bare et kort glimt av tiktok og så en helt svart side

Gammel 10-10-23, 11:03   #471
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo helt klart at spinndoktorene i Høyre lyktes veldig godt med sin strategi med å deskreditere Jonas Gahr Støre da han ble partileder. Han var jo veldig populær, og en klar trussel for Høyre. De har jo lykkes langt inni grasrota til arbeiderbevegelsen med den strategien.
Selv tenker jeg at når en som Støre faktisk velgere Ap som sitt parti, så har han alt annet enn egen personlig vinning i mente. Han tror på ideologien og prosjektet, akkurat som Olof Palme gjorde det. Han kom jo også fra en rik familie.

Men det som er rart, er ikke at akkurat denne journalisten som Høyre hyret inn i sin stab ikke gravde i Høyre-folks eller andre politikeres finanser. Det som er rart, er jo at ingen andre journalister eller mediehus har gjort det før nå. At ingen tenkte tanken på at kanskje andre politikere burde gjøre noe med sine aksjer, når Jonas til slutt tok dem ut av fond og satte dem i banken. Eller at ikke politikere heller tenkte tanken om at dette var noe de burde tenke nøye over. Men det er jo selvfølgelig veldig lett å være etterpåklok også da.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-23, 14:15   #472
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg snakket med Helten om det forrige dagen LaBanga. Pressen gjør ikke jobben sin virker det som for meg. Jeg vet jo at det er feil, men det etterlatte inntrykket sitter litt for godt fast.

Gammel 10-10-23, 15:16   #473
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg vet jo at det er feil, men det etterlatte inntrykket sitter litt for godt fast.

Hvordan vet du egentlig at det er feil?

Akkurat som alt annet kan kritiseres, må vi også kunne kritisere pressen. Uten å bli beskyldt for å være konspiratorisk.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-23, 15:30   #474
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, tatt i betraktning at Sindre Finnes fikk holde på i hele åtte år og trade aksjer i mens Erna var statsminister uten at pressen gikk lengre i å undersøke det, bør kunne kritiseres. De var jo på sporet noen ganger, men forfulgte det ikke. Og ikke ringte det noen bjeller hos verken Sindre eller Erna heller, tydeligvis.

Gammel 10-10-23, 17:08   #475
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvordan vet du egentlig at det er feil?

Akkurat som alt annet kan kritiseres, må vi også kunne kritisere pressen. Uten å bli beskyldt for å være konspiratorisk.

Jeg mente det som i at mange av dem gjør jobben sin. Jeg prøver å ikke skjære alle over en kam.

Gammel 10-10-23, 17:10   #476
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ja, tatt i betraktning at Sindre Finnes fikk holde på i hele åtte år og trade aksjer i mens Erna var statsminister uten at pressen gikk lengre i å undersøke det, bør kunne kritiseres. De var jo på sporet noen ganger, men forfulgte det ikke. Og ikke ringte det noen bjeller hos verken Sindre eller Erna heller, tydeligvis.

Sånn ja. Av og til virker det som om flere i pressen jobber hardt for ikke å bli tatt for å være venstresidevennlig.

Gammel 11-10-23, 09:55   #477
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Selv tenker jeg at når en som Støre faktisk velgere Ap som sitt parti, så har han alt annet enn egen personlig vinning i mente. Han tror på ideologien og prosjektet, akkurat som Olof Palme gjorde det. Han kom jo også fra en rik familie.

Takk, LaBanga! Jeg tenker akkurat det samme og at det må da være en styrke for AP sin politiske ideologi at han (av noen omtalt som mer Høyre enn Høyre selv ) ikke er en Høyremann. Men jeg har følt meg veldig alene om de tankene frem til nå.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-23, 09:58   #478
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Takk, LaBanga! Jeg tenker akkurat det samme og at det må da være en styrke for AP sin politiske ideologi at han (av noen omtalt som mer Høyre enn Høyre selv ) ikke er en Høyremann. Men jeg har følt meg veldig alene om de tankene frem til nå.

Ja, samme som N.Tangen som måtte betale (gi opp aksjer, ha en kostnad med) for å bli leder for oljefondet. Hvis du er så gira på en jobb/oppgave at DU betaler for å få den, så er du iherdig altså (Men det jeg reagerer på er at dette ikke blir slått på "stortromma" av fra AP sine spindoktre av, virker jo som de nærmest prøver å gjøre Støre til en tradisjonell AP mann - en fra arbeiderklassen. Og her feiler de jo totalt. Noe som ikke er rart, han er ikke det. All mulig sminking gjør bare at det blir mer grellt. Ja, ja. Det er ikke min jobb, men sett utenifra virker det merkelig)

Gammel 11-10-23, 10:09   #479
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Men det som er rart, er ikke at akkurat denne journalisten som Høyre hyret inn i sin stab ikke gravde i Høyre-folks eller andre politikeres finanser. Det som er rart, er jo at ingen andre journalister eller mediehus har gjort det før nå. At ingen tenkte tanken på at kanskje andre politikere burde gjøre noe med sine aksjer, når Jonas til slutt tok dem ut av fond og satte dem i banken. Eller at ikke politikere heller tenkte tanken om at dette var noe de burde tenke nøye over. Men det er jo selvfølgelig veldig lett å være etterpåklok også da.

Alt det du skrev her.

Gammel 11-10-23, 10:17   #480
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Him:

Sitat:

(Men det jeg reagerer på er at dette ikke blir slått på "stortromma" av fra AP sine spindoktre av, virker jo som de nærmest prøver å gjøre Støre til en tradisjonell AP mann - en fra arbeiderklassen. Og her feiler de jo totalt. Noe som ikke er rart, han er ikke det. All mulig sminking gjør bare at det blir mer grellt. Ja, ja. Det er ikke min jobb, men sett utenifra virker det merkelig)

Det var jo det en gjorde i starten da Støre overtok, fokuserte på det, men Ap er en stor organisasjon som må ta hensyn til mange ting. Og selv om de såkalte "spinndoktorene" har en strategi for hvordan de skal fremstille ham, så er det dermed ikke sikkert at de klarer å nå fram til media med den strategien. Synes noen ganger en legger litt vel mye ansvar på rådgivere når en skal vurdere hvordan toppolitikere og andre ledere fremstår. Til syvende og sist er det jo de selv om er ansvarlige. En kan lytte til råd, men det er du selv om bestemmer hva du skal gjøre. Kan bli litt vel mange råd noen ganger også.

På dette området har Jonas vært opptatt av å være konsekvent og rydde opp. Og så kan en jo diskutere hvor grensen gikk mellom Trettebergstuen og Brenna, og mellom Borten-Moe og Huitfelt. Men at han var rimelig handlekraftig og tydelig, er det vel ingen tvil om. Men allikevel så fortsetter folk å si at han er vinglete og "tåkefyrste". Han har virkelig jobbet for å ikke være det, og det synes jeg også at han har klart, men når et stempel først har satt seg, så er det tydeligvis ikke lett å få det vekk igjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.