|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#961 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15
#962 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15Jeg bare hermer etter My jeg: Inagh |
![]() |
![]() |
#963 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig, det er slitsomt å hente barna når de skal drasse på vinskap hver gang. |
![]() |
![]() |
#964 |
|
Gudbedre, det håper jeg virkelig ikke.
![]() |
#965 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15Det beste er å bo så sentralt at ungene kan gå til og fra aktivitetene sine.
#966 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ja.... de er så store og tunge de vinskapene...
#967 |
Her har vi kor som er en god tim å gå hjemmefra, for 7 åringen. Og fotball tilsvarende 1 av 2 treninger for yngste og begge treningene for mellomste men mannen er trener for begge lag så han kjører seg selv og ungen det gjelder, bortsett fra den treningen på lokalbanen da går de begge to. Men de kan absolutt gå/sykle til speider og spilletime (nå som de er flyttet, i fjor var de også en god times gåtur hjemmefra, motsatt retning) og korps, da er det mer bre latskap som gjør t jeg gjerne skysser likevel, og i alle fall henter fordi det er litt sent for 7 åringen å begynne å bruke tid på å gå hjem fra speideren klokka 8 om kvelden når hun helst burde lagt i senga si allerede.
#968 |
|
Enig! Men å hente og levere på aktiviteter er ikke i nærheten av så dritt som hente og levere i barnehagen, eller enda verre; AKS! Å hente på AKS er virkelig et mareritt. Ingen ante noe om hvor ungen var, bare at han var et eller annet sted på skolen. Så jeg brukte minimum 15 minutter på å lete etter ham, noen ganger mye, mye mer. Og mens jeg gikk rundt og lette kunne han gjerne forflytte seg rundt, så jeg fant ham ofte på steder jeg hadde sett 2-3 ganger. Da bodde vi midt i sentrum og måtte hente og levere ut 2. klasse. Lillesøster skal få følge til og fra skolen første uka, ellers får hun klare seg selv.
![]() |
#969 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15Ja, henting i barnehagen var veldig styrete, men det var mest på grunn av påkledning og alle våte klær etc som skulle med, i tillegg til en gjennomsliten unge som i en lang periode fikk meltdown i garderoben så godt som hver dag, og nektet å samarbeide, kle på seg og bli med hjem.
#970 |
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15Heldigvis mindre forhold her, så ungene dukker relativt lett opp ved henting, slipper å lete etter dem i et kvarter, men å slippe å hente på sfo er liekvel en glede, så hun har gått hjem fra skolen en stund, det gir henne frihet og meg glede. Uten tvil. Å følge på aktiviteter er en helt annen lika enn å skulle rekke hente en unge på sfo i tide til lekser og middag før avreise til fritidsaktivtet som starter 1730, med to fulltidsarbeidende foreldre med arbeidssted 20-30 min kjøring unna skole/hjem . Det medførte tidvis at leksene måtte gjøres etterpå, for hun rakk ikke alle leksene på den tiden middagen ble laget og så skulle den spises og hun skulle ut døra. Det er mye mer behagelig at hun går hjem selv kl 15 og har begynt på leksene før vi kommer hjem. Hun kunne med fordel gått 1430 egentlig, men søstra som går i 7. bør få litt arbeidsro med SINE lekser før søstrer kommer hjem.
#971 |
Medlem siden: Mar 2008
Den tiden har jeg glemt; heldigvis. Jeg var så heldig at mine to gikk i bedriftsbarnehage, så jeg gikk ut fra jobb, gikk inn i barnehagen og så gikk vi til bilen som stod parkert i parkeringshuset 50 meter fra barnehagen.
#972 |
Hertuginne
|
Haha, det minner meg på da Polyanna gav oss vinskap i julegave/innflytningsgave til hytta, og glemte å gi beskjed om at gaven fra dem var ganske stor i volum. Jeg troppet opp hos dem i min lille Peugeot 206 for å bytte julegaver, og det gikk bare såvidt å få stablet den enorme pakken inn i bilen.
#973 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15Skryt fra sjefen over alle sjefer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#975 |
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15Først ble jeg veldig sint over at Oslocup-kampen mellom Klemetsrud (Mortensrudområdet) og Holmlia ble flyttet til en lukket arena uten publikum på grunn av "fare for opptøyer". Og så ble jeg lei meg over at så mange av spillerne ble så (fullt forståelig) sinte at de streiket, og at det derfor ikke ble noen kamp i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
#976 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Så godt å høre! Jeg har fulgt med på saken, men ikke fått med meg det siste.
#977 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15At jeg dobbeltsjekket med andre verksteder før jeg takket ja til servicetime for bilen min. Sparte nesten 2000 på det. Det kommer godt med. |
![]() |
![]() |
#979 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15Enig at det er flott at kampen blir spilt som den skulle
#980 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15Service-utgifter kan være brutale på merkeverksted, Kaija. Vi bruker andre så fort garantien er ute. Vi har jo til og med reist til Sverige for å ta service.
|
|