Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.
Jeg tror som vanlig på forklaringen til politikeren det er snakk om (og denne gang fra Høyre, siden jeg ble beskyldt for å ha på rosabriller til egne meningsfeller sist ). Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal sitte og anta at hun lyver?
For meg virker det ganske åpenbart at hun er i krise etter et tillitsbrudd fra en betrodd ektemann, det får være ille nok nå.
... så får Økokrim håndtere Finnes senere.
og 
Jeg forstår fremdeles ikke hvordan man klarer å ikke følge med på sånne ting og ikke snakke om det. Og jeg hadde vært så JÆVLIG skuffa om det var min felle som gikk bak ryggen min på det viset!
Jeg kan ikke anne enn å forstå at dette må få konsekvenser for henne som partileder. Og jeg liker Erna (vi finnes. ). Men det er ikke lov å ha sånne skylapper på at man ikke får med seg at ektefelle investerer stort i aksjer. Kanskje ble hun lurt av den dialogen som var med statsministerens kontor ved oppstart og trodde alt gikk riktig for seg. Men det er i kirka man skal tro.
Jeg hadde seriøst vurdert samlivsbrudd om min partner hadde gjort noe som fikk sånne konsekvenser som dette. Det er utroskap av verste sort!
Jeg blir tom for ord, egentlig. Nå MÅ det komme på plass samme regler for regjering/storting som for næringslivet ellers når det gjelder aksjehandel.
Håper de statuerer et eks eple med både Borten Moe og Finnes.