|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Off the map.
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Jrg bakte mye brød før og bruker verdens enkleste oppskrift. Men allikevel, det blir ikke gjort. Som noen nevner over her, det er ikke alltid man har tid/orker.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Brød er en minimal utgiftspost i min families matbudsjett. Vi er to foreldre og tre straks voksne barn og det går mye mat, men brød er knapt merkbart på vårt budsjett. Vi kjøper vel stort sett to brød i uka. Det er så mye annet som er langt bedre (og sunnere) å spise enn brød. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Vi spiser over hodet ikke brød hos oss. Sønnen, som nå har flyttet, var ikke så glad i brødmat, og vi to voksne spiser rugsprø eller knekkebrød. Kjøper bare brød når vi har gjester, og da helst rundstykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Floksa sitt innlegg forklarer greit hvorfor jeg så og si aldri handler kjedenes merker av noe som helst. Det er muligens billigere for meg akkurat nå, men noen betaler prisen, valgene blir borte og det er en slags snylting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Jeg handler ikke på Coop pga det er omtrent umulig å finne annet enn deres egne merkevarer, uansett om det gjelder f.eks. poteter eller egg - vi har gode lokale leverandører av her i fylket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?
Ikke gi opp! Jeg har nettopp fått kun-kjøpekneippbrød-gutta mine på 17 og 9 til å like det eltefrie kneippbrødet til Mat På Bordet-Ina
![]() |
![]() |
#67 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Tenkte å høre med dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
finner ut av mye
|
![]() |
#69 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Datteren elsker too good to go. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Lesende
Himmel, merkevarene til Coop har vært der så lenge at jeg ikke tenker på dem som egne merkevarer. Nå må jeg nesten klaske panna litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
I mål
|
Problemet er jo at dette bare er billig dersom det er ting man uansett ville kjøpt. Jeg har gjort det noen ganger, men det er i grunnen bare brødet jeg ellers ville hatt. Mye av der andre bør jeg IKKE ha. Da er det liksom verken billig eller sunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Det merkes mer ja. Kredittkortregningen (Jeg handler det aller meste av mat med trumfkortet, stort sett på kiwi) er større enn før. Rett nok er denne siste fra ferien hvor det var litt annet også som dro den opp, men jeg ser det jo hver gang jeg betaler. Det koster mer enn jeg liker å fore denne familien. Et gode er at mellomste faktisk tåler litt hvetemel (hun har ikke cøliaki, men ibs og har vært i praksis glutenfri et halvt år) så vi m ikke ha spesialversjonen av ALT. for det er langt dyrere enn vanlig. Det vesle brødet hennes koster over det dobbelte av det vi andre spiser. Vårt er dobbelt så stort.
![]() |
#74 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Ja, det har vi merket.
![]() |
#75 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Vi bruker betydelig mer i måneden på mat nå, så, ja, vi har merket det. Heldigvis er økonomien vår så god at vi likevel kan kjøpe alt vi trenger uten å måtte snu på hver krone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Vi merker det også godt nå, får litt bakoversveis over hvor mye ukeshandelen koster nå.
![]() |
![]() |
#77 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Ja, sluttsummen er høyere, men er privilegert nok til at vi ikke har endret vaner.
![]() |
#78 |
Lesende
For meg er det verk i hendene som har stoppet brødbakingen en lang stund, men nå har jeg visst funnet løsningen og er i gang igjen. Juhu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Det er en stund siden jeg har gjort regnskap nå, men det blir interessant å se hvordan det at først en, og så to ungdommer flytter ut, slår inn.
![]() |
#80 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har du merket økte matpriser?Sånn dersom du ellers liker å ha ham i hus så er det egentlig neppe lønnsomt alt i alt det der med å flytte ut mannen.
![]() |
|
|