Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nugatti

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 10:00   #23
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nugatti

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Igjen spørsmål til dere med eldre unger: Tror dere at ungen vil la være å spise nougatti fordi dere forbyr det?

Grunnen til at jeg spør er fordi erfaringene mine er at forbud av slik for større unger gjør det mer interessant enn hva det trenger å være.

Da lurer jeg på hvordan du skal takle fremtidige ting som alkohol, røyk og andre ting som ikke er spesiellt bra?
Skal de få lov til å gjøre alt hjemme så tidlig som mulig?
Ha det tilgjengelig slik at de ikke skal bli så opptatt av det som store?

Mitt poeng med å ha restriksjoner mtp. søtt er at barna skal lære seg hva som er et sunt kosthold.
Hva de gjør senere spiller liten rolle, da har jeg hvertfall lagt grunnlaget med sunt kosthold.

Jeg hadde selv fri tilgang og har hatt et skikkelig slit med å kvitte meg med flere av tingene mine foreldre var så "greie" å alltid ha tilgjengelig for meg.

Min bror på 18 sliter skikkelig nå, etter å ha hatt fri tilgang. Han har blitt veldig overvektig,
og det er KUN fordi han har fått spise det han vil.

Sist redigert av Mamma Rosa : 28-08-07 kl 10:08. Årsak: *rettetast*
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.